Suomen suurituloisimmat asuinalueet, minkälaisia ovat?
Iltalehdessä juttu missä asuvat Suomen suurituloisimmat ihmiset
1. Westend
2. Sundsberg
3. Friisilä
4. Mankkaa
5. Kaartinkaupunki
6. Vattuniemi
7. Nöykkiönpuro
8. Paloheinä
9. Tammisalo
10. Jupperi
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/93b88d2d-e1e6-40f3-b176-c80…
Minkälaisia paikkoja nämä ovat? Vaikuttaa kaikki olevan Helsinki-Espoo-Kirkkonummi alueella.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä, niissä ajellaan perhe kyydissä autoilla mereen ja sitten akkoja kuskataan jätesäkeissä takakontissa jne.
Ei, Ullanlinnahan puuttuu listasta...
Kaverini perhe asui aiemmin Jupperissa. Mielikuvani on että Jupperi on juuri sellainen hyvällä sijainnilla oleva rauhallinen omakotitaloalue jossa on päiväkodit, koulu, kauppa, kirjasto, kuntosali sekä järvenranta. Viime vuosina alueelle on noussut kenties hiukan hienompia ja kalliimpia taloja joka on tuonut mukanaan myös varakkaampia asukkaita.
Listan asuinalueista voisi ihan yleisenä havaintona sanoa että 6/10 niistä sijaitsee joko meren tai järven rannalla (Westend, Sundsberg, Kaartinkaupunki, Vattuniemi, Tammisalo ja Jupperi)
Vierailija kirjoitti:
Vattuniemi?! Lauttasaaren metroasema toi mukanaan kaiken maailman "teepussi"-kaupustelijoita ja vaihtajia sinne päin, ja maksullisen näköistä porukkaa ja muuta jotka eivät puhu suomea, siksi muutamat tutut muuttivat pois sieltä.
Lauttasaari oli aikoinaan uinuva pikkukaupunki. Se ei todellakaan ole muuttunut parempaan. Koska ihan kaikki paikat pitää rakentaa ihan täyteen metroa ja lasitaloa.
Olen asunut tuolla Sundsbergissä Kirkkonummella. Ihan ok paikka, mutta siellä kyllä huomaa, että raha ei todellakaan tuo onnea kaikille.
Nykyään asun juuri Lahden kalleimmalla alueella ja tyytyväinen olen. Ei ole hörhöjä eikä narkkareita täällä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun katsotaan Suomen suurituloisimmat alueet Pääkaupunkiseudun ulkopuolella, top 10 löytyy Lahti sijoilta 2 ja 6.
Paljon parjattu Lahti...
Itse asun Lahdessa juuri tällaisella alueella.
Mikäli naapuri vaihtaa uuden auton, pitää itse hommata kohta prameampi.
Naapurikateellisten kyyläkyliä.
Noissa asuu paljon vanhoja ihmisiä, joilla on paljon varallisuutta, mutta ei välttämättä tuloja. Turkkimummoja. :) Jossain Jupperissa taas asuu työssäkäyviä.