Suomalainen terveydenhuolto romahtanut
Mitä tälle voidaan tehdä?
Sain uuden lääkkeen ja tarvisisin lääkekontrollin, jotta saisin uusittua reseptin ja tarvittaessa muuttaa annostusta tai merkkiä. Uusintaa ei voi tehdä ilman kontrollia. Sairaanhoitajan näkeminen ja pelkkä viesti lääkärille riittää, lääkäriä ei tarvitse nähdä.
No, työterveys täysin ruuhkautunut ja taikaisinsoittopalvelu poistettu kokonaan käytöstä. Liikaa yhteydenottoja. Julkisilla on myös, mutta sieltä soitettiin muutaman päivän päästä ja sanottiin vain että ei ole antaa aikoja ollenkaan, kokeile viikon päästä uudelleen. No, ajattelin että säästän jostain ja yritin yksityistä puolta missä olen sillon tällöin käynyt. Yksi aika löytyi nyt yli kuukauden päähän. Resepti kerkeää loppumaan ennen sitä.
Tähän olisi aika puuttua ja nopeasti ja isoilla keinoilla. Ei ole pelkkä päivystys joka on ruuhkautunut, vaan tämä taitaa olla ongelma joka asteella.
Kommentit (15)
Voit uusia sen yksityisellä etävastaanotolla. Sillä tavalla voit varata ajan vaikka toiselta puolelta Suomea. Ei kiva tilanne tietysti, mutta jos on rahaa niin näin saat reseptin ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Voit uusia sen yksityisellä etävastaanotolla. Sillä tavalla voit varata ajan vaikka toiselta puolelta Suomea. Ei kiva tilanne tietysti, mutta jos on rahaa niin näin saat reseptin ajoissa.
Tätä ehdotin mutta ei voi, vaatii nimittäin mittauksia ja tuktimuksia jotka pitää tehdä nimenomaan siinä vastaanotolla. On nimittäin ns riskilääke. Myöskin tämän vuoksi pelkkä reseptin uusintapyyntö ei onnistu, sitä ei uusita ennen kuin todetaan että jatkaminen on riittävän turvallista.
Ei saa antibiootti reseptejä hampaita ei juurihoideta lyödään paikkaa paikan päälle tai kiskotaan pois vanhukset ei ymmärrä mitään kun heille lähetetään labravastauksia EI NE NIITÄ VOI TULKITA MUTENKÄÄN TOLLOT ja yksikin muka terveyden hoitaja ei osunut edes pinseteillä sentin puutikkuun mikä mennyt ihoon potilaan piti itse se poistaa. Mikä näitä vaivaa.Ihmisten käsivarret mustelmilla suonet puhki ei osuta neulalla suoneen.SEKAISIN OLEVAT HUUMEHÖRHÖT OSUU SUONEEN NÄMÄ EI.
Teini ikäiset ja nuoret 20-25 ei nyt voi tajuta ETTEI 50-90 VUOTIAAT OSAA KERTAKAIKKIAAN ÄLYJÄ OMAKANTOJA JA SOVELLUKSIA EIKÄ EDES NÄE TEXTIÄ EIKÄ OLE ITSE LÄÄKÄREITÄ ETTÄ MITÄ LABRAKOKEESSA TARKOITTAA JOKU.
Yksityisellä käynti maksaa 100-200€
Kokeile venäläistä terveydenhoitoa, jospa se olisi toimivampi.
Tekin olette joku päivä vanhoja kirjoitti:
Teini ikäiset ja nuoret 20-25 ei nyt voi tajuta ETTEI 50-90 VUOTIAAT OSAA KERTAKAIKKIAAN ÄLYJÄ OMAKANTOJA JA SOVELLUKSIA EIKÄ EDES NÄE TEXTIÄ EIKÄ OLE ITSE LÄÄKÄREITÄ ETTÄ MITÄ LABRAKOKEESSA TARKOITTAA JOKU.
Ai mä olen 50-vuotiaana samassa sarjassa 90-vuotiaiden kanssa, en näe tekstejä enkä älyä omakantoja ja sovelluksia? Kiitti nauruista! 😂
Viikon ruoka siinä. kirjoitti:
Yksityisellä käynti maksaa 100-200€
Jep, ja kuten tekstissä lukee, sinnekään en saa riittävän nopeasti aikaa. Kiva niille joille tämä ei ollenkaan vaihtoehto, itse pystyn yksittäisen käynnin silloin tällöin maksamaan.
Ap
Yksitoista kuukautta leikkausjonossa. Peruuntunut kahdesti koska ei ollutkaan henkilökuntaa. Seuraava yritys helmikuussa.
Mitä?! Oletko niin nappien puutteessa ettet voi olla ilman päihtymistä?
Yksi syy romahtamiseen on se että ihmisten vaivoja ei tutkita ja hoideta heti, vaan yksi ihminen joutuu käymään saman vaivan takia jopa kymmeniä kertoja. Ei ihme kun ei ole aikoja. Lisäksi olen kuullut että nykyään, jos on hoidossa jonkun kroonisen sairautensa takia jollain polilla, niin jos ei puoleen vuoteen käy siellä, niin sen jälkeen joutuu hommaamaan terveyskeskuksesta uudestaan lähetteen. Ihan turhaa aikojen hukkausta tuokin. Ennen kuulemma pysyi asiakkaana loppuiän. Kun on paljon kroonisia sairauksia, joissa on rauhallisempia kausia ja sitten pahempia vaiheita ja on sanottu että saa soitella sitten kun tulee pahempi vaihe, niin nykyään jos hyvä kausi kestääkin yli puoli vuotta niin joudut menemään uudelleen tk:seen kerjäämään lähetettä. Vähän voitais kyllä käyttää maalaisjärkeäkin näissä miten ihmisten käyntejä voitais vähentää.
takaisinsoitto tuntuu tukkeutuneen täysin.
Lähetä resepti omakannassa uusittavaksi. Uusiva taho ottaa kyllä yhteyttä.