Nainen, saako mies juoda alkoholia, jos nainen on raskaana?
Kommentit (99)
Tyhmä kysymys. Millä nainen juomisen pystyisi estämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun mies olisi sairastunut syöpään ja menisi rajuja hoitoja lävitse, niin en minä silloin joisi alkoholia, en edes yhtä vaan olisin hänen tukena ja turvana.
En ymmärrä miksi joillekkin miehille se on niin vaikeaa olla oman naisensa tukena raskauden aikana, siis jos nainen toivoo ettei mies joisi. Verrattuna siihen mitä nainen joutuu käymään läpi antaakseen sinulle lapsen, se on vähintä mitä sinä voit tehdä hänen puolesta.
Mutta itsekkäät ihmiset on itsekkäitä.
Mitä sillä syövällä tai raskaudella on tekemistä alkoholin kanssa? En minä ainakaan haluaisi, että toinen ei ota mahdollisisesti lasillista silloin tällöin minun syövään tai raskauden takia. Mitä ihmettä?
Mitä syövällä on tekemistä alkoholin kanssa? Olet niin hurvaton. että voit elää vanhaksikin!
(joo myönnetään, ei siinä yhteydessä mitä aiempi kirjoittaja kuvasi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni miehen pitäisi olla tukena raskauden kanssa, eli ei joisi koska eihän nainenkaan saa juoda.
Ihan hyvin voisi ottaa muutaman alkoholittoman vuoden naisen kanssa.
Miksi nainen olisi lapsen takia muutaman vuoden ilman alkoholia?
Raskaus + imetys
Kyllä minä olen imetyksen aikana juonut alkoholia. Ei ole mitään syytä miksi ei saisi. Esimerkiksi olen pumpannut maitoa valmiiksi pakkaseen ja lähtenyt pikkujouluihin kavereiden kanssa. Mies syöttänyt sitten pullosta. No problem. Myös lasillisen viiniä voi ottaa, vaikka imettäisikin hetken päästä.
Alkoholistiämmät kieltää miehiltä juomasta silloin tällöin saunaoluet tai ottamasta lasillisen viiniä illallisella. Ovat niin heikkoja, etteivät kestä toisen ottavan pienintäkään määrä alkoholia.
Pieniä siivuja vain, mutta tiheään.
Jos alkoholi ei ole ollut miehelle mikään ongelma ennen raskautta, niin miksi ihmeessä mies ei saisi juoda kun nainen on raskaana? Jos alkoholi on ollut ongelma jo ennen raskautta, miksi ylipäänsä päädyit hankkimaan lapsen?
Mies saa myös herkutella kun itse olen dieetillä. Ihme ehtoja naiset vaatii ja kuvittelee, että mies vaan nöyränä tottelee :)
No saa tietenkin. Kontrollifriikkien hommaa kieltää asioita milloin milläkin syyllä. Ja jos mies on alkkis eikä kohtuukäyttäjä ni miks ihmeessä joku hankkiutuu sellaiselle raskaaksi. Siinä on sit vaan enää vajaaälyinen.
Miehet, saako nainen lihota ja syödä suklaata jos itse pidät kuitenkin itsestäsi huolta?
Kolme lasta oon oottanut ja synnyttänyt, eikä kertaakaan ole tullut mieleen, että mies ei saisi juoda alkoholia kun odotan. Mutta miehen alkoholin käyttö nyt on muutama lasi viiniä tai olutta, mitään kaatokännejä ei ota edes kerta vuoteen...
Lol näitä vastauksia. Ei ihme että olette kaikki yksinhuoltajia.
Loppuraskaudessa miehen tulee olla ajokunnossa. Ajokunnossa on esimerkiksi yhden oluen jälkeen. Miksi kukaan mies olisi niin idiootti, että ryyppäisi lasketun ajan lähistöllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni miehen pitäisi olla tukena raskauden kanssa, eli ei joisi koska eihän nainenkaan saa juoda.
Ihan hyvin voisi ottaa muutaman alkoholittoman vuoden naisen kanssa.
Miksi nainen olisi lapsen takia muutaman vuoden ilman alkoholia?
Raskaus + imetys
Kyllä minä olen imetyksen aikana juonut alkoholia. Ei ole mitään syytä miksi ei saisi. Esimerkiksi olen pumpannut maitoa valmiiksi pakkaseen ja lähtenyt pikkujouluihin kavereiden kanssa. Mies syöttänyt sitten pullosta. No problem. Myös lasillisen viiniä voi ottaa, vaikka imettäisikin hetken päästä.
Sama täällä.
Ei saa. Ei sitä humalaista kukaan jaksa selvinpäin.
Onko kieltäjillä jotain alkoholiongelmaa, kun pitää kumppaninkin juomista rajoittaa? Juos juominen ei ole haitannut ennenkään, niin miksi se nyt haittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan ihan hämmentynyt, kun kaveri kertoi ettei mieskään saa nyt juoda yhtään raskauden aikana. Olin, että mitä ihmettä! Ihme touhua.
No, se nyt on tietysti ihan niin kuin kukin pariskunta sopii.
Kyse ei ollut siitä, että mies ei enää halua juoda vaan nimenomaan toinen kielsi sen alkoholin.
Saa. Tietysti ei kiva jos jotenkin tavallista enemmän alkaa juomaan, mutta juhlissa ok ja saunakalja joskus. Ei mulle tehnyt mitenkään tiukkaa katsella toisten juomista raskaana, enkä kokenut tarvitsevani siihen mitään ihmeellisempää tukea. Mulla muutenkin raskaus teki sen, että ihan kaikki mikä ei ole sikiölle hyväksi oksetti, vaikka muutoin hyvästä viinistä tykkään.
Voi tätä alkoholivammaista kulttuuria. Ja sitten pointtina kieltäminen/ lupa.
Saa kunhan pysyy toimintakykyisenä. Toki vähän riippuu olosuhteista. Taksin täällä ruuhkasuomessa saa kyllä tilanteen tullen tarvittaessa, mutta kovin humalaista äijää en jaksaisi katsella ylipäätään.
No eihän mies tietenkään saa mitään tehdä siksi että ämmä sattuu olemaan tiineenä. Siis ainakin jos palstamammoilta kysytään.