Kuvamukien uhrit, vertaistukea
Joulu lähestyy, ja sukulaisperheessä jo kääritään joulupakettiin rumaa joulumukia, jossa on huono valokuva perheen lapsista. Kyytipojaksi ehkä on tulossa myös kalenteri tai postikorttikokoinen jääkaappimagneetti ihan yhtä huonolaatuisilla kuvilla. Kumpikaan meistä, mieheni tai minä, emme halua tällaisia "lahjoja", niitä ei säilytetä, vaan menevät roskiin. Itse en koe voivani kieltäytyä näistä lahjoista, kun kyseessä on miehen sukulaiset, mutta mieskään ei jostain syystä kehtaa, vaikka itse on ensimmäisenä heittämässä niitä pois. Olenkin jo harkinnut lakialoitetta, joka kieltäisi lapsi- ja lemmikkikuvamukien antamisen lahjaksi. Olisiko kannatusta?
Kommentit (5)
Mulla on uudet silmälasit ja luin tuon otsikon että: Kahvimukien uhrit. Säikähdin kaueasti.
Eihän niitä pidä antaa kuin isovanhemmille, sellaisille jotka muutenkin sisustavat kotinsa lastenlasten kuvilla.
Appi ja anoppi tekivät kuvalautaset paljaista takamuksistaan koko suvulle. Niistä aina jouluna syömme yhdessä hilpeästi lusikoiden.
Kupit särkyy herkästi pesussa... kalenterissa on se hyvä puoli, että se kestää "vaan" vuoden ja magneetti on niin pieni, että se häviää helposti jonnekin siivotessa.
Erikoista. En ole kuullut että noita sukulaisillekin teetetään. Ymmärrän esim isänpäivälahjaksi kuvatuotteen omista lapsista.