Auton merkillä/mallilla väliä kun tapaat ihmisen ensi kertaa treffeillä?
Edellinen poistettiin, ei ollut minun ketju. Mutta kiinnostava aihe, kertokaahan kokemuksenne.
Kommentit (56)
Enpä ole tiennyt yhdenkään treffikumppanin auton merkkiä. Joten ei.
Mikä olisi tämä tilanne että sen autoa edes näkisin?
Mulla on ikioma, mutta en ala juoppokuskiksi.
N 57
Vierailija kirjoitti:
Incelin jenkkileffoista kopioima kohtaus, jossa kundi tulee autolla hakemaan tytön tämän kotoa.
Vertautuu siihen valkoritarihommaan eli karauttaa ratsullaan neitoa pelastamaan ja neitsyen hurmioon nußimaan Fiat Unon takapenkillä.
Jaguar keväällä puutarhakaupan edessä nostaa kaupan statusta.
Kerran meitä oli kaksi rinnakkain, XF ja XJ.
Toisenkin omistaja oli samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incelin jenkkileffoista kopioima kohtaus, jossa kundi tulee autolla hakemaan tytön tämän kotoa.
Vertautuu siihen valkoritarihommaan eli karauttaa ratsullaan neitoa pelastamaan ja neitsyen hurmioon nußimaan Fiat Unon takapenkillä.
No kyllä se nyt jossain vaiheessa tulee ilmi, että mikä auto toisella on. Itse esim. olen pikkukaupungista kotoisin (vaikka Helsingissä asun), käyn mökillä jne., joten ihan kaupunkilaismiestä, joka olisi autoton, en voisi itselleni kuvitella. Ja mulla itselläkin on auto.
Ja millainen auto, niin kyllä se jotain kertoo. Esim. huonosti pidetty rotisko, amistuunattu auto, ylikallis munanjatke, perus perheenisän auto tms.
Entäs jos ei omaa autoa? Ite kohta 30 enkä omista autoa koska en näe mitään syytä.
Lähikauppa 400m päässä.
Työpaikka 2km päässä.
Posti, rautakauppa, alko, apteekki yms. isommassa ostosrysässä 2 km päässä.
Keskustaan kävelee 25 min suuntaansa.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos ei omaa autoa? Ite kohta 30 enkä omista autoa koska en näe mitään syytä.
Lähikauppa 400m päässä.
Työpaikka 2km päässä.
Posti, rautakauppa, alko, apteekki yms. isommassa ostosrysässä 2 km päässä.
Keskustaan kävelee 25 min suuntaansa.
Sä oot ikäsi puolesta siinä rajalla. Ehkä 30v kaupungissa asuvalle riittää, että on kortti. Eli sitten, jos tulee lapsia, on valmis hommaamaan sen farmarin. Mä olen nainen ja kyllä niin tottunut autoilemaan, etten jaksaisi julkisia. Moneen paikkaan pk-seudullakin menee julkisilla tunti ja autolla 15min. Ja sitten käyn paljon maakunnissa ja inhottaisi tarkkojen aikataulujen mukaan mennä ja aika pitäisi pyytää jotain hakemaan asemalta/tilailla takseja. Ei pystyis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se auto kertoo paljon. Itse olen suosinut ns. järkevillä autoilla ajavia, esim. VW, Skoda, Toyota ja siis uudehkoja tällaisia. Toki itsellänikin on ollut Audia jne. , että kelpaa nuo saksalaisilla ja vaikka Volvolla tai uusilla sähköautoilla ajavat tietysti, kunhan auto on uudehko, eikä mikään romu.
Autottomuutta n. 40v miehellä pidän epäilyttävänä.
N38Eli pitäisi ajaa järkevästi, mutta pitäsi olla uusi?
Valitse toinen. Uudella autolla ajaminen ei koskaan ole järkevää ainakaan taloudellisessa mielessä.Uuden auton arvonalenema on esimerkiksi 15% vuodessa, laskekaa siitä paljonko haihtuu ilmaan esim 50 000€ autossa.
Uudehko kirjoitin. Itse olen ostanut autoni aina 2v vanhoina. Pointti nyt lähinnä se, ettei ole mikään 2000-luvun alun rotisko, joka on koko ajan korjaamolla ja vetelee viimeisiään.
No on se 10-15% sinun parivuotiaastakin aika kova summa. Sanonpa vaan että noista mainitsemistasi 2000-luvun alun rotiskoista ja vanhemmista sentään tietää mikä automalli on hyvä ja mikä ei. Eli esimerkiksi tietää onko moottori ns. "ikuisesti kestävää" mallia. Sitten kun ostaa uuden/uudehkon auton vielä pahimmillaan uutta mallia siten että suunniteltu paljon asioita uusiksi, saa sitten nauttia tyyppivioista ja järkyttävän kalliista korjauksista pahimmillaan. Muutenkin kaiken turhan elektroniikan lisääntyessä se kojelauta alkaa näyttää joulukuuselta huomattavasti aiemmin mitä vanhoina hyvinä aikoina.
Vanha viisaus on se, että vaikkapa 2000€ autoon ei tule yli 2000€ vikaa.
Porschemies kirjoitti:
Minulla on aina ollut vaan Porscheja. Olen huomannut, että sillä on merkitystä.
Isä osti minulle Porschen kun täytin 18 v. En suostunut ajamaan sitä ikinä vaan ajoin äitin bemarilla. Porsche on vaan jotenkin niin mauton.
N32
Porschemies kirjoitti:
Kahen litran oohoocee turbokolmosenkautta nelosenpuhaltimella Sierra jättää sen.
Tunnen yhden miehen jolla on Jaguar ja on niin mulkku pyrkyri että täysin epäkiinnostava. Paras auto on joku muutaman vuoden vanha järkevä auto. Omalla miehelläni oli vanha romu kun tavattiin, hyppäsin silti kyytiin autottomana opiskelijatyttösenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se auto kertoo paljon. Itse olen suosinut ns. järkevillä autoilla ajavia, esim. VW, Skoda, Toyota ja siis uudehkoja tällaisia. Toki itsellänikin on ollut Audia jne. , että kelpaa nuo saksalaisilla ja vaikka Volvolla tai uusilla sähköautoilla ajavat tietysti, kunhan auto on uudehko, eikä mikään romu.
Valitse toinen. Uudella autolla ajaminen ei koskaan ole järkevää ainakaan taloudellisessa mielessä.Uuden auton arvonalenema on esimerkiksi 15% vuodessa, laskekaa siitä paljonko haihtuu ilmaan esim 50 000€ autossa.
Uudehko kirjoitin. Itse olen ostanut autoni aina 2v vanhoina. Pointti nyt lähinnä se, ettei ole mikään 2000-luvun alun rotisko, joka on koko ajan korjaamolla ja vetelee viimeisiään.
No on se 10-15% sinun parivuotiaastakin aika kova summa. Sanonpa vaan että noista mainitsemistasi 2000-luvun alun rotiskoista ja vanhemmista sentään tietää mikä automalli on hyvä ja mikä ei. Eli esimerkiksi tietää onko moottori ns. "ikuisesti kestävää" mallia. Sitten kun ostaa uuden/uudehkon auton vielä pahimmillaan uutta mallia siten että suunniteltu paljon asioita uusiksi, saa sitten nauttia tyyppivioista ja järkyttävän kalliista korjauksista pahimmillaan. Muutenkin kaiken turhan elektroniikan lisääntyessä se kojelauta alkaa näyttää joulukuuselta huomattavasti aiemmin mitä vanhoina hyvinä aikoina.
Siinä 2000e autossa on se vika, ettei sitä kehtaa tohon naapurin Polestarin viereen ajaa.
Kahden tonnin auton suurin vika on siinä että sillä pelottaa lähteä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos omistaa yksityissaastuttimen niin ei jatkoon.
Meillä on pihassa neljä YKITYISSAASTUTINTA. Harmittaako?
Lähes 1300 hv yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä 2000e autossa on se vika, ettei sitä kehtaa tohon naapurin Polestarin viereen ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kahden tonnin auton suurin vika on siinä että sillä pelottaa lähteä mihinkään.
Nämä viat lukeutuu sarjaan korvien välissä -vikaa. Autoa on turha hävetä. Ja tuohon lähtemiseen, kuten sanoin valitkaa luotettava automalli, tuon ikäsistä on hyvin tietoa jo saatavilla.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/katsastustilasto
eli siis vaikkapa täältä. Esim. vuonna 2021 15v vanhoissa autoissa kymmenkunta automallia on läpäissyt katsastuksen paremalla prosentilla mitä ensikatsastettu Dacia Duster. En sano että katsastustilasot kertovat kaiken, mutta varsinkin jos kilometrit kerrottu, ne antavat hyvää osviittaa.
Porschemies kirjoitti:
Itse asiassa ainoa minkäänlaisia ajatuksia herättänyt auto oli juuri Porsche. Kaveri yritti kovasti iskeä ja ajelutti yksiön hintaisella Porschellaan ja se oli todella noloa ja vaivaannuttavaa. Erityisen noloa oli kun kaveri veivasi parkkipaikalla yrittäessään kääntää autoa kun hevosilla ja rattaillakin olisi ollut sutjakampi kääntösäde.
Audi= DKV Deutsh Kessel verk . ei mun kartanolle