Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, saako mies juoda alkoholia, jos nainen on raskaana?

Vierailija
17.12.2022 |

.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies olisi sairastunut syöpään ja menisi rajuja hoitoja lävitse, niin en minä silloin joisi alkoholia, en edes yhtä vaan olisin hänen tukena ja turvana.

En ymmärrä miksi joillekkin miehille se on niin vaikeaa olla oman naisensa tukena raskauden aikana, siis jos nainen toivoo ettei mies joisi. Verrattuna siihen mitä nainen joutuu käymään läpi antaakseen sinulle lapsen, se on vähintä mitä sinä voit tehdä hänen puolesta. 

Mutta itsekkäät ihmiset on itsekkäitä. 

Vierailija
62/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisillä äideillä taitaa näköjään olla vakavia ongelmia alkoholin suhteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain pahasti alkoholisti kieltää toisen juomisen läsnäollessaan. Pitäis mennä terapiaan tässä tapauksessa. 

Nyt taisi osua sulla kyllä vähän arkaan paikkaan, kun spammaat melkein samaa lausetta jatkuvasti tänne.

Ihan oikeasti jos sulla on ongelmia alkoholin kanssa niin hae niihin apua. 

Kyllähän sen nyt näkee, että sulla on alkoholi-ongelma kun yrität syyllistää ihmisiä, jotka ei juo alkoholia alkoholismista. Tuo nyt kertoo vain siitä, että alkoholi on rappeuttanut aivoja sen verran, ettei logiikka enää  toimi kunnolla.

Ei ole puolisoa enkä juo alkoholia, mutta en voi ymmärtää tuollaista kieltäytymistä puolisolta ihan vaan raskauden takia. 

Raskaus on aika iso juttu.

Ja onhan sitä varmasti vaikea ymmärtää, jos puuttuu empatian taito tai kyky välittää omasta puolisosta, ja ottaa hänen tunteensa huomioon. 

Miten ottaa huomioon? Tarkoittaako tämä sitä, että tosissaan on vakava alkoholiongelma, jos ei kestä toisen ottavan alkoholia laisinkaan? Sitten pitää mennä hoitoon. 

Hei olet siis kanssani samaa mieltä. Eli ON alkoholiongelma, kun ei pysty olla ottamatta! 

Vierailija
64/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies olisi sairastunut syöpään ja menisi rajuja hoitoja lävitse, niin en minä silloin joisi alkoholia, en edes yhtä vaan olisin hänen tukena ja turvana.

En ymmärrä miksi joillekkin miehille se on niin vaikeaa olla oman naisensa tukena raskauden aikana, siis jos nainen toivoo ettei mies joisi. Verrattuna siihen mitä nainen joutuu käymään läpi antaakseen sinulle lapsen, se on vähintä mitä sinä voit tehdä hänen puolesta. 

Mitä sillä syövällä tai raskaudella on tekemistä alkoholin kanssa? En minä ainakaan haluaisi, että toinen ei ota mahdollisisesti lasillista silloin tällöin minun syövään tai raskauden takia. Mitä ihmettä? 

Vierailija
65/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta - jos on rakkautta

Siis mitä?! Että oikeastiko miehen täytyy ottaa esim. häissä sitten se alkoton alkumalja? Tai ravintolassa syödessä ei saa punkkulasia pihvinsä kanssa? Koska naisensa raskaana.

Ei voi olla näin tiukkiksia naisia Miksi?

Vierailija
66/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain pahasti alkoholisti kieltää toisen juomisen läsnäollessaan. Pitäis mennä terapiaan tässä tapauksessa. 

Nyt taisi osua sulla kyllä vähän arkaan paikkaan, kun spammaat melkein samaa lausetta jatkuvasti tänne.

Ihan oikeasti jos sulla on ongelmia alkoholin kanssa niin hae niihin apua. 

Kyllähän sen nyt näkee, että sulla on alkoholi-ongelma kun yrität syyllistää ihmisiä, jotka ei juo alkoholia alkoholismista. Tuo nyt kertoo vain siitä, että alkoholi on rappeuttanut aivoja sen verran, ettei logiikka enää  toimi kunnolla.

Ei ole puolisoa enkä juo alkoholia, mutta en voi ymmärtää tuollaista kieltäytymistä puolisolta ihan vaan raskauden takia. 

Raskaus on aika iso juttu.

Ja onhan sitä varmasti vaikea ymmärtää, jos puuttuu empatian taito tai kyky välittää omasta puolisosta, ja ottaa hänen tunteensa huomioon. 

Miten ottaa huomioon? Tarkoittaako tämä sitä, että tosissaan on vakava alkoholiongelma, jos ei kestä toisen ottavan alkoholia laisinkaan? Sitten pitää mennä hoitoon. 

Hei olet siis kanssani samaa mieltä. Eli ON alkoholiongelma, kun ei pysty olla ottamatta! 

No ihan hemmetin suurempi ongelma on, että kieltää toiseltä sen alkoholin käytön! Siinä vasta se ongelma on. 

Vierailija
67/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää mulle, miten se tuki ja turva poistuu, jos juo saunaoluen tai lasin viiniä.

Vierailija
68/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä syövällä tai raskaudella on tekemistä alkoholin kanssa? En minä ainakaan haluaisi, että toinen ei ota mahdollisisesti lasillista silloin tällöin minun syövään tai raskauden takia. Mitä ihmettä? 

Siis jos sulle on ok, että mies juo niin eihän tässä ole ongelmaa sitten. Mutta jos kyse on siitä, että nainen on pyytänyt miestä olla juomatta (syitä voi olla monia) niin mikä siinä on niin vaikea sulkea sitä pulloa? 

Alkoholi muutenkin tuhoaa aivot. 

Vierailija
69/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa, ja on saanut. Mutta toisaalta on myös hyväksyttävä, että ehkä viskilasillisen tai parin oluen jälkeen haisee raskaana olevan puolison mielestä pahalta, eikä siis silloin läheisyys passaa. Mut eihän sitä ihan joka ilta tarvii kyljessä nyhjätäkään, se jos mikä on hyvää totuttelua vauva-arkeen.

Vierailija
70/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos sulle on ok, että mies juo niin eihän tässä ole ongelmaa sitten. Mutta jos kyse on siitä, että nainen on pyytänyt miestä olla juomatta (syitä voi olla monia) niin mikä siinä on niin vaikea sulkea sitä pulloa? 

Alkoholi muutenkin tuhoaa aivot. 

Miksi joku haluaa kieltää tuollaisen? Mikä on syy tai motiivi tuohon, jos kyseessä ei ole mitään kännäämistä? 

Vierailija
71/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin kanssa ei kannata perustaa perhettä. Muut eivät joudu miettimään juomistaan tai juomattomuuttaan.

Vierailija
72/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö miehen olla myös syömättä kaikkea muutakin, mikä on naiselta kielletty raskausaikana? Ilmeisesti näitä annetaan neuvolasta aika lista.

Ylimääräisiä vitamiineja tai tiettyjä ravintolisiä ei saa ottaa. Yrttiteetä ei suositella, voi aiheuttaa keskenmenon.

Listeriariski: raaka kala ja kuumentamattomat äyriäiset sushi mukaan luettuna raaka tai punertavaksi jätetty liha sekä huonosti pestyt, tuoreet vihannekset sekä juurekset. Listerian voi saada myös pastöroimattomasta maidosta sekä pastöroimattomista tuorejuustoista.

Elohopeaa kertyy haitallisia määriä vain isoista petokaloista.

Raaka liha - toksoplasmoosi.

Pellavan, pinjan, hampun, seesamin, kurpitsan, unikon ja auringonkukan siemeniä raskaana olevan ei pidä syödä. Ne keräävät maaperästä itseensä raskasmetalleja, jotka saattavat vaikuttaa haitallisesti sikiön keskushermostoon, älylliseen kehitykseen sekä luustoon.

Inkivääriä on syytä raskausaikana välttää, samoin merilevää, josta tulee liikaa jodia.

lakritsi sekä salmiakki, sillä niissä on glykyrritsiiniä. Se nostaa verenpainetta, lisää turvotusta ja voi aiheuttaa keskenmenon vaaran ja mahdollisesti myös kehityshäiriöitä.

Keitettyihinkin korvasieniin jää aina jonkin verran myrkyllistä gyromitriiniä.

Maksaruoat, liikaa A-vitamiinia.

Vierailija
73/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen järkyttynyt että näin monen mielestä miehenkin pitäisi olla vesilinjalla raskauden aikana. Miksi?? Ja ihan nainen olen.

Vierailija
74/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni miehen pitäisi olla tukena raskauden kanssa, eli ei joisi koska eihän nainenkaan saa juoda. 

Ihan hyvin voisi ottaa muutaman alkoholittoman vuoden naisen kanssa. 

Miksi nainen olisi lapsen takia muutaman vuoden ilman alkoholia?

Raskaus + imetys

Ei imetys estä alkoholin juomista.

Vierailija
75/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä, mitä nainen ja mies ovat sopineet keskenään. Loppuraskaudesta luonnollisesti ei, jotta on ajokykyinen.

Vierailija
76/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olen järkyttynyt että näin monen mielestä miehenkin pitäisi olla vesilinjalla raskauden aikana. Miksi?? Ja ihan nainen olen.

Miten monen? Enpä oikein usko, että yksi viesti tarkoittaa yhtä ihmistä.

Vierailija
77/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus kestää sen 9 kuukautta, ja onhan se ihan hullua ettei puoliso saisi ottaa alkoholia laisinkaan tuona aikana. 

Vierailija
78/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai saa juoda. Eihän se mies ole raskaana. 

Vierailija
79/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ei saisi?

Vierailija
80/99 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa sitä tietysti juoda, mutta pidän sitä vähän omituisena jos mielii juomaan kun vaimo odottaa lasta. Kyllä siinä pitäisi prioriteetit mennä uusiksi. Esim. varpajaiset on maailman mauttomin ja typerin juttu, jätetään puoliso ja uusi lapsi keskenään pärjäämään ja lähdettään itse bilettämään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän