Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulunviettäjät! Kysyn taas

Vierailija
17.12.2022 |

Hössötätte sukujouluista ja "pakko mennä vanhemmille.
Elintaso suomessa on korkea mutta joillakin vanhemmilla ja yksin asuvilla vanhemmilla voi oikeesti olla rahat vähissä.
Menette mummolaan kun lapsistakin on niin ihanaa mummolan joulut ja oikeen jaksais itse laittaakaan kun joulun alus niin kiirettä töissä.

Sitten joulun jälkeen valitatte kun ei ollut graavilohta tarpeeksi eikä ruuat muutenkaan mieleisiä. Mummokin (75 v) meni aattona jo yhdeksältä sänkyyn, marttyyri. Konehan nuo astiatkin pesi, aina pitää mieltä osoittaa kun meillä muilla oli hauskaa ja otettiin vaarin kanssa viiniä.
Ja huonot lahjatkin saatiin, narsisteja ovat, eivät lapsenlasten toiveita toteuta. ( kännykkä, sähkökitara, kielikurssi jne.)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä se kysymys olikaan?

Vierailija
2/5 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ratkaisimme asian niin, että sisareni järjestää joulun. Sekään ei vie äitimme uhrimieltä. Vaikkei tarvitse tehdä muuta kuin istua valmiiseen pöytään, nyt ei saa olla kaiken keskipisteenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hössötä. Mummo itse toivoo että mennään sinne. Mulla ei ole lapsia. Itse menen jo ajoissa että voin auttaa ruuissa. Mummo ei ole enää töissä. En valita tarjoiluista enkä tiedä mihin aikaan mummo menee nukkumaan kun en jää yöksi. Autan laittamaan astiat koneeseen ja mummolla ei juoda alkoholia. Lahjat on aina olleet kivoja eikä kukaan suvussa tietääkseni ole narsisti. Muuta kysyttävää?

Vierailija
4/5 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoonnumme meille, kun meillä on eniten tilaa. Alkoholi ei kuulu jouluun. Ruoat joulupöytään laitamme yhdessä. Iäkäs äitini tuo osan ja minä teen osan. Kaikki saa lahjoja. Lahjat on pieniä ja tarpeellisia juttuja. On iloinen mieli kaikilla. Jälkikäteen muistellaan jouluja ja odotetaan uusia. Joulun koristelen etukäteen hyvissä ajoin. Teen tavallisen arkisiivouksen. Tarjottavat teen itse ja toisinaan ostan valmista, jos en ole jaksanut tehdä itse. Töissä olen normaalisti jouluun asti. Järjestely toimii. Vastuu jakautuu. On leppoisa tunnelma.

Vierailija
5/5 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummallakin puolisollani ja minulla oli tapana antaa ruokarahaa kotiin silloin kun siellä käytiin. Minä maksoin jo 17 vuotiaana tienatessani ruokarahaa kotiin kun asuin siellä. Puolisoni alkoi tienaamaan 18v jälkeen muuttaen kotoa pois mutta aina jätti ruokarahaa kotiin jos oli siellä syömässä. 

Aikuisina ollaan aina maksettu omat joulumme eikä me kehdattaisi kuokkia ilmatteeksi missään kun tiedetään mitä ruoka maksaa. 

Emme kumpikaan saaneet kotoa muuta kuin perus asiat halvimman mukaan ja jos kalliimpaa halusi niin minulle sanottiin suoraan että mene itse tienaamaan. En saanut edes koiraa tai kissaa vaikka se oli lapsena kaikkein suurin toive enkä olisi mitään muuta halunnut.