Anoppi on jatkuvasti yhteydessä
Otsikossa ongelma tulikin esiin. Mieheni äiti on jostain syystä minuun jatkuvasti yhteydessä, siis lähes päivittäin. Viestien sisällöt liikkuvat täysin mitättömissä aiheissa, toki hän on aina ystävällinen eikä kyse ole ns. kyttäämisestä tai neuvomisesta. Kuitenkaan mielestäni minulle ei kuulu anoppini sairaudet, päivittäiset kuulumiset tai kauppareissut. Kyseessä on eläkeläinen mutta ei millään tavoin vielä iäkäs ihminen tai edes yksinäinen, sillä hänellä on muut lapsensa ja miehensä siinä lähellä. Oman äitini kanssa viestittelemme noin kerran viikossa ja vaihdamme kuulumiset, ja siinä se.
Anopin viestit kuormittavat sillä tuntuu tylyltä jättää vastaamatta (välillä niin kuitenkin teen) mutta jo seuraavana aamuna kilahtaa uusi viesti puhelimeen vaikka edellinenkin olisi vastausta vailla. Lapsia meillä ei ole ja kauhulla odotan millaiseksi viestittely sitten yltyy..
Mies ei oikein ymmärrä tilanteen ärsyttävyyttä vaan sanoo vain että jätä vastaamatta jos tulee liikaa viestejä.
Kommentit (11)
Varmaan se on hänelle vähän tapa, sinällään kiva kun tykkää sinusta mutta liika on liikaa. Sun täytyy rajata, niin aikuiset toimii. Eli toimi miehesi ohjeen mukaan ja vastaa silloin tällöin. Kerran viikossa vaikka.
Appi kuoli yllättäen sydänkohtaukseen. Pojan perhe ei vastannut puhelimeen, kolmantena päivänä avasivat vasta viestinsä.
Oisko pitännä laittaa poliisi sanomaan?
Vierailija kirjoitti:
Appi kuoli yllättäen sydänkohtaukseen. Pojan perhe ei vastannut puhelimeen, kolmantena päivänä avasivat vasta viestinsä.
Varmaan ei kyse nyt ole ihan tällaisesta tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on jo kuollut, niin onko sillä tiedolla enää kiire.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen miniän pitää päivystää niitä viestejä?
Kauanko tuota on jatkunut? Luulisi ettei kovin kauaa jaksaisi jos toiselta ei juuri saa vastakaikua.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko tuota on jatkunut? Luulisi ettei kovin kauaa jaksaisi jos toiselta ei juuri saa vastakaikua.
Tätä on jatkunut oikeastaan melkein siitä asti kun tutustuin anoppiin, eli jo kolmisen vuotta. Alkuun viestejä ei tullut niin paljoa ja vastailin kiltisti kaikkiin esittäen vastakysymyksiäkin anopille, sillä olin iloinen kun hän niin lämpimästi otti minut vastaan. Sittemmin kuitenkin viestittely on vaan yltynyt vaikka oma vastausintoni on hiipunut. Tietenkään en halua huonoja välejä anoppiini, en vain ymmärrä miten sellaista sosiaalista pelisilmää ei hänellä ole yhtään.
Ap
Voisitko ihan ystävällisesti ja huumorilla yrittää sanoa tai siis kirjoittaa tuosta anopille. Jotain sori kun olen niin laiska vastailemaan, en oikein ole viestittelijätyyppiä..
Miniä on pojan avioliiton kautta saatu tytär. Kohtelee sinua kuin tytärtä. Älä ole töykeä.
Läheisriippuvainen joka on äitini ja sisareni. Meidän koko kammottava suku piti olla sairaan yhteydessä. Jouluna piti katsella kun joulu kuusi lenteli ikkunasta pihalle ja äitini juoppo veljeä joka alkoi riehumaan.
En saanut ikinä olla kotona joulua kun piti pakko mennä sinne sairaaseen äitini lapsuudenkotiin johonka kokoontuivat ihan kaikki juopot riehumaan.
Kun löysin mieheni niin hän järjesti aivan täydellisen ensimmäisen joulun minulle ja muistan sen ikuisesti. Meillä on sellaiset ollut jo yli 30 vuotta. Mieheni rakastaa minua yli kaiken ja haluaa hemmoitella. Tunnen että olen kaikkein tärkein ihminen hänelle.
Minulla samanlainen sukulainen. Vastaan hänen kaikkiin päivän aikana lähettämiinsä viesteihin illalla, kun saan lapset nukkumaan. Onhan se vähän rasittavaa, mutta ajattelen, että se on kuitenkin aika pieni pisara ystävällisyyttä vastata.