Työantajan joululahjat
Heinolassa maristaan työnantajan huonoista joululahjoista. Itse olen julkisella töissä ja me ei kyllä ikinä saada mitään. Hyvä jos joululounasta (tänä vuonna alkoholiton) tarjotaan.
Mites teillä muilla?
Kommentit (40)
125€ lahjakortti paikalliseen lihaliikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten monikansallisen hoivayhtiön yksikössä tarjottiin vakituisille joulutorttu ja konvehti, sijaisille vain se konvehti.
Tästä tuli mieleen mieheni joka työskentelee eräässä yksityisessä yrityksessä vuokrafirman kautta. Ihan täysipäiväinen työsuhde ja tekee samoja hommia kuin suoraan firmalle työskentelevät. Kohtelu vain on erilaista. Ei koske samat edut, saa paljon pienemmän joululahjan jne. Noloa työnantajalta mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten monikansallisen hoivayhtiön yksikössä tarjottiin vakituisille joulutorttu ja konvehti, sijaisille vain se konvehti.
Tästä tuli mieleen mieheni joka työskentelee eräässä yksityisessä yrityksessä vuokrafirman kautta. Ihan täysipäiväinen työsuhde ja tekee samoja hommia kuin suoraan firmalle työskentelevät. Kohtelu vain on erilaista. Ei koske samat edut, saa paljon pienemmän joululahjan jne. Noloa työnantajalta mielestäni.
Miehesi työnantaja on se vuokrafirma. Mikseivät he hommaa joululahjoja omille työntekijöilleen? Tai samanlaisia etuja, kuin mitä heidän asiakasyrityksensä antavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi työnantaja on se vuokrafirma. Mikseivät he hommaa joululahjoja omille työntekijöilleen? Tai samanlaisia etuja, kuin mitä heidän asiakasyrityksensä antavat?
Täsmennetään sitten vaikka se kontekstista olikin selvää että työnantajalla tarkoitetaan sitä firmaa joka työntekijät on hankkinut joko suoraan tai vuokrafirman kautta. Eli noloa firmalta jossa työt tehdään kohdella eri tavalla suoraan palkkaamiaan ja niitä jotka palkataan vuokrafirman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuosta Heinolan lahjasta valittaneet kuin hoitajat jotka ovat jotenkin irtaantuneet työelämän normaaleista käytännöistä ja realiteeteista.
Muille leipä ja kassi on ihan ok joululahja. Meillä ei yleensä ole annettu mitään. Tänä vuonna oli toimistolla joulukarkkeja tarjolla. Ilahdutti kyllä.
Eikös tuossa leivässä ollut II-laatu tarra, joka tarkoittaa, jokainen voi syödä omalla vastuulla.
Ainakin meidän lähileipomossa myydään/annetaan II-laatu tuotteita, kun parasta päivämäärä ohi tai esim. suola unohtunut.
Kyllä minusta lahja ei ollut hyvä idea, kun II-laatu ja elintarvikkeesta kysymys.
Yleensä noi II-laatu leivät menevät eläimille.
OLivat 1. laatua ja vahingos väärä tarra. Monesti jo todettu.
Vielä ei ole mitään tullut, mutta Pandan Juhlapöydänkonvehtirasia sieltä ilmeisesti taas tulee. Ainakin joka vuosi on tähän asti tullut viimeisen 15 vuoden aikana.
Sain tänä jouluna 50e epassirahaa vakiosumman lisäksi. Sekö joululounaan työnantajan piikkiin. Olen ihan tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakasyrityshän se on joka päättää mitä kautta työntekijänsä hankkii, mitä vuokrafirmaa mahdollisesti käyttää, kuinka paljon on yleensäkään valmis panostamaan työntekijöihinsä. Saman tyyppistä "kahden kerroksen väkeä" -ongelmaa voi olla myös vakituisten vs. määräaikaisten työntekijöiden kohtelussa. Jotkut hoitavat asian mallikkaammin kuin toiset. Sen on saanut hyvin selkeästi nähdä sekä omien että muiden läheisten työsuhteita seuraamalla. Olen itsekin ollut sekä työpaikoilla joissa pyrittiin panostamaan työntekijöiden tasa-arvoon ja työpaikoilla joissa joka käänteessä tehtiin eroa työntekijöiden välillä (myös asioissa joissa kyse ei mitenkään ollut rahasta vaan ihan periaatteellisesta eron tekemisestä). Olen joskus ollut itse se paremmin kohdeltava osapuoli ja joskus se huonommin kohdeltava. Ihan yhtä huonon kuvan huonosti työntekijöitään kohteleva työnantaja on silti aina jättänyt.
Yksikköni pomo tarjosi joululounaan firman kortilla ja kaikki kaupungin työntekijät saa joulukassin, jonka sisältö on ollut yllättävän hyvä; lihaa, kalaa, jotain makeaa, paikallista leipää ja glögiä. On kyllä tosi kiva saada sellainen.
En ole saanut 14 vuoden aikana hoitoalalla mitään lahjoja. Pikkujoulut on omakustanteiset, ei joululahjoja. Riisipuuron työnantaja tarjoaa.
Aikanaan kaupan alalla kauppias maksoi pikkujoulut syömisineen ja juomisinern. Tuli kivoja lahjoja, esim koru, lahjakortti. Kinkku saatiin joka vuosi.
Yksi vuosi saatiin hieno lahjakassi paikallisia tuotteita. Arvelen, että eläköitynyt esihenkilö hankki ne omilla rahoillaan, koska yleensä vain päätoimipaikassa saavat joulutortut joulumuistamisena, sivupisteet eivät, jos eivät käy itse ostamassa ja laskuta sitten firmaa jälkikäteen. Enemmän vaivaa laskuttamisesta kuin iloa tortusta.
Olin nuorena töissä tehtaalla.
Vuosikausia oli saatu lahjaksi kinkku.
Kymmeniä vuosia.
Sitten joku alkoi valittaa. Ei hätää. Samassa firmasta sai myös kalkkunaa.
Ja taas joku alkoi valittaa. Löydettiin joku, josta saatiin lohta.
Jokainen sai valittaa.
Tämänkin jälkeen valitettiin. Lopputulos oli vuosikymmenien perinne lopetetiin.
Kiitos valittajat
HH jakanut vuosia niitä uskonnollisia kirjoja ja CD levyjä. Roskakorit täynnä heti samana päivänä. Ei niitä kukaan halua 😊. Lahjakortti omaan kauppaan annetaan vain meille vakituisille ja vaikka olisi vuosia ollut koko ajan töissä mutta vaan tuuraajana, ei saa lahjakorttia. Aiemmissa työpaikoissa olen saanut isoja suklaalevyjä, kukkasia, juomaa, takin joka oli ihan liian pieni ym. Kyllä se lahja kertoo tasan työnantajan arvostuksesta ja siitä ketkä työpaikalla on arvokkaampia kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
HH jakanut vuosia niitä uskonnollisia kirjoja ja CD levyjä. Roskakorit täynnä heti samana päivänä. Ei niitä kukaan halua 😊. Lahjakortti omaan kauppaan annetaan vain meille vakituisille ja vaikka olisi vuosia ollut koko ajan töissä mutta vaan tuuraajana, ei saa lahjakorttia. Aiemmissa työpaikoissa olen saanut isoja suklaalevyjä, kukkasia, juomaa, takin joka oli ihan liian pieni ym. Kyllä se lahja kertoo tasan työnantajan arvostuksesta ja siitä ketkä työpaikalla on arvokkaampia kuin muut.
Joo, sekin nyppii kun johtoryhmälle on kestitystä ja muistamisia, mutta henkilökunnalle ei.
Viime vuonna lahjakortti kirjakauppaan. Tänä vuonna ei mitään.
Hyvinvointialueella on rahat todella tiukalla. Joitakin kymmeniä saivat joululahjaksi lopputilin, toisia odottaa ensi vuonna lomautukset. Itse teen töitä lakisääteisissä palveluissa, joten lomautuksia ei ole odotettavissa. En todellakaan kehtaa valittaa olemattomista joululahjoista.
Työnantajalta ei koskaan yhtään mitään. Pomo ostaa omilla rahoillaan pienet joulumakeisnyssäkät omille alaisilleen. Symbolisesti paljon arvokkaampi ele kuin jos yhtä pieni lahja tulisi viralliselta organisaatiolta.
Minun työpaikalla muut työntekijät saivat joululahjaksi herkkukodit, joissa oli ainakin suolakeksejä, kahvia, glögiä, rusinoita, 2 eri juustoa, jonkinlaisia pieniä suolakurkkuja ja piparkakkuja. Jostain syystä minä talossa reilut puoli vuotta talossa ollut uusin työntekijä en saanut sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuosta Heinolan lahjasta valittaneet kuin hoitajat jotka ovat jotenkin irtaantuneet työelämän normaaleista käytännöistä ja realiteeteista.
Muille leipä ja kassi on ihan ok joululahja. Meillä ei yleensä ole annettu mitään. Tänä vuonna oli toimistolla joulukarkkeja tarjolla. Ilahdutti kyllä.
Eikös tuossa leivässä ollut II-laatu tarra, joka tarkoittaa, jokainen voi syödä omalla vastuulla.
Ainakin meidän lähileipomossa myydään/annetaan II-laatu tuotteita, kun parasta päivämäärä ohi tai esim. suola unohtunut.
Kyllä minusta lahja ei ollut hyvä idea, kun II-laatu ja elintarvikkeesta kysymys.
Yleensä noi II-laatu leivät menevät eläimille.
Tässä tapauksessa II-laatu tarkoitti pelkästään vikaa ulkonäössä. Lisäksi sitäkään haittaa e
Eli valittavat hoitajat ovat todellakin vain tyhmiä.
En ole ikinä saanut mitään. Olen ollut töissä kunnalla, yksityisellä ja yliopistolla.