Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveän vaikea nauttia ulkoa kävellessä talvimaisemasta kun lumi on keltaista metrin välein

Vierailija
17.12.2022 |

Hyi.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa mitä minun pitäisi sitten tässä tilanteessa tehdä:

Lähes koko vuoden ympäri vien koirani asioilleen lähellä olevan lenkkipolun kautta metsään jossa on koirille erikseen tarkoitettu 10km polku, joten normaalisti noin maaliskuusta marraskuuhun asti koirani jätökset eivät todellakaan tule olemaan ongelma kellekään. MUTTA heti kun tulee lumet, tälle metsään vievälle lenkkipolulle tehdään ladut. Ja auta armias jos näitä latuja pitkin yrität päästä sinne metsään / koirapolulle niin jokaikinen vastaantuleva hiihtäjä huutaa minulle. Eli miten minun pitäisi sinne metsään päästä, lentämälläkö? 

Mutta samaa mieltä olen siitä että koirien kakat tulee kyllä korjata pois jos vaikka talvisin ei ole muuta keinoa kuin antaa koiran tehdä asiansa tien varteen vaikka isojen kinoksien takia. Itselläni esim on pienempi koira joka ei pääse näin valtavien kinoksien ylitse mitenkään. 

Vierailija
122/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosta katsetta vähän ylöspäin ja... tadaa! Ongelma korjattu. Ainakaan meillä päin ei ole keltaisia puiden oksia.

Katse ylöspäin ja tadaa, kengät heti koiran pas..ssa. Kengät roskiin, ja ongelma korjattu. Seuraavaan kertaan.

Helpoin keino on koirankakkaroskis, joka on pientalon ulkoroskis, johon roskiksen omistaja on antanut ohikulkeville koiranulkoiluttajille luvan pudottaa koirankakkapussiin noukitut pökäleet. Asun omakotialueella, jossa näitä roskiksia löytyy eikä mainitsemaasi ongelmaa ole ollenkaan.

Eikös noiden omakotitalojen roskisten tyhjennys maksa omistajille?

Maksaa mutta onneksi koiran ulkoiluttajat antaa pienen korvauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene metsään. Ei ole keltaista lunta.

Ihmisen pitää mennä metsään koska eläin on vallannut kaupungin kadut?

Vierailija
124/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes koko vuoden ympäri vien koirani asioilleen lähellä olevan lenkkipolun kautta metsään jossa on koirille erikseen tarkoitettu 10km polku, joten normaalisti noin maaliskuusta marraskuuhun asti koirani jätökset eivät todellakaan tule olemaan ongelma kellekään. MUTTA heti kun tulee lumet, tälle metsään vievälle lenkkipolulle tehdään ladut. Ja auta armias jos näitä latuja pitkin yrität päästä sinne metsään / koirapolulle niin jokaikinen vastaantuleva hiihtäjä huutaa minulle. Eli miten minun pitäisi sinne metsään päästä, lentämälläkö? 

Mutta samaa mieltä olen siitä että koirien kakat tulee kyllä korjata pois jos vaikka talvisin ei ole muuta keinoa kuin antaa koiran tehdä asiansa tien varteen vaikka isojen kinoksien takia. Itselläni esim on pienempi koira joka ei pääse näin valtavien kinoksien ylitse mitenkään. 

Sama ongelma täällä. Jotkut ei tunnu tajuavan sitä että se pikkasen vaikeuttaa koiran ulkoiluttamista kun (ainakin meidän kylässä) lenkkipolut, pellot yms muut koirille sopivat lenkkeily alueet muutetaan talvella hiihtoladuiksi. Ja sitten tämän päälle nyt on satanut niin hemmetisti lunta että normi kävelyteiden leveys on vähintäänkin puolittunut (koska kaikesta pitää säästää, teitä ei aurata kunnolla vaan vain vähän sinnepäin, ainakin täällä pienellä paikkakunnalla) eikä koira pääse kauemmas tien sivuun tekemään kakkojansa kun vastassa on monien metrien hanget. Ei ketään tietenkään kesäisin haittaa se että vien koirani asioilleen kun sen voi helposti päästää vaikka niin kauas pellolle kuin vain hihna riittää. Mutta kun corgia ei oikein voi heittää jonnekin kauas tien sivuun näillä säillä, sehän uppoaa tai jää jumiin tonne monien metrien hankeen. Jos on isokokoisempi koira kyseessä niin sitten en ymmärrä miksei näitä komenneta vain menemään hangille tekemään asioitansa, se on pikkasen eri asia kuin tollaset mini-lättäjalat. 

Vierailija
125/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin jo syyttämässä miehiä, kun luin otsikon. Unohdin täysin, että koirathan ne enimmäkseen kuseskelevat minne sattuu :)

Vierailija
126/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma täällä. Jotkut ei tunnu tajuavan sitä että se pikkasen vaikeuttaa koiran ulkoiluttamista kun (ainakin meidän kylässä) lenkkipolut, pellot yms muut koirille sopivat lenkkeily alueet muutetaan talvella hiihtoladuiksi. Ja sitten tämän päälle nyt on satanut niin hemmetisti lunta että normi kävelyteiden leveys on vähintäänkin puolittunut (koska kaikesta pitää säästää, teitä ei aurata kunnolla vaan vain vähän sinnepäin, ainakin täällä pienellä paikkakunnalla) eikä koira pääse kauemmas tien sivuun tekemään kakkojansa kun vastassa on monien metrien hanget. Ei ketään tietenkään kesäisin haittaa se että vien koirani asioilleen kun sen voi helposti päästää vaikka niin kauas pellolle kuin vain hihna riittää. Mutta kun corgia ei oikein voi heittää jonnekin kauas tien sivuun näillä säillä, sehän uppoaa tai jää jumiin tonne monien metrien hankeen. Jos on isokokoisempi koira kyseessä niin sitten en ymmärrä miksei näitä komenneta vain menemään hangille tekemään asioitansa, se on pikkasen eri asia kuin tollaset mini-lättäjalat. 

Eikä se siellä penkalla sen paremmalta näytä. Pikkukoirani kiipesi äsken lenkillä kantavan hangen päälle ja pissasi sinne. Ihan yhtä rumalta se keltainen lumi näyttää siellä metrin päässä tiestäkin.

Vierailija
127/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta keskelle korpea niin on muuten valkoiset hanget! On se kumma jos niitä koiria ei saa edes ulos viedä pissille.

Vierailija
128/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää koirista valittajat on samoja tyyppejä jotka haluaisi että esim junissa, bussissa tai kaupoissa ei heidän kanssaan ole samaan aikaan lapsia, koska herran jestas, nehän saattaa vaikka päästää vähän kovempia ääniä, ja siitä jos mistä menee päivä (ehkä jopa koko elämä ja mielenterveys) pilalle. 

Vierailija
129/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän valmistellaan lakia että kaikki koirat on rekisteröitävä. Sen perään varmasti tulee myös koiravero jolla kompensoidaan koirien aiheuttamia haittoja.

Se on jo hyväksytty ja tulee voimaan ensi vuoden alusta. Tarkoituksena on saattaa vastuuseen eläinsuojelurikolliset, koiravarkaat, pentutehtailijat, koirien salakuljettajat jne. Se karsii osan tolloista, muttei kaikkia.

Sen pohjalta on myös helppo kerätä koiravero kaikilta joilla on koira. Muutenhan koiravero olisi todella hankala kohdentaa oikein kun kaikki ei ilmoita sellaista omistavansa.

Vierailija
130/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee leikkipuiston läpi polku talvisin. Koirat paskoo sinne! Keväällä on puisto täynnä sitä itteään. Järki hoi, älä jätä!

Vierailija
131/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin koiran pitäisi pissiä?

Metsään. Asumme omakotitaloalueella, jonka ympärillä on metsää hyvin lähellä. Mutta silti on etupiha täynnä koirankusta. No mutta ihmiset nyt ovat keskimäärin välipitämättömiä kpäitä. Minkäs sille voi.

Vierailija
132/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää koirista valittajat on samoja tyyppejä jotka haluaisi että esim junissa, bussissa tai kaupoissa ei heidän kanssaan ole samaan aikaan lapsia, koska herran jestas, nehän saattaa vaikka päästää vähän kovempia ääniä, ja siitä jos mistä menee päivä (ehkä jopa koko elämä ja mielenterveys) pilalle. 

Lapset ei yleensä ulosta kaduille.

Vierailija
133/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirienvihaajien ajatusmaailma on viallinen. Siellä on kadulla vaikka minkälaisia öykkäreitä ryöstelemässä ja räyhäämässä ja suurin ongelma on joku koiranpaska ojassa.

Olisikin ojassa. Mutta ei, siihen keskelle pihaa pitää se koira kusettaa.

Vierailija
134/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa/ kylässä te asutte ,kun teillä on tuollaista meillä Turussa on ihan puhdasta lunta. Siitä on aikaa n 20 v ,kun oli tuo meininki.

Noilla valittajilla on niin paskainen mielikuvitus että näkevät paskaa ja kusta joka paikassa.

Virittävät itsensä sellaiseen kiihkoon että heikompia huimaa.

Tekisivät joskus oikeita asioita niin ei noin pahasti viiraisi päästä. Vai kusiko siellä päässä heikentää ajatusten kulkua?

Vierailija
135/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyshaitta kirjoitti:

Eipä tällä kirjoittelulla ole vaikutusta koiran omistajiin.

Juuri siivosin kengänpohjat paskasta ja tympäisee.

Koirat ovat varmaan ihan kivoja, mutta tämä koiranpas vuoksi inhoan koiria.

Syyhän on tietysti itsekkäistä omistajista, jota eivät piittaa järjestyslaista.

Sehän velvoittaa siivoamaan läjät pois.

No nyt!

Ollaan vasta joulukuussa ja koiranpaska-debatti alkaa.

Ja miten ihmeessä joku onnistuu kävelemään koiranpaskaan? Itse en ole kävellyt edes Amsterdamissa käydessäni.

En edes tunne ihmisiä jotka onnistuvat koiranpaskaan kävelemään.

Vierailija
136/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin koiran pitäisi pissiä?

Metsään. Asumme omakotitaloalueella, jonka ympärillä on metsää hyvin lähellä. Mutta silti on etupiha täynnä koirankusta. No mutta ihmiset nyt ovat keskimäärin välipitämättömiä kpäitä. Minkäs sille voi.

Ja nää teidän metsäpolut ei ole muutettu hiihtoladuiksi jotka on täynnä vihaisia mummoja jotka on tyyliin kirveen kanssa ajamassa pois koirien ulkoiluttajat? Jos näin on niin siinä tapauksessa onnea teille, on varmaan melko harvinaista Suomessa. Menisin itsekin heti koirani kanssa lenkille mieluiten metsään mutta kun pelkään saavani joskus vielä haulikosta jos astun näille pyhille hiihtoladuille...

Vierailija
137/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostakin syystä ihmiset tykkäävät paskattaa koiransa minun parkkipaikkani sähkötolpan juureen. Parkkipaikan edestä menee kävelytie, sitten on viherkaista ja sitten ajotie. Kummallista on se, että siihen viherkaistalle, jossa se paska ei ketään haittaisi, ei voi sitä koiraa paskattaa. Ei, vaan siihen sähkötolpan juureen, mihin minä käyn lämmitysjohdon laittamassa. Siinä sitten samalla potkin ne paskat jalkakäytävälle. Olkaa hyvät.

Kehtaatkin valittaa että kengät tahriintuu paskaan kun itse tahallasi potkit niitä paskoja. Äly hoi, älä jätä.

Vierailija
138/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirienvihaajien ajatusmaailma on viallinen. Siellä on kadulla vaikka minkälaisia öykkäreitä ryöstelemässä ja räyhäämässä ja suurin ongelma on joku koiranpaska ojassa.

Mutta kun sinä vissiin et ymmärrä sitä, että minä en voi sanoa koiralleni "älä pissaa tähän, odota kun ollaan päästy tonne kauemmaksi metsään". Minunkin talon lähistöllä on metsää, mutta kun en pääse siirtymään sinne telepaattisesti enkä tiedä miten muka saisin selitettyä koiralleni että mihin se saa pissiä. Yritän aina odottaa sen verran että koira tekisi pissat meidän oman talon pihalle, mutta kun ei se aina onnistu. Etenkin kun kyseessä on vanhempi koira joka saattaa kyykistyä ihan koska vain niin sitä on aika hemmetin vaikea yrittää ennustaa. 

Vierailija
139/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestyslain mukaan koirankakka pitää siivota pois ja sitä ei saa laittaa biojätteeseen. Koiran kakka levittävät bakteereja myös ilmaan. Luontoon jätetyt läjät voivat edesauttaa tarttuvien tautien ja loisten leviämistä sekä lemmikistä toiseen että ihmisiin.Sitten kun se kantautuu esim kengissä hiekkalaatikolle, niin mahatauti on taattu.

Sitä olenkin ihmetellyt vaikka koiran ulkoiluttaja ei välittäisi ihmisistä,

niin luulisi välittävän toisten koirien terveydestä !

Silti eivät siivoa 🦮💩 pois.

Mutteivät välitä omankaan koiran terveydestä.

Koirahan nuuhkivat ja jopa syövät kaikkea ällöä.

Pitääkö odottaa että koirillekin tulee jokin tarttuva pandemia .

Koiran paskat pitää kerätä hoidetuilta alueilta pois, ei esim. metsästä. Kerään tosin, jos on näkyvällä paikalla. Syy ei ole koirissa vaan niiden omistajista.

Vierailija
140/158 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun sinä vissiin et ymmärrä sitä, että minä en voi sanoa koiralleni "älä pissaa tähän, odota kun ollaan päästy tonne kauemmaksi metsään". Minunkin talon lähistöllä on metsää, mutta kun en pääse siirtymään sinne telepaattisesti enkä tiedä miten muka saisin selitettyä koiralleni että mihin se saa pissiä. Yritän aina odottaa sen verran että koira tekisi pissat meidän oman talon pihalle, mutta kun ei se aina onnistu. Etenkin kun kyseessä on vanhempi koira joka saattaa kyykistyä ihan koska vain niin sitä on aika hemmetin vaikea yrittää ennustaa. 

Vie koirasi sellaiseen paikkaan missä on kyltti, jossa koira nostaa kinttuaan. On niin kiva kun on huomaavaisia ihmisiä että kyltillä ilmoittavat pissapaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi