Onko tämä joululahja outo?
Jos olet antamassa lahjaa, josta et ole aivan varma voit kertoa mikä lahja on ja muut sitten peukuttavat ylös jos lahja on ihan hyvä ja alas jos se on outo, tai ei kovin hyvä.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeille nirppanokille ei mitään lahjoja.
Eikä kenellekään. Miksi ihmeessä lahjoja hankitaan edes?
Lahjoja annetaan, jotta antaisi toisille mielihyvää.
Mitäs jos lahja ei anna toiselle mielihyvää? Mitäs jos lahjasi vain ketuttaa?
Onpahan ainakin muistanut. Lahjat voi laittaa kiertämään jos ei tykkää.
Täh? "Onpahan ainakin muistanut"? Yritätkö ostaa lahjuksillasi rakkautta ja välittämistä? Surkeaa ja outoa.
Oletpas hankala tapaus. Jos ostan lajoja ihmisille, niin eikö ole hyvä ostaa silloin kaikille joista välittää. Olisi epäkohteliasta jättää joku ilman lahjaa.
Voi kultaseni, ei ole. Ei ole yhtään epäkohteliasta jättää turhuuksia ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? "Onpahan ainakin muistanut"? Yritätkö ostaa lahjuksillasi rakkautta ja välittämistä? Surkeaa ja outoa.
Oletpas hankala tapaus. Jos ostan lajoja ihmisille, niin eikö ole hyvä ostaa silloin kaikille joista välittää. Olisi epäkohteliasta jättää joku ilman lahjaa.
Voi kultaseni, ei ole. Ei ole yhtään epäkohteliasta jättää turhuuksia ostamatta.
Ei tarvikaan ostaa turhuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulit sitten pilaamaan meidän muiden joulumieltä sitten. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Myyjäisistä ostetut sytykeruusut kauniissa pakkauksessa
Vähän epäilisin kuinka paloturvallisia nuo on.
😀
Ne on sytykkeitä. Niillä on tarkoitus saada palo aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Karkkipussi 75 g.
Joo jos antaja on pikkusisko 5v. Jos oman puolison antama ainoa lahja niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan tällainen 😂...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Täydellistä lahjaa ei ehkä ole sellaiselle, jolla on jo kaikkea. Kahvi, tee ja suklaa on hyviä lahjoja sellaiselle. Saa yleensä laitettua helposti eteen päin, jos ei osu ihan nappiin.
Unelmalahja vähävaraisemmalle on helppo. Kaikki kelpaa ja tulee tarpeeseen. Se on kiva tietää, ja saa itse antamisen iloa.
Mä olen kuullut sellaisen jutun, että mies antoi vaimolleen lahjaksi sellaisen jalkaporekylvyn, jolloin vaimo loukkaantui.
Tämän aamun iltiksessä oli "48 valloittavaa lahjaideaa jokaisen makuun"
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000009224185.html
Mitä siitä listalta ottaisitte?
Christiiina kirjoitti:
Mä olen kuullut sellaisen jutun, että mies antoi vaimolleen lahjaksi sellaisen jalkaporekylvyn, jolloin vaimo loukkaantui.
No niin olisin minäkin loukkaantunut.
Halvimmillaan sellaisen timantin ison hökltyksen saa muutamalla kympillä, mutta kyllä niistä löytyy 150 euron arvoistakin todella rumaa masiinaa.
Äidilläni oli aikoinaan tuollainen masiina ja hän käytti sitä ehkä kerran tai kaksi, jonka jälkeen se katosi komeroon varmaan 20 vuodeksi. Eipä siitä iloa siis ollut. Kaikkea ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Tämän aamun iltiksessä oli "48 valloittavaa lahjaideaa jokaisen makuun"
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000009224185.htmlMitä siitä listalta ottaisitte?
Selasin listaa ja aika kamalaa oli. Voisin ottaa sieltä pitkin hampain sen populausen pannunalusen, tosin meillä on pannunalusia ihan tarpeeksi, mutta se menettelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saippua. Ihmiselle, jolla on jo kaikkea.
Mielummin ei mitään sitten. Laittaisin saippuan kiertoon tasan varmasti.
Saippua on loistava lahja. Käyttölahja.
Aina, kun voi laittaa omaa ostamistaan eteenpäin, on hyvä juttu
Kiertoon vaan näin monia ilahduttaen ja jos liikutaan pienessä piirissä, voi ens jouluna palata ostajalle.
Jotain mikä ei jää nurkkiin pyörimään: esimerkiksi laadukkaita mausteita, teetä tai kahvia (riippuen kumpaa juo), jotain itse leivottua tai herkkukori, tai sitten jotain perus käyttöjuttuja hieman laadukkaampana: kuten ihanan tuoksuinen palasaippua.
Vierailija kirjoitti:
Jotain mikä ei jää nurkkiin pyörimään: esimerkiksi laadukkaita mausteita, teetä tai kahvia (riippuen kumpaa juo), jotain itse leivottua tai herkkukori, tai sitten jotain perus käyttöjuttuja hieman laadukkaampana: kuten ihanan tuoksuinen palasaippua.
Palasaippua? Siihen pitäisi olla sitten alle saippuakuppi/lautanen ja sellainen on taas pestävä ainakin pari kertaa viikossa ettei se näytä kamalalta. Varsinkin jos saippua on sellainen värillinen, josta jää kuppiin saippuaraitoja.
Muuten syötävät, juotavat ja käytettävät tuotteet ovat parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Apteekin perusvoide.
Kelpais, koska tuskin mitään muutakaan saan.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Eikö ne juuri olekin sytykkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saippua. Ihmiselle, jolla on jo kaikkea.
Mielummin ei mitään sitten. Laittaisin saippuan kiertoon tasan varmasti.
Mun mies saa kaksi pitkään toivomaansa narusaippuaa. Narusaippuoita kun ei asuinmaastamme löydy ei sitten millään. Nyt tilasin miesten hygieniatuotteisiin erikoistuneesta liikkeestä kalliilla rahalla ja postimaksulla.
Missä te oikein asutte, koska ette ainakaan suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Siis täh? Sytykeruusut ovat juuri sytyttämisen apuna, eli sellainen laitetaan esimerkiksi takkaan, jotta sen puut saadaan syttymään.
Mitä ihmettä siis horiset paloturvallisuudesta?
Ei niitä tartte käyttää kun on kuivat koivupuut.
Kaffebulla kirjoitti:
Olen myös ollut siinä käsityksessä, että joulutähti on erittäin myrkyllinen. Ainahan niistä varoitellaan. Koirat eivät syö kukkia, mutta kissat rakastavat niitä.
Joulutähti on yksi vähiten myrkyllisistä.
"
Etenkin kissoilla voi olla luontaista taipumusta kiinnostua kodin uusista kasveista, mutta joulutähden maistelu johtaa lemmikille todennäköisesti korkeintaan lievään limakalvoärsytykseen, kertoo Vainio tiedotteessa.
IHMISELLE joulutähti on Myrkytystietokeskuksen mukaan paikallisesti ärsyttävä.
Kauppapuutarhaliiton mukaan oireita voi tulla, jos on suorassa kontaktissa kasviin. Silloin voi saada lievää limakalvoärsytystä tai iho-oireita, mutta liiton mukaan haitallisen myrkyllinen joulutähti ei ole ihmisellekään."
Itse tykkään, lahjoja on ihana avata, yllättyä ja saada mieluinen lahja. Itse harvoin saan mitään aivan täydellisen turhaa, kukaan ei esim mulle anna mitään rumia posliinikoristeita. Eli en koe sitä ongelmaksi.