Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon helsinkiläisissä kerrostaloissa noin yleisesti tiedetään toisten asukkaiden asioista?

Vierailija
17.12.2022 |

Itse olen siis sellainen, että ei kiinnosta yhtään. Jos joku tulee vastaan rapussa, sanon moi, ja jatkan eteenpäin. Muutaman ihmisen saatan kasvoilta muistaa, että asuu samassa talossa.

Mutta siis, onko niin, että täällä on asukkaita, jotka tietävät minusta, menemisistäni ja tekemisistäni kaiken ja jopa paremmin kuin minä itse?

Ja en ole lähdössä kantamaan jätesäkkejä ulos, muuten vaan mietin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta. Korkentaan jotain mummoa, jolla ei elämässä muuta tekemistä.

Vierailija
2/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ap laittaa verhon kiinni tai näyttöä himmeämmälle, kun loistaa tähän meidän olohuoneeseen niin kirkkaasti.

t. naapuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei kiinnosta pätkääkään enkä tiedä mitään naapureista. Oma arvaukseni on, että harvassa on talot, joissa tiedetään paljon toisten asioista.

Vierailija
4/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät asu Helsingissä vaan toisessa suuressa kaupungissa ja heidän kerrostalossaan melkein kaikki ovat asuneet talossa sen rakentamisesta lähtien joten lähes kaikki tuntevat tosi hyvin toisensa, harvinaista varmaankin nykyään kerrostaloissa? Kerrostalo missä vanhempani asuvat on myös suht pieni ja siinä on vain yksi rappu.

Vierailija
5/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään mahdollisimman vähän. Moi sanon rappukäytävässä ja pidän ulko-ovea auki mummolle - tämä riittää

Vierailija
6/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin eläkeläisrouva huolestui miehestäni, koska hän lähtee aamulla aikaisin töihin. Rouvaa pelotti onko mieheni duunari. No ei ole duunari vaan opettaja. Tykkää vain mennä aamulla aikaisin suunnittelemaan.

Vierailija
7/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Helsingissä ja siellä en kuullut juoruilua. Joidenkin naapureiden kanssa vaihdettiin small talk-kuulumiset. Sitten muutin Tampereelle. Voin todella huonosti täällä, sillä joka päivä naapurin kolmesta kyylästä yksi tietää kertoa hirveitä tarinoita toisista naapureista. Kirjaimellisesti kuvottaa tällainen. Ja kyllä, olen sanonut että toisten asioista emme voi tietää mitään. Nykyään jopa katson ovisilmästä ennen kuin lähden ulos. Silti ikkunakyylä saa yllätettyä.

Ehkä tämä on joku normaali asia Tampereella.

Vierailija
8/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa tietää kyllä paljon. Ei sellaista asukasta ole, josta yksi naapurini ei osaisi kertoa taustoja ja kuulumisia. Mukava tyyppi ja minäkin aina juttelen hänen kanssaan, niin muutkin. Tieto kulkee hyvin tehokkaasti.

Vierailija
9/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jollain tasolla talon lapsiperheiden asiat, kun tulee pihalla lapsia vahtiessa rupateltua.

Vierailija
10/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän liikaa koska huono äänieristys. Yhdellä on pikavippiongelmia, toisella päihdeongelmia ja toinen pariskunta tykkää pelata kaiket päivät yhdessä

Vierailija
11/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä kerrostalossa oppii väkisinkin tuntemaan naapureiden tapoja ja menoja. Itse tiedän esimerkiksi naapurini harrastusaikataulut ja muutaman työajat ja työpaikat. Enkä millään pahalla mitään utele, vaan sitä tietoa kertyy, kun elää näkee ja kokee tiiviissä yhteisössä.

Vierailija
12/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs karmiva taloyhtiö pikkukaupungista muistuu mieleen.

Siellä oli oikea vanhempien omistusasujien mafia.

Kyylättiin ja nuorempia vuokralaisia savustettiin ulos.

Asuipa kuinka siivosti tahansa.

Tosi creepy paikka oli, sen pystyi suorastaan aistimaan.

Vierailija
13/13 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään. Asunut kohta kaksi vuotta. Nyökkään, jos joku tulee vastaan. Yhtiökokouskin palloja ruudulla.