Miksi se on negatiivinen asia jos pienellä koiralla on pissapaikka kotona?
Onhan kissoillakin, ja niiden pissa sitäpaitsi haisee vielä pahemmalta.
Omalla kääpiökoiralla on pentuajasta jäänyt käyttöön pissa-alusta vessaan. Pääsee 3-4 krt päivässä lenkille, mutta esim öisin saattaa käydä lirauttamassa pissan alustalle tai työpäivän aikana. Vaihdan alustan aina kun siihen on pissattu. Suurimmaksi osaksi koira tekee tarpeet ulos.
Toiset sanoo että kätevää, mutta jotkut suhtautuu asiaan niinkuin se olisi todella väärin. En itsekään toki haluaisi että esim berhandilainen pissaisi sisälle, mutta enpä sellaista rotua ole valinnutkaan.
Kommentit (24)
Mielestäni ok jos on pissapaikka vessassa ja pääsee ulos 4 krt päivässä. Ei siinä ole kellään mitään sanomista vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se koko siihen vaikuttaa?
No tuleehan niiltä ihan eri määrä virtsaa.
Isäntä ei tykännyt siitä hajusta, ja sanoi että ellet hävitä sitä kusilootaa, alan isekkin sinne tekemään. Vaimo tuumasi että hän laittoi alunperin itselleen kun ei viitsi yöllä ulkohuussiin. Heillä ei ole hygeenipassia.
Ei mielestäni väärin, mutta ällöttävää. Siksi minulla ei ole kissaakaan, koira pääsee ulos aamulla ensimmäisenä kun herätään ja illalla viimeisenä kun mennään nukkumaan ja sillä on pärjätty hyvin. Pentuaikana se toki on pakollinen paha mutta ovat onneksi äkkiä oppineet sisäsiisteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mielestäni väärin, mutta ällöttävää. Siksi minulla ei ole kissaakaan, koira pääsee ulos aamulla ensimmäisenä kun herätään ja illalla viimeisenä kun mennään nukkumaan ja sillä on pärjätty hyvin. Pentuaikana se toki on pakollinen paha mutta ovat onneksi äkkiä oppineet sisäsiisteiksi.
No saa olla sun mielestä ällöttävää, ihan sama se minulle on, tää on minun koti ja minua asia ei ällötä oikeastaan ollenkaan.
Koirat ei peitä jätöksiään niin kuin kissat.
Kai koirallakin on kusihätä joskus muulloinkin kuin vain silloin kun se pääsee ulos. Miettikää jos itse pääsisitte pissalle vain silloin kun joku pari kertaa päivässä veisi teidät ulos, ja ette pystyisi puhumaan ja ilmoittamaan että just nyt on hätä. Jostain syystä vain kissa saa käydä tarpeillaan silloin kun sen tarvitsee käydä.
Ihan hyvä. Osaako koira esim. kylässä olla pissimättä vessaan?
Hieno juttu, olet ymmärtänyt oikein rakkaan lemmikkisi hyvinvoinnin. Meillä oli eläinkaupassa myytäviä ns. pentualustoja varalta jotta ei tarvitse hävetä vahinkopissoja vaan voi tehdä sallittuun paikkaan. Mitään hajua näistä ei kotiin tule, kissanpissa on aivan eri tavaraa!! Olet todellinen eläinten ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Isäntä ei tykännyt siitä hajusta, ja sanoi että ellet hävitä sitä kusilootaa, alan isekkin sinne tekemään. Vaimo tuumasi että hän laittoi alunperin itselleen kun ei viitsi yöllä ulkohuussiin. Heillä ei ole hygeenipassia.
Hygieniapassihan koskee lähinnä elintarvikkeiden käsittelyä? Miten se tuohon liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Kai koirallakin on kusihätä joskus muulloinkin kuin vain silloin kun se pääsee ulos. Miettikää jos itse pääsisitte pissalle vain silloin kun joku pari kertaa päivässä veisi teidät ulos, ja ette pystyisi puhumaan ja ilmoittamaan että just nyt on hätä. Jostain syystä vain kissa saa käydä tarpeillaan silloin kun sen tarvitsee käydä.
Mut kylhän koirat monesti just tulee ilmaisemaan jos tarvis päästä ulos. Tiedän useamman ja meidänkin koira tekee joskus samaa, et tulee siis ihan viereen tuijottamaan ja menee sitten ulko-ovelle odottelemaan, mitä ei muuten tee. Ihan hakee siis ulkoiluttajan ulkoiluttamaan. Kun noin tekee niin pissaa ihan heti pihalle päästessä, yleensä esim. syönyt suolaista tai leikkinyt enemmän/juonut paljon kun noin käy.
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen koira on sitten liian suuri pissaamaan sisälle kotiin? Jos se on esim. 25 kiloa, niin tarkoittaako se sitä, että 24 kiloa 990 grammaa painava koira saa pissata sisälle, mutta sen 25 kiloa painava 10 grammaa painava sisarus ei saa?
No varmaan jokainen koiranomistaja henkilökohtaisesti voi päättää asiasta? Tuskin on tuolleen gramman päälle merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut kylhän koirat monesti just tulee ilmaisemaan jos tarvis päästä ulos. Tiedän useamman ja meidänkin koira tekee joskus samaa, et tulee siis ihan viereen tuijottamaan ja menee sitten ulko-ovelle odottelemaan, mitä ei muuten tee. Ihan hakee siis ulkoiluttajan ulkoiluttamaan. Kun noin tekee niin pissaa ihan heti pihalle päästessä, yleensä esim. syönyt suolaista tai leikkinyt enemmän/juonut paljon kun noin käy.
Omakotitalossa on ihan normaalia päästää koira ulos silloin kuin se sitä pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen koira on sitten liian suuri pissaamaan sisälle kotiin? Jos se on esim. 25 kiloa, niin tarkoittaako se sitä, että 24 kiloa 990 grammaa painava koira saa pissata sisälle, mutta sen 25 kiloa painava 10 grammaa painava sisarus ei saa?
Mitenköhän toimis poikakoiralla, nostaa jalkaa seinälle?
Mikset hanki sitten hiekkalaatikkoa? Tulee halvemmaksi ja siistimmäksi kuin pissa-alustat. Mutta ei tuossa sinänsä mitään pahaa ole.
Kissanpissa ei muuten haise, jos on hyvää hiekkaa ja siivoaa pissat laatikosta päivittäin. Ei kukaan kestäisi sisäkissaa, jos sen antaisi pissailla joka puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Joka ketjusta löytyy se kommentti, jossa on viety AP:n pointti mahdollisimman kauas alkuperäisestä, täysin typerään olkinukkeen. Tässä ketjussa se on tämä kommentti. Onneksi olkoon.
Mitä se koko siihen vaikuttaa?