Hirveän vaikea nauttia ulkoa kävellessä talvimaisemasta kun lumi on keltaista metrin välein
Kommentit (158)
Älkää vaan menkö järveen uimaan. Kalat kusee ja nai siellä.
Millähän ne meinaa tuota koirien rekisteröintiä valvoa. Itselläni ei ole pienintäkään aikomusta ilmoittaa koiraani mihinkään.
Koirien lisäntyneen määrän kyllä huomaa. Ennen oli keltalaikkuja vain jossain, nyt lähes joka puolella.
T. Koiruen ja kissojen ystävä Lauttasaaresta
Vierailija kirjoitti:
Millähän ne meinaa tuota koirien rekisteröintiä valvoa. Itselläni ei ole pienintäkään aikomusta ilmoittaa koiraani mihinkään.
Mennään perinteisellä ilmiantomenetelmällä.
Käräytä naapurin rakki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään perinteisellä ilmiantomenetelmällä.
Ja kukahan sen osaisi sanoa kenen koira ei ole rekisterissä niin että pystyisi ilmiantamaan. Jos joku ilmiantaa niin sanon vaan että ei ole mitään koiraa, joskus hoidan kaverin koiraa.
En todellakaan itse ilmottaudu mihinkään verorekisteriin. Hekoheko mikä idea.
Jaa, itseäni häiritsee enemmän tupakantumpit ja monet muut roskat, kuin jotkut viattomat koiran pissaläikät. Ne sentään katoavat lumien sulaessa tai kun uutta lunta sataa päälle, mutta tumpit tai muut roskat eivät maadu kymmeniin vuosiin vaan ilmestyvät takaisin lumien sulaessa.
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupungissa/ kylässä te asutte ,kun teillä on tuollaista meillä Turussa on ihan puhdasta lunta. Siitä on aikaa n 20 v ,kun oli tuo meininki.
Itse asun Helsingissä, en ole ap. Mitä Turussa on siis tehty, että on loppunut pissojen näkyminen? Koirat vähentyneet?
Lemmikin jätökset pitää siivota. Aina. Minä ihan rehellisesti kyllä kerään ne jätökset pussiin ja kipaisen antamaan pussin jätösten jättäjälle, jos näen tällaista toimintaa.
Ihmiset, joiden mielestä yleinen nurmialue on heidän lemmikkinsä vessa, pilaavat naapuruston.
Vierailija kirjoitti:
No mihin koiran pitäisi sitten helpottaa oloaan? Suuhusi? Näinkö haluat?
Jätä ne koirat rauhaan.
Ilmoitettu asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikin jätökset pitää siivota. Aina. Minä ihan rehellisesti kyllä kerään ne jätökset pussiin ja kipaisen antamaan pussin jätösten jättäjälle, jos näen tällaista toimintaa.
Ihmiset, joiden mielestä yleinen nurmialue on heidän lemmikkinsä vessa, pilaavat naapuruston.
Keräät keltaisen lumen?
Pissalumen päälle koiranulkoiluttajat voisivat potkia mielestäni puhdasta lunta, ainakin näkyvimmillä paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten keräät koiran pissin pussiin? Toki talvella voi lunta pussittaa, mutta mites muulloin??
Onneksi joka päivä sataa lunta, niin peittyy ne keltaiset pissiläiskät. Ja ihan teille liioittelijoille tiedoksi niin koirat yleensä pissivät samaan paikkaan, eikä kukin eri paikkaan. Eli jos se naapurin koira on käynyt kusella tietyssä kohtaa, niin seuraavat 10 koiraa käy samassa pisteessä tekemässä pissansa.
Vierailija kirjoitti:
Pissalumen päälle koiranulkoiluttajat voisivat potkia mielestäni puhdasta lunta, ainakin näkyvimmillä paikoilla.
Voitais toki, mutta tuskin me sun elämästä yhtään helpompaa saataisiin sillä tehtyä. Jos ihminen häiriintyy koiran pissaläikästä ulkona niin elämä mahtaa olla muutenkin raskasta. Linnut kakkaa minne sattuun, kärpäset lentää tuulilasiin, puusta tippuu oksia, pilvi menee auringon eteen jne. jne.
Nosta katsetta hieman tien pinnasta? Katujako sinä siellä ulkona pällistelet ainoastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin koiran pitäisi pissiä?
Johan tuo sanottiin! Omistaja ottaa puteliin talteen tai talvisin lumilapiolla lumikasan. Singaporen tyyliin pamppua omistajalle, jos ei siisteys toteudu.
Vai että puteliin talteen. Onko sulla jotain hyvää vinkkiä miten ne kuset otetaan puteliin talteen? Ja lumilapio lenkille mukaan, mitähän vielä?
Ohiksena mainitsen, että mulla on mukana pieni lasten lumilapio. Sillä nakkelen jätökset tienlaidasta kauemmas. Pissatkin sillä saa lapioitua. En anna kuseksia ihmisasumusten kylkiin tai kenenkään postilaatikon juureen. Koira jaksaa kyllä pidättää sinne asti, missä katson olevan hyvä kohta tarpeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin koiran pitäisi pissiä?
Metsään? Sinne muutkin eläimet kusee.
Saanko sitten oikaista sun tontin yli, niin koira ehtii metsään asti pissille?
Kompensoidaan kuten ilmastonmuutosrahastuksella kerätyt miljardit ovat päätyneet yksityisten rikkaiden tileille...