Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton merkillä/mallilla väliä kun tapaat ihmisen ensi kertaa treffeillä?

Vierailija
18.12.2022 |

Edellinen poistettiin, ei ollut minun ketju. Mutta kiinnostava aihe, kertokaahan kokemuksenne.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tärkeä pointti ja vaatimattomuus komistaa aina. Auton tarkoituksen mukaan, jos metsästää, mökkeilee niin nelivetomaasturi, muussa tapauksessa järkevä auto, esim. joku vw. Bemari, mersu tai volvo, ei kiitos. Audi siinä ja siinä, on vähän pröystäilyä. Parasta on jos mies käyttää paljon polkupyörää, on urheilullinen, kuuluu kirkkoon, ei äänestä vasemmistoa tai vihreitä, on huumorintajuinen ja älykäs, ahkera ja hoitaa työnsä ja kotinsa esimerkillisesti sekä tykkää koirista (ei kissoja!), tykkää asua maalla ja matkustella.  Plussaa on remonttitaidot.

Vierailija
42/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden tonnin auton suurin vika on siinä että sillä pelottaa lähteä mihinkään.

Kahdentonnin autolla ajanut kohta 4 vuotta. Mittarissa oli ostohetkellä n. 310 000 km, nyt noin 370 000. Ostaessa ikää oli 14 vuotta. Tarkoitus oli ajaa vajaa vuosi ja miettiä sitten uudempaa ja vähemmän ajettua. Osoittautui kuitenkin hyvin huolletuksi ja pidetyksi yksiköksi, joka ei ole vielä kertaakaan jättänyt tien päälle. Jarrupalat, sytystulpat, 1 puolan ja öljyt (kerran vuodessa)+ polttimoita oon vaihtanut. Katsastuksesta 3 kertaa huomautuksitta läpi. Ai niin, talvirenkaat ostin kaverilta, kun hänellä jäi sopivat yhdestä autosta melkein uusina ja yhden kerran oon käyttänyt korjaamolla, kun piti teettää maahantuojan ilmoittama korjaus. Kyseessä oli siis ko mallia koskeva kampanja, jonka maahantuoja teki merkkikorjaamolla ilman kuluja asiakkaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin. Se ei kerro auton luotettavuudesta mitään. Se miten paljon sillä on ajettu ja miten sitä on huollettu ratkaisevat.

Mulla on esimerkiksi -92 Toyota, se "esi avensis", nyt 250 tkm ajettuna ja sillä voi lähteä koska tahansa vaikka Lappiin täältä eteläsuomesta.

Vierailija
44/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voisi vähempää kiinnostaa! En edes kiinnitä huomiota tuollaisiin. Ihan älytön kysymyskin. Miksi jollain autolla olisi väliä?

Vierailija
45/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä tai siis pojalla ei ollut autoa ollenkaan, kun tavattiin. Yhdessä jo yli 30 vuotta..Ihan oikeastiko aikuiset ihmiset jotenkin pätevät autoillaan? Amisjonnet?

Vierailija
46/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein naiset kiertävät kyllä vieraan tyypin auton kaukaa. Nytkin ip lehdissä pyörii uutiset kadonneista ja autosta.

Vierailija
47/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin tärkeä pointti ja vaatimattomuus komistaa aina. Auton tarkoituksen mukaan, jos metsästää, mökkeilee niin nelivetomaasturi, muussa tapauksessa järkevä auto, esim. joku vw. Bemari, mersu tai volvo, ei kiitos. Audi siinä ja siinä, on vähän pröystäilyä. Parasta on jos mies käyttää paljon polkupyörää, on urheilullinen, kuuluu kirkkoon, ei äänestä vasemmistoa tai vihreitä, on huumorintajuinen ja älykäs, ahkera ja hoitaa työnsä ja kotinsa esimerkillisesti sekä tykkää koirista (ei kissoja!), tykkää asua maalla ja matkustella.  Plussaa on remonttitaidot.

Nyt osasit kiteyttää hyvin. Mut ainoa ero, että mulle Bemmit, Mersut ja Volvot käy hyvin, jos on irtorahaa. Siis että se ei ole mikään rangaistava juttu, mut ei tosiaan mikään vaatimuskaan. Kirkkoon kuulumisesta olen myös valmis joustamaan (lapset kuuluu, mut itse taisin unohtaa kirkollisveron maksaa). Ja olen eronnut lasten isästä, että siksi osallistun keskusteluun sinkkumiesten autoista. Itseltä löytyy lapselliselle sopiva farmari-Toyota-hybridi, on iso takapaksi, mutta näppärä parkkeerata ja kuten myyjä sanoi: istut vaan sisään ja lähdet ajamaan, eli ei mitään erikoisia kommervenkkejä.

Vierailija
48/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä tai siis pojalla ei ollut autoa ollenkaan, kun tavattiin. Yhdessä jo yli 30 vuotta..Ihan oikeastiko aikuiset ihmiset jotenkin pätevät autoillaan? Amisjonnet?

Entäs jos olisit ollut sinkkuna 40-vuotiaana? Oisko ollut yhtä ok, että miehellä ei ole varaa autoon? Ei kaikki enää pariudu 20-vuotiaana loppuelämäksi. Ja olen minäkin ollut naimisissa, mutta erosin. Ei johtunut autosta tai auton merkistä.

Vierailija
49/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten yhtään mitään väliä, kunhan se ei haise tai ole karvoissa tai muuten sotkuinen sisältä.

Vierailija
50/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein naiset kiertävät kyllä vieraan tyypin auton kaukaa. Nytkin ip lehdissä pyörii uutiset kadonneista ja autosta.

Siinä kuvassa oli muuten just sellanen vanha, epäilyttävä audi. Audit on fine, mutta ne pitää olla uusia.

Vierailija
51/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdentonnin autolla ajanut kohta 4 vuotta. Mittarissa oli ostohetkellä n. 310 000 km, nyt noin 370 000. Ostaessa ikää oli 14 vuotta. Tarkoitus oli ajaa vajaa vuosi ja miettiä sitten uudempaa ja vähemmän ajettua. Osoittautui kuitenkin hyvin huolletuksi ja pidetyksi yksiköksi, joka ei ole vielä kertaakaan jättänyt tien päälle. Jarrupalat, sytystulpat, 1 puolan ja öljyt (kerran vuodessa)+ polttimoita oon vaihtanut. Katsastuksesta 3 kertaa huomautuksitta läpi. Ai niin, talvirenkaat ostin kaverilta, kun hänellä jäi sopivat yhdestä autosta melkein uusina ja yhden kerran oon käyttänyt korjaamolla, kun piti teettää maahantuojan ilmoittama korjaus. Kyseessä oli siis ko mallia koskeva kampanja, jonka maahantuoja teki merkkikorjaamolla ilman kuluja asiakkaalle.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin. Se ei kerro auton luotettavuudesta mitään. Se miten paljon sillä on ajettu ja miten sitä on huollettu ratkaisevat.

Mulla on esimerkiksi -92 Toyota, se "esi avensis", nyt 250 tkm ajettuna ja sillä voi lähteä koska tahansa vaikka Lappiin täältä eteläsuomesta.

Vastaavia kokemuksia arvon toverit.  12v autoilua (reilu 200 000 tkm) takana, josta 8 vuotta mainitsemallasi esi-avensiksella ja loput 4 aavistuksen tuoreemmalla Camrylla.  Molempien hankintahinnat olivat 2 tonnin pintaan. Tielle jääminen ei ole ollut koskaan erityisen lähellä, toki joitakin vikoja aina tulee mutta niihinhän pitää puuttua ennen kuin ne yltyvät pahoiksi. Sehän näissä vanhoissa on hyvää ettei tietokone rupea kettuilemaan ja aiheuta pakollista tielle jäämistä. Kerran akku hyytyi siten että "jäin välille" omaan parkkiruutuuni.

Eniten minua ihmetyttävätkin ihmiset, jotka kysyvät "Uskallatko tosissasi lähteä lappiin noin vanhalla autolla?"  Voinpa vaan sanoa että luotan 90 luvun bensarutkuun -30c pakkasessa vain niin paljon enemmän kuin moderneihin ylielektronisoituihin joulukuusiin.

Vierailija
52/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta aito Dazia Duster iskee sydämiin.

Koirat haukkuu, Dazia kulkee.

Vierailija
53/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subaru on kuin suomalaiselle tehty.

Vierailija
54/56 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta aito Dazia Duster iskee sydämiin.

Koirat haukkuu, Dazia kulkee.

Dacia Duster... eli oisko se suomeksi joku  pölyttäjä.

Vierailija
55/56 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä. Ensin katsotaan miehen laatu, sitten vasta auton (joka toivottavasti on järkikampe).

Vierailija
56/56 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väliä. Ensin katsotaan miehen laatu, sitten vasta auton (joka toivottavasti on järkikampe).

Ensin katsotaan Mosselta munat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi