"Olet isoin tyttöystävä, joka minulla on ollut"
Taustatietoja: olen laihduttanut n.100kg -> 66kg (joista viimeiset 10kg viimeisen 6-7kk aikana)
Tapasin poikaustäväni tammikuussa, harrastimme seksiä ensikerran kesäkuussa ja seurustelemaan aloimme syyskuun lopulla.
Keskustelimme laihdutuksestani silloin syyskuussa ja hänen mielestään näytän paremmalta nyt ja "olet oikeasti ollut paljon isompi". Hän kommentoi kesäkuista seksikertaamme seuraavanlaisesti: "minua oikein hirvitti, että tulit päälleni. En tiedä mitä olisin ajatellut, jos niin olisi käynyt vaikka tammikuussa". Ja tammikuussa olin huomattavasti kesäkuuta vielä isompi.
Ehkä kuukausi sitten hän jostain syystä päätti nostaa minut ilman mitään syytä. Sen jälkeen totesi, että olen painavin tyttöystävä joka hänellä on ollut ja että hänen pitäisi ryhtyä nostamaan painoja taas uudelleen.
Molempien kommenttien jälkeen menin jonkinlaiseen shokkitilaan enkä osannut sanoa siinä tilanteessa yhtään mitään. Muita tapoja miten hän on joko suoraan tai epäsuorasti viitannut ulkonäkööni on esim.
"Et oo semmonen perus pikkublondi" (kysyin mitä edes tarkoittaa perus pikkublondi, niin kuulemma "helppoa")
Kommentoi erään yhteisen kaverimme ulkonäköä "onhan se ihan söpö, mutta onhan se pienikin" (implikoiden että pienuus lisää söpöyttä)
"Kyllä mä tykkään, että näkyy se että on treenannut"
Hän on kovin paljon yrittänyt saada minua liittymään kuntosalille (olen kokeillut, ei ole minun juttuni) tai aloittamaan jonkun muun liikunnallisen harrastuksen. En sano, etteikö se olisi hyväksi minulle itselleni, mutta kun tietää millaista kommenttia on tullut liittyen siihen miltä näytän niiin ajatus ahdistaa. En muutenkaan ole ikinä oikein harrastanut mitään.
Ja kaikenlaista tuommoista. Kerroin hänelle, että nuo kommentit todella satuttivat ja tuntuivat pahalta. Hän ei pystynyt ymmärtämään, mikä niissä satutti, koska "tottahan se on".
Ahdistaa.
Kommentit (13)
Kerro, että hänen kommenttinsa satuttavat.
Jos hän jatkaa heittojaan, erotkaa.
Ansaitset rakastavan kumppanin, joka puhuu sinulle kauniisti.
Jätä heti.
Olen vakavissani. Heti.
Ilmeisesti painonpudotusprojektisi on todella onnistunut, tuollaista paskaa ovat saaneet kuulla vain hoikat ystäväni. Eivät ole jääneet kuuntelemaan. Älä sinäkään jää.
Tsemppiä💕
Pulleampi nainen
Potkaise tuo typerys elämästäsi pois heti. Hänen seurassa voit huonosti.
Lopeta tuo suhde heti. Tuossa on todella hälyttäviä merkkejä ilmassa. Sano, että haluat olla vain kaveri tms. tai lopeta koko juttu. Älä jää tuohon suhteeseen!
🇺🇦🇮🇱
Mikähän tuollainen "mies" kuvittelee olevansa? Mitä hän oikein saa tuollaisesta loukkaamisesta ja piikittelystä? Vaikka kuinka olisi faktaa, niin onhan tuo ihan pimeä jätkä.
Mä en olisi tuollaisessa suhteessa. Rakastavassa suhteessa toisen ulkonäkö miellyttää, sitä ei arvostella, eikä toisen lihominen tai laihtuminen vaikuta kiintymykseen tai arvostukseen, oma rakas on kaunis/komea ja piste.
Jos muuten kuitenkin koet suhteen hyväksi ja viihdytte yhdessä ja ajattelet, että siedät poikaystäväsi typerät möläytykset jonkunlaisena tahattomana sosiaalisena vajautena, niin opettele olemaan välittämättä niistä. Joko annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, tai sano, että "taas kommentoit mun kokoa, lopeta, se on tyhmää ja antaa susta tosi huonon kuvan".
Olet tavannut maailman ainoan täydellisen näköisen miehen. Onnittelut!
Vai olisiko hän vain epämiellyttävä ääliö? Löydät paremman miehen, joka arvostaa sinua
Sanon nyt suoraan ja koko otat tämän todesta tai et.
Sun poikaystäväsi ei selkeästi rakasta sua.
Tunteet saattavat olla syviä, mutta kukaan aidosti toista rakastava ei keskity noin paljon toisen ulkonäön ruotimiseen.
Sulla on varmasti itsetunto ollut alhaalla ja ehkä tunnet, ettet ansaitse mitään parempaa.
Jokainen meistä kuitenkin ansaitsee tulla rakastetuksi juuri sellaisena kuin on ja oman kumppanin jos jonkun pitäisi nähdä meidät viehättävänä. Sulla pitäis olla sun kumppanin kanssa sellainen olo, että hän palvoo maata sun jalkojen alla. Tällainen on naista aidosti rakastava mies. Hän käyttäytyy kuin ihminen, joka on löytänyt käytännöllisen ja paperilla hyvältä kuulostavan kumppanin, mutta hän ei näe sinun sisällesi. Hän ei tunne sitä kuka todella olet, joten hän keskittyy ruotimaan ulkonäköäsi.
Suosittelen, että päätät suhteen mahdollisimman pian, ennen kuin sun mielenterveys ja kehonkuva turmeltuvat täysin. Sieltä ei sitten kovin helposti nousta, joten toivottavasti otat tämän asian sen vaatimalla vakavuudella.
Kaikkea hyvää sinulle ja onnittelut elämäntaparemontin onnistumisesta. Onnistuisinpa itsekin.
Terveisin pullukka nainen, jonka mies palvoo maata jalkojen alla
Mulla oli kans aikoinaan tämän tyyppinen mieshenkilö joka arvosteli mua. Kerran oli nähnyt minun kuvani fb:ssä ja alkoi heti kysellä oonko laihtunut. Siihen se mies sitten jäi ja jatkoin eteenpäin. En jaksanu kuunnella hänen arvostelujaan ja mietin et etsiköön jonkun fitness pimun. Ehkä etsikin.
Aina jos mies kommentoi naisen ulkonäköä koko ajan joko tahallisesti tai tahattomasti, se on huono merkki. Kauniit naiset päätyvät tämän vuoksi usein ihan vääränlaiseen miesten kanssa suhteisiin.
Tavallaan rumemmat pääsevät helpommalla, kun tällaiset esineellistäjät jäävät heti kiinni tyhmine kommentteineen. Keskinkertaisesta ulkonäöstä on se hyöty.
🇺🇦🇮🇱
Olet ihan yhtä hyvä ihminen nyt kuin vuosi sitten. Kamala mies, ei kannata olla tuollaisen kanssa.
Sain syömishäiriödiagnoosin ihan muutama kuukausi sitten. Jossain vaiheessa ajattelin, että alkaa mennä parempaan suuntaan syömisen kanssa ja kokonaisvaltaisestikin tunsin voivani paremmin. Nyt on täysin päinvastainen fiilis.