Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalojen hinnat putoaa rajusti tämän talven aikana ja sen jälkeen

Vierailija
18.12.2022 |

Tässä naapurissa myynnissä olevasta omakotitalosta on lähtenyt 40000 euroa pois kahden kuukauden aikana ja hinta putoaa edelleen.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkisi edes sen yhden tosi halvalla myynnissä olevan omakotitalon.

Voisin olla kiinnostunut ostamaan.

Miten määrittelet tosi halvan?

Etuovessa on sadoittain omakotitaloja myynnissä alle 50 000 eurolla.

Aina siellä on ollut. Suurin osa on näitä keskellä-ei-mitään sijaitsevia huonokuntoisia röttelöitä. Ei niillä ole ikinä mitään arvoa ollutkaan.

Äläs nyt, täällähän on lukuisia kirjoituksia, joissa kadehditaan kaikkia omakotitaloissa asuvia. Kun se on niin pröystäilevää luksusta.

Vierailija
42/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että ne omakotitaloon hinkujat on niitä jotka ovat elämänsä asuneet kaupungin vuokratalossa. Näin ne kuvittelevat, että kaikki kerrostalo asuminen on tuollaista mitä se on kaupungin vuokraslummeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjänä mietin miten kauan mahtais kestää kunnes joku löytäis minut omakotitalosta jos kuolisin johonkin sairaskohtaukseen? Kerrostalossa menisi viikko.

Älä valehtele, monesti löytyy vasta kuukausien jälkeen kerrostaloläävästä.

Eikö joku Maunolan muumio löytynyt yli viiden vuoden jälkeen?

Vierailija
44/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ajattelin asua tässä omakotitalossa ainakin seuraavat 25 vuotta. Eläkkeellä sit mietin jaksanko hoitaa vielä. Tokihan aikaa on sitten enemmän, mutta mikä on kunto. Mulla on katto pään päällä, tässä vaiheessa en arvoja mieti.

Vierailija
45/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok-talossa asuminen on perseestä, mutta vielä emnemmän perseestä on kt-astuminen, ja jossain sitä pitää kuitenkin asua. 

Vierailija
46/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on laitettu ostohousut jalkaan

Vierailija
47/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä ajattelin asua tässä omakotitalossa ainakin seuraavat 25 vuotta. Eläkkeellä sit mietin jaksanko hoitaa vielä. Tokihan aikaa on sitten enemmän, mutta mikä on kunto. Mulla on katto pään päällä, tässä vaiheessa en arvoja mieti.

Itsellä ihan sama suunnitelma. Lainaa jäljellä niin vähän ettei korkojen nousu oikein vaikuta siihenkään. Periaatteessa vois lainan vaikka maksaa pois jos vielä korko nousee vaikka sinne 6%

Vierailija
48/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mikä hinku niin monella on asua omakotitalossa. Itse asuin koko lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitalossa, enkä vaan käsitä miksi se on muka jotenkin hienompaa kuin kerrostalossa tai rivitalossa asuminen. No rivarissa en kyllä myöskään haluaisi asua, mutta varsinkin omakotitalo olisi mulle ihan ehdoton nou nou.ajatuskin siitä, että arkiaamu pitäisi aloittaa luomalla lumet piahsta, jotta edes pääsee lähtemään töihin, ja jos on satanut koko päivän lunta, niin et edess pääse takaisin pihaan töistä palatessasi, vaan ensin etsit jostain paikan mihin jätät auton, ja menet taas luomaan ne lumet. Myös sen kivikovan raskaan lumivallin, jonka lumiaura ohi ajaessaan on kasannut siihen portille. Jep! Ei houkuttele. Ja kesällä sitten leikkaat nurmikkoa. Yhä uudelleen ja uudelleen. Ja syksyllä onkin sitten haravoinnin vuoro. Ei hitto mitä hommaa! Teen mieluummin ihan muita juttuja vapaa-ajallani kuin pihatöitä. Kerrostalossa kaikki on niin helppoa ja huoletonta. Vastikkeen hinnalla hoituu kaikki. Ja joku muu hoitaa ylläpitoremontit ja niiden miettimiset. Sen kun vaan asuu kaikessa rauhassa. Lisäksi kunnollinen omakotitalo on paljon kalliimpi kuin kunnollinen kertostalo asunto. Me asumme isossa kerrostaloasunnossa (4h, k, sauna, kylppäri, erillinen wc ja 2 vaatehuonetta + iso parveke). Kaikki hyväkuntoista ja hyvin hoidettu taloyhtiö. Siistit piha-alueet ja kivat naapurit. Tämän asunnon hinnalla saisimme omakotitalon, mutta ei läheskään näin laadukasta, vaan jonkun 80-90-luvun remontoitavan talon postimerkin kokoisella tontilla. No, eipähän siinä olisi sitten niitä pihatöitäkään niin paljon kun ei olisi sitä pihaakaan. Siitä päästäänkin siihen, että jos ei ole pihaa, niin mikä sitten on se hyöty siitä omakotitalosta ylipäätään? En haluaisi pihatonta omakotitaloa, mutta en myöskään isolla pihalla noiden jatkuvien töiden takia. Mutta kai siinä omakotitalossa asumisessa on jokin juttu, mitä en vaan oppinut ymmärtämään niiden 19 vuoden aikana kun sellaisessa asuin.

No katsos kun me ihmiset olemme erilaisia. Hyvä että olet tyytyväinen, itse taas en kerrostaloon haluaisi asumaan mistään hinnasta. Se että itse en pidä kerrostalosta asumismuotona, ei silti saa minua ihmettelemään tai arvostelemaan miksi joku taas haluaa juuri kerrostalossa.

Minusta taas siinä ihmettelemisessä ei ole mitään pahaa eikä minusta kirjoittaja arvostellut vaan kertoi itse useita vuosi tuosta asumismuodosta melkein jopa kärsineen. Minäkin ihmettelen ihmisten hinkua ja hehkutusta omakotitalo asumisesta ja omasta mielestäni se on se kamalin asumismuoto kaikella tapaa.

Itselläni siitä on kokemusta yhteensä 25 vuotta ja toiset 25 vuotta kerrostaloasumisesta.

Mä asuin kerrostalossa hyvällä asuinalueella, ei mikään kaupungin vuokraläävä. Silti siellä joku paskoi rappuun, viereisen kerroksen äiti soitteli ovikelloa kun ei saanut lapsiaan kuriin, ambulanssi kävi niitä lapsia välillä hakemassa. Naapuriin muutti kyylä joka valitti meidän metelöineen pääsiäisenä jolloin olimme matkoilla. Ylimmän kerroksen teini piti pippaloita, poliisit joku kutsui paikalle. Yläkerrassa asui tömistelijöitä. Naapureiden puheet kuuluivat vessaan hormien kautta. Yhdet naapurit pöllivät fillarimme poismuuttaessaan. Ja PALJON muuta.

Ei enää ikinä tuollaista.

Vierailija
49/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus sopinut hintakattoa sähkölle. Nyt ihmiset myy talojaan turhaan pois liian halvalla.

Vierailija
50/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mikä hinku niin monella on asua omakotitalossa. Itse asuin koko lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitalossa, enkä vaan käsitä miksi se on muka jotenkin hienompaa kuin kerrostalossa tai rivitalossa asuminen. No rivarissa en kyllä myöskään haluaisi asua, mutta varsinkin omakotitalo olisi mulle ihan ehdoton nou nou.ajatuskin siitä, että arkiaamu pitäisi aloittaa luomalla lumet piahsta, jotta edes pääsee lähtemään töihin, ja jos on satanut koko päivän lunta, niin et edess pääse takaisin pihaan töistä palatessasi, vaan ensin etsit jostain paikan mihin jätät auton, ja menet taas luomaan ne lumet. Myös sen kivikovan raskaan lumivallin, jonka lumiaura ohi ajaessaan on kasannut siihen portille. Jep! Ei houkuttele. Ja kesällä sitten leikkaat nurmikkoa. Yhä uudelleen ja uudelleen. Ja syksyllä onkin sitten haravoinnin vuoro. Ei hitto mitä hommaa! Teen mieluummin ihan muita juttuja vapaa-ajallani kuin pihatöitä. Kerrostalossa kaikki on niin helppoa ja huoletonta. Vastikkeen hinnalla hoituu kaikki. Ja joku muu hoitaa ylläpitoremontit ja niiden miettimiset. Sen kun vaan asuu kaikessa rauhassa. Lisäksi kunnollinen omakotitalo on paljon kalliimpi kuin kunnollinen kertostalo asunto. Me asumme isossa kerrostaloasunnossa (4h, k, sauna, kylppäri, erillinen wc ja 2 vaatehuonetta + iso parveke). Kaikki hyväkuntoista ja hyvin hoidettu taloyhtiö. Siistit piha-alueet ja kivat naapurit. Tämän asunnon hinnalla saisimme omakotitalon, mutta ei läheskään näin laadukasta, vaan jonkun 80-90-luvun remontoitavan talon postimerkin kokoisella tontilla. No, eipähän siinä olisi sitten niitä pihatöitäkään niin paljon kun ei olisi sitä pihaakaan. Siitä päästäänkin siihen, että jos ei ole pihaa, niin mikä sitten on se hyöty siitä omakotitalosta ylipäätään? En haluaisi pihatonta omakotitaloa, mutta en myöskään isolla pihalla noiden jatkuvien töiden takia. Mutta kai siinä omakotitalossa asumisessa on jokin juttu, mitä en vaan oppinut ymmärtämään niiden 19 vuoden aikana kun sellaisessa asuin.

No katsos kun me ihmiset olemme erilaisia. Hyvä että olet tyytyväinen, itse taas en kerrostaloon haluaisi asumaan mistään hinnasta. Se että itse en pidä kerrostalosta asumismuotona, ei silti saa minua ihmettelemään tai arvostelemaan miksi joku taas haluaa juuri kerrostalossa.

Minusta taas siinä ihmettelemisessä ei ole mitään pahaa eikä minusta kirjoittaja arvostellut vaan kertoi itse useita vuosi tuosta asumismuodosta melkein jopa kärsineen. Minäkin ihmettelen ihmisten hinkua ja hehkutusta omakotitalo asumisesta ja omasta mielestäni se on se kamalin asumismuoto kaikella tapaa.

Itselläni siitä on kokemusta yhteensä 25 vuotta ja toiset 25 vuotta kerrostaloasumisesta.

Mä asuin kerrostalossa hyvällä asuinalueella, ei mikään kaupungin vuokraläävä. Silti siellä joku paskoi rappuun, viereisen kerroksen äiti soitteli ovikelloa kun ei saanut lapsiaan kuriin, ambulanssi kävi niitä lapsia välillä hakemassa. Naapuriin muutti kyylä joka valitti meidän metelöineen pääsiäisenä jolloin olimme matkoilla. Ylimmän kerroksen teini piti pippaloita, poliisit joku kutsui paikalle. Yläkerrassa asui tömistelijöitä. Naapureiden puheet kuuluivat vessaan hormien kautta. Yhdet naapurit pöllivät fillarimme poismuuttaessaan. Ja PALJON muuta.

Ei enää ikinä tuollaista.[/quote

No kertomuksesi mukaan talo oli täynnä rupusakkia. En ihmettele että oli vaikeaa ja hankalaa.

Vierailija
51/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen aloitus, kerrotaan okt hintojen tippuvan rajusti, mutta ei perustella millään tavalla syytä.

Tukimukset kuitenkin kertovat, kuinka suomalaiset haluaisivat asua okt.

Tai jos syy on sähkönhinta, niin okt lämmitysmuoto on helposti vaihdettavaksi puuhun, maalämpöön, aurinkopaneleihin jne. eikä se ole sen kalliimpaa, kuin tekisi keittiöremontin, toisin kuin taloyhtiöissä, lämmitysmuodon vaihtaminen on kallista.

Vierailija
52/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä ihmisiä on yllättäen aika paljon ja kaikilla eri mieltymykset. Minulle kerrostaloelämä ei sopinut lainkaan, en halunnut kuunnella milloin naapuri imuroi, riitelee tai harrastaa seksiä. Ei ollut mitään hirveää möykkäämistä, mutta en selkeästi pitänyt edes niistä normaaleista elämän äänistä ja yksi kerta riitti kun rappukäytävästä löytyi narkkareita. Ei kiitos. Asuin lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitalossa ja rakastin sitä - tehtiin perheenä paljon asioita, ei siellä yksin kukaan raatanut. Ostimme miehen kanssa myös oman omakotitalomme, täällä on rauhaa ja paljon tekemistä, mistä nautimme ja taloudellinen tilanne on myös todella hyvä - sitä edellytän. Haluan että on varaa muuhunkin kuin pelkkään pakollisen elämän pyörittämiseen. Mutta, ymmärrän myös sen ns. helpon elämän mikä tulee esim. kerrostalossa asumisesta. Pääasia että löytää itselleen sopivan asumismuodon.

Vierailija
53/64 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että jokin hinta tippuu kun enimmäkseen hinnat vain nousee. 

Vierailija
54/64 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lainansaantikin on vaikeempi kuin ennen.

Vierailija
55/64 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei putoa! Kateelliset kaakattaa. Sähkön hinta normalisoituu parissa vuodessa. Joten älkää odottaako alennusmyyntiä.

Vierailija
56/64 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen päässyt eroon kahdesta perintötalosta. 

Vierailija
57/64 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en vaihtamassa ainakaan nyt seuraavaan 15 vuoteen.Katsotaan kun lapsi muuttaa kotoa.

Vierailija
58/64 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjänä mietin miten kauan mahtais kestää kunnes joku löytäis minut omakotitalosta jos kuolisin johonkin sairaskohtaukseen? Kerrostalossa menisi viikko.

Mitä merkitystä sillä on kuolleelle🤣

Vierailija
59/64 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä sillä on kuolleelle🤣

Olen eri, mutta mulla on lemmikki. Töisä olen onneksi vielä, joten sieltä hyvin nopeasti reagoitaisiin. Työkaveri ei tullut töihin ja kun ei vastannut puhelimeen, niin heti seuraavana päivänä mentiin asunnolle ja kuolleena sieltä löytyi. 

Vierailija
60/64 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsestään selviä asioita, kuten se, että aikaa ei ole olemassa, ts. Einstein oli väärässä. 

On täysin itsestään selvää, että kun korko nousee riittävän korkealle tasolle, niin tämä tulee romahduttamaan asuntojen hinnat. Puhumattakaan muista tekijöistä, jotka edelleen edesauttavat hintaromahdusta.

1991. Deja vu. Ennustaminen on helppoa, kun on hyvä kristallipallo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi