Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v on rasittava ja ärsyttävä.

Vierailija
18.12.2022 |

Anteeksi että sanon, mutten sitä muualle sanokaan kuin tässä avaudun.

Koulussa tyttö pärjää loistavasti, ei siis valittamisen sijaa oikeasti.

Mutta kotona. Koko ajan joku laite päällä ja kädessä, jos katsoo telkkaria niin kuvaa omia reaktioitaan ohjelmaan kännykällään samalla! Voi juma. Ja minä kun naputan kaikista laitteista.

Uhmaa. Jos pyydän jotain, ei ole kuulevinaan tai "ei ehi nyt" "älä häiritse", mutta kyllä minun menemiset ja tekemiset tilaa ja arvostelee. Koska asetan rajat, huutaa ja kiukkua niistä, olen kuulemma hillitön tiukkapipo.

Meikkaa, tällä, kihartaa ja käpertyä. Kuvaa tiktokkiin samalla.

Raha. Raha. Tavarat. Merkit. Gucci. Jaiks. Ei oikein arvosta minun kirppistelyharrastusta. Koska Vuitton ja Prada.

Huutaa. Taantunut äänentasossa leikki-ikäiseksi.

Miten siitä tuli tommonen?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikä.

Vierailija
2/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee ohi.. Koit kestää pari vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sietämätön 14 v. Nyt olen käsittääkseni kelvollinen vaimo ja 4 lapsen äiti. Pääsin jopa yliopistoon vaikka olin täysi kuspää murrosiässä. Toivoa on

Vierailija
4/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus nykynuorison menoa. Ruutukoukussa kaikki ja pinnallisuus kiinnostaa. Voithan vaikka kokeilla lahjoa sitä olemaan ilman elektroniikkalaitteita, sellainen aika tekee nykypäivänä hyvää kellevain

Joo murrosikä on näitä uusia hömpötyksiä.... eiku?

Vierailija
5/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö vanhempana sitten olla vaan tiukempi, asettaa enemmän sääntöjä ja rangaistuksia (toki myös posit.) vai antaa olla tuommoinen rauhassa?

Tv. Äiti, jonka esikoinen kyseessä.

Vierailija
6/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt aikuisena tiedät mikä on teini-ikä. Jos et tiedä hae kirjoja. Älä vaadi tai häiritse tosiaan jos toinen keskittyy johonkin. Jos on tehtäviä asioita, ne pitää kysyä etukäteen ja neuvotella onko ok. Antaa vapautta, hän irrottautuu vanhemmista joku päivä. Yritä ymmärtää sitä ikää ja anna toisen olla rauhassa. Vanhemmat ovat teinin mielestä kauheita ja ärsyttäviä siinä iässä.

Vierailija
7/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kännykkäriippuvuus on paha. Tuhoaa aivoja ja keskittymiskykyä. Myös huutaminen ja sinun arvostelemisesi on huonoa käytöstä.

Vierailija
8/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kännykkäriippuvuus on paha. Tuhoaa aivoja ja keskittymiskykyä. Myös huutaminen ja sinun arvostelemisesi on huonoa käytöstä.

Se että sallii lapsen haukkuvan vanhempaa on varmin keino tuhota lapsen kunnioitus vanhempaa kohtaan. Lapsi ei tottele sellaista ihmistä jota hänen on sallittua pitää pilkkanaan.

Vierailija
9/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia reagoida noin vanhemman naputtamiseen, pyyntöihin ja järjettömiin rajoituksiin. Hellitä vähän niin muuttuu nuorikin.

Vierailija
10/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanikäinen tytär. Aivan ihana.

Haluaa jonkin verran omaa aikaa ja olla kavereittensa kanssa, mutta myös paljon aikaa vanhempiensa kanssa. Hän on kevyesti luokkansa paras. Tykkää tehdä ostoksia kirppareilla eikä vaadi mahdottomia, saisi mielellään paljon enemmänkin. Hänellä on paljon kivoja kavereita, joilla on samoja harrastuksia - perheitten taustoista riippumatta.

Pointti vain, ettei kaikki teinit ole samanlaisia.

Vierailija
11/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tuntee olonsa turvalliseksi kotona ja uskaltaa uhmata. Ikävä vaihe, mutta tärkeää kasvun kannalta, hän ei voi olla ikuisesti riippuvainen sinusta ja alkaa nyt toden teolla ymmärtää olevansa oma yksilö.

Vierailija
12/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanikäinen tytär. Aivan ihana.

Haluaa jonkin verran omaa aikaa ja olla kavereittensa kanssa, mutta myös paljon aikaa vanhempiensa kanssa. Hän on kevyesti luokkansa paras. Tykkää tehdä ostoksia kirppareilla eikä vaadi mahdottomia, saisi mielellään paljon enemmänkin. Hänellä on paljon kivoja kavereita, joilla on samoja harrastuksia - perheitten taustoista riippumatta.

Pointti vain, ettei kaikki teinit ole samanlaisia.

Toisilla murrosikä voi myös alkaa myöhemmin.

Vierailija
13/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tullut äitiinsä

Sannan sanoin: se nyt vaan on kestettävä

Vierailija
14/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo omien reaktioiden kuvaaminen on nykyään muotia. Ainakin Youtube on täynnä sellaisia videoita. Sellaisesta ei kannata huolestua. Voit päinvastoin mennä siihen mukaan ja kannustaa perustamaan oman somekanavan. Muutenkin kuulostaa aika normaalilta ikäisekseen. Kärsivällisyyttä siis, vaikka se onkin joskus vaikeaa.

Vierailija
15/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lasten kanssa pienestä pitäen käyty kirppiksillä ja puhuttu kierrättämisestä yms siitä kuinka aina ei välttämättä tarvitse ostaa kaupasta uutta. Lisäksi on puhuttu pinnallisuudesta ja mitkä asiat ovat elämässä tärkeitä, ulkonäkö vai muut asiat.. Lapset ovat alakouluikäisiä. Tiedän että asiat voivat muuttua, mutta olen kokenut nämä asiat tärkeiksi puheenaiheiksi.

Vierailija
16/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannan sanoin: se nyt vaan on kestettävä

Kuri on boomerien juttu. Niin sanoo Sannakin.

Vierailija
17/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin sietämätön 14 v. Nyt olen käsittääkseni kelvollinen vaimo ja 4 lapsen äiti. Pääsin jopa yliopistoon vaikka olin täysi kuspää murrosiässä. Toivoa on

Tämä. Voi lisääntyä saman verran kuin afrikkalaiset keskimäärin ja afrikkalaiseen elintasoon.

Vierailija
18/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisistä osa jo porsii.

Vierailija
19/49 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki nukke jota voit yhä syöttää ja pukea?

Vierailija
20/49 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme