Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Vaivun koko ajan omiin ajatuksiini eikä mistään tule mitään

Vierailija
18.12.2022 |

Mitä tahansa teen, niin hetken päästä löydän itseni tuijottamasta tyhjyyteen ja miettivät tiettyjä asioita jotka mua häiritsee.
Yritän tehdä ruokaa, saatan unohtaa sekoittaa tai ruoan liedelle.
Jos siivoan, saatan jäädä vaan vaikka hypistelemään käsissäni rättiä ja unohdan mitä olin tekemässä.

On jotenkin todella vaikea päästä täältä pääni sisältä tähän oikeaan elämään.

Tämä on välillä pelottavaakin että jos tapahtuu vaikka joku onnettomuus

Mitä teen? ?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on merkki, että ne asiat on syytä käsitellä? Hakeudu terapiaan.

Vierailija
2/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADD, ADHD, autismi, toiminnanohjaushäiriö (executive dysfunction), empaatikko ymv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on merkki, että ne asiat on syytä käsitellä? Hakeudu terapiaan.

Joo no. On tässä 20 vuotta yritetty niitä käsitellä ja olen käynyt myös terapiassa.

Tällä hetkellä päässäni pyörii eilisen tapahtumat

Vierailija
4/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADD, ADHD, autismi, toiminnanohjaushäiriö (executive dysfunction), empaatikko ymv.

Oon miettinyt voisiko olla Add tai joku itseaiheutettu vastaava. Tuntuu vaan hölmöltä mennä sen tiimoilta lääkäriin kun se tuntuu olevan nykyään niin suosittu diagnoosi ja meemisairaus.

Vierailija
5/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa vaikka vessa nyt heti.

Vierailija
6/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kestää luultavasti vähintään 3 tuntia kaikkine ajatuskatkoineen

Vierailija
8/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites työt, ootko työelämässä/työkykyinen?

Vierailija
9/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00360

Mä en mitenkään voi saada tuollaista diagnoosia tähän elämän tilanteeseen. Mun pitäisi aloittaa uusi työ pian.

Miten tästä edes kerrotaan kenellekään? Miten lääkärit suhtautuu?

Vierailija
10/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites työt, ootko työelämässä/työkykyinen?

Oon ollut pitkään työttömänä. Jäin edellisestä työstä sairauslomalle koska tuli hermoromahdus.

Nyt oon kerännyt voimia, mutta olen mahdollisesti pääsemässä töihin ja alkoi pelottamaan kaikki. Tuntiu että nämä tällaiset oireet voimistuu kun tulee stressiä.

Nyt huolettaa kovasti mitä tässä tapahtuu. Pystynkö yhtään mihinkään

Vierailija
11/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, tosin saan kyllä hommat hoidettua eikä ruoka pala pohjaan mutta helposti havahdun siihen että olen vajonnut omiin maailmoihini. Ja miten oikeasti tällaisesta kerrotaan lääkärille? "Mikäs sinua vaivaa" -no uppoudun aika paljon omiin ajatuksiin. "Mm joo ja sitten?". Yritin nimittäin jo käydä lääkärille kertomassa ahdistuksesta ja muusta kuormituksesta mitä nyt on ollut niin hän suhtautui vähän kuin "kaikkia ahdistaa joskus, eikä tässä mitään jos pystyt töissä käymään".

Vierailija
12/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, tosin saan kyllä hommat hoidettua eikä ruoka pala pohjaan mutta helposti havahdun siihen että olen vajonnut omiin maailmoihini. Ja miten oikeasti tällaisesta kerrotaan lääkärille? "Mikäs sinua vaivaa" -no uppoudun aika paljon omiin ajatuksiin. "Mm joo ja sitten?". Yritin nimittäin jo käydä lääkärille kertomassa ahdistuksesta ja muusta kuormituksesta mitä nyt on ollut niin hän suhtautui vähän kuin "kaikkia ahdistaa joskus, eikä tässä mitään jos pystyt töissä käymään".

Huojentavaa että löytyy vertaistukea

Vierailija
13/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö ketään joka olisi käynyt läpi tällaista elämänsä aikana?

Vierailija
14/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy usein näin kun yritän katsoa jotain elokuvaa tai sarjaa, sitten alkaa joku pyörimään mielessä ja huomaan että täysin ohi mennyt kaikki katsottava ja joutuu aloittaa alusta.

Vierailija
15/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy usein näin kun yritän katsoa jotain elokuvaa tai sarjaa, sitten alkaa joku pyörimään mielessä ja huomaan että täysin ohi mennyt kaikki katsottava ja joutuu aloittaa alusta.

Niin minullakin.. siksi en koskaan katsokaan sarjoja tai elokuvia, jotenkin liian tylsiä ja hidastempoisia etten edes yritä jaksaa keskittyä.

Hauska jos miehen kanssa katsotaan jotain tv stä (matkailudokumentit on ainoita mitä jaksan katsoa) ja alkaa mainos, minulla tuijotus edelleen tv tä kohti, sit mies kommentoi mainosta tai nauraa sille tai jotain ja katsoo tai kysyy minun reaktiota ja tajuan ettei MITÄÄN käsitystä mitä siinä tv ssä om pyörinyt vaikka silmäni ovat katsoneet sinnepäin kokoajan 😅 sama autossa radio-ohjelmissa, saatetaan olla ihan hiljaa mutta minä en ollenkaan kuuntele tai siis kuule mitä siellä radiossa sanotaan.

Vierailija
16/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan skarppina olet täällä palstalla kuitenkin.

Vierailija
17/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mahdollista koska muotisairaus.

Vierailija
18/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan väsymys tai huolet. Ei kannata varmaan tehdä sitten koko ajan mitään, jos on tarve ajatella, ajatuksille aikaa. Ja tekee ne asiat lyhyemmin ja turvallisemmin. Joillakin alkoholi tai joku valmiste saa maadoittamattomaksi. Oletko tehnyt liikaa töitä tai arkihommia.

Vierailija
19/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi voinut olla minun kirjoittama! Ja melkein olikin, sillä juuri eilen mietin tekeväni aloituksen aiheesta. Tänäänkin olen monesti vain istunut keittiössä ja ajatellut kaikenlaisia asioita, kaikki ympärillä sumenee ja olen oman pääni sisällä. Välillä olen jäänyt seisomaan ikkunan eteen puoleksi tunniksi ja havahduin että monikohan on ihmetellyt mitä oikein tuijotan : D tämän takia en aja autoa, olisin riski liikenteessä. Minulle se on erittäin tavallista että vain olen ja ajattelen. Olen huomannut että nykyään pitäisi koko ajan olla jotain tekemässä ja liikkeessä, en sovi sellaiseen maailmaan.

Vierailija
20/22 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ja arkihommia tulee tehdä paljon ja ahkerasti. Niiden vähentäminen ei ole ratkaisu. Tee enemmän mieti vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan