MINKÄ TALOTEHTAAN TALON VARAKKAAT PERHEET rakentavat?
Siis noin yleensä, minkä talotehtaan talot ovat kalleimpia?
Kommentit (13)
Arkkitehti piirsi talon toiveidemme mukaan ja Herrala-Talo toimitti sitten seinät jne.
kyllä rikkaatkin rakentavat valmistaloja. Voin suositella!!
t rikas valmistalon omistaja
Me rakensimme Vaajatalon, johon olemme erittäin tyytyväisiä. Myös suunniteltu omin " maustein" .
Löytyyhän noita monelta talofirmalta monenhintaista...
tilaamme ehdottomasti talopaketin. Syy siihen on yksinkertainen; haluamme päästä mahdollisimman helpolla ja talopaketithan aika loppuun asti tehtyinä.
Toisaalta taas yksi tuttavaperheemme, jotka ovat pienituloisia tekivät ison ja kalliin kivitalon. Talo on rahoitettu täysin velkarahalla ja ihmettelen, itse kuinka selviävät siitä lainasta nyt saati kun korko nousee veilä pari prosenttia.......
Eli mihin rahansa haluaa laittaa. Me haluamme " tavallisen" talon, koska se riittää meille. Käytämme rahat sitten mieluummin muuhun (eli upeaan kesämökkiin, autoihin, kalliisiin ja pitkiin lomakohteisiin eksoottisiin paikkoihin, hyvään ruokaan, ravintoloihin jne.)
Minä myös olen mieltynyt erääseen Vaajatalon malliin, mutta katsotaan nyt..
toimeen. Rakennettiin Kastellitalo. Eli ihan pakettitalo.
Nykyisin pakettitaloista saa yksilöityä hyvin oman näköisensä talon. Lisää hintaahan siitä tietenkin tulee, mutta jos löytää mieleisensä pohjaratkaisun, jota voi muokata tarpeidensa mukaan, niin mikä siinä. Arkkitehdit ne on pakettitalotkin suunnitelleet. Kovin ovat nuo arkkitehtien suunnittelmat " yksilölliset" talotkin toistensa kopioita (korkeat olohuoneet, makuutilat yläkerrassa, keittiö ja oh yhtä tilaa, saarekekeittiöitä jne).
Meille ainakin oli tärkeää, että saatiin kaikki tavarahankinnat keskitettyä talotehtaan kautta, koska itse olemme töidemme vuoksi hyvin kiireisiä.
Vierailija:
Eli mihin rahansa haluaa laittaa. Me haluamme " tavallisen" talon, koska se riittää meille. Käytämme rahat sitten mieluummin muuhun (eli upeaan kesämökkiin, autoihin, kalliisiin ja pitkiin lomakohteisiin eksoottisiin paikkoihin, hyvään ruokaan, ravintoloihin jne.)
jos olisitte, saisitte kaiken tämän JA kunnollisen talon.
Ja jos ihmisellä on varaa, hän voi myöspalkata jonkun hoitamaan materiaalihankinnat yksilöllisesti ja laadukkkaasti eikä siinäkään tarvitse turvautua pakeetiratkaisuun.
Kyllä voi palkata jonkun huolehtimaan materiaalihankinnoista. Mutta miksi palkata joku ostamaan lautoja, betonia, harkkoja, levyjä, nauloja ym. materiaaleja, jos ne voi ostaa kerralla yhdestä paikasta?
Tottakai sisustussuunnitteluun käytetään ammattilaisia! Eihän kovin moni talotehdas edes tarjoa näit " avaimet käteen" -paketteja. Sisustusmateriaalit eivät kuulu moneenkaan talopakettiin. Ja jos kuuluvatkin, niin ovat aika perusratkaisuja, joissa ei ole paljon valinnan varaa yksilöllisyyden suhteen.
Paketti siis otettiin kuitenkin Lapplilta. Että voi ne " normaalit" talotkin olla arkkitehdillä piirrätettyjä. :)
Meitä tuskin kuitenkaan varakkaiksi luetaan. :) Miehen brutto 5000¿, minä tällä hetkellä olen kotihoidontuella kotona. Ihan normaalituloisia siis.
että talopaketissa tulee kaikki perustuksista, tapetteihin ja kaakeleihin saakka.
Ainakin me tehtiin niin, ja sitten rakennettiin itse kappaletavarasta eikä tullut yhtään kalliimmaksi kuin samankokoinen pakettitalo. Eli ei se automaattisesti tarkoita jos talo on arkkitehdin piirtämäö, että olisi KALLIS.
niin osta talo MammuttiHirreltä! Ainakin minä olen aina haaveillut " hirsilinnasta" mutta maksaa meille liikaa. :(