Miksi asiakaspalvelu niin monessa paikassa on ala-arvoista?
Työntekijät eivät osaa puhua! SIis eivät puhu suomea, eivät mitään kieltä - mussuttavan lattiaa kohti jotain sanoja ja jäystävät purkkaa samalla. Kun kysyy jotain tietoa, vastaus "Emmätiijä" ja käännetään selkä. "Kuka tietäisi, saisiko sellaisen henkilön paikalle, kiitos`" "Emmätiijä", käntää selkänsä ja poistuu takavasemmalle. Poikkeuksia toki on, paljonkin. Mutta olen yhä enemmän törmännyt tällaiseeen. Ikävää, jos työ ei ole aina niin kivaa. Ei sitä kannata purkaa asiakkaisiin, joku voi tehdä valituksen ja pääset sitten haluamasi mukaan työvoimatston asiakkaaksi. Olisiko se parempi?
Miksi ihmeessä näin? Tietääkö kukaan?
Kommentit (38)
Ei minuakaan ilahduttaisi homehtua jossain pskapuljussa minimipalkalla. Ymmärrän kyllä monen työntekijän kiinnostuksen puutteen touhua kohtaan.
Tämä on totta. Asiakaspalvelu kai käsitetään siksi että asiakas palvelee itseään ja ns palvelija katsoo päältä kuinka sujuu. Tehdään nopeasti jotain, jos tehdään ja osoitetaan että häivy siitä
Puhelinaspa on vielä räikeämpää. Luurin takaa on helppo kieroilla ja olla palvelematta. Viimeksi näin kävi mulle Elisan chatin kanssa. Sain niin ylimielistä ja kurjaa vastaanottoa sekä puhelimessa että myymälässä että sanoin sopimukseni irti.
Nenäkkäitä pikkutyttöjä ja -poikia.
Itse olin työurani aikana useaan otteeseen sihteerinä eli palvelijana. Tiedän mistä puhun.
Eilen kävin uudessa K-marketissa Espoossa. Kysyin missä eräs tarjoustuote on, koska en nähnyt sitä. Mäentiiä, sanoi tyttö. Jatkoi että on ekaa päivää siellä. Sanoin, että mene kysymään joltain joka tietää. Meni. Tuli näyttämään paikan. Niitä pitää opettaa siis, tökkiä eteenpäin. Ehkä ne sitten alkaa tajuta tai jäävät saikulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan ilahduttaisi homehtua jossain pskapuljussa minimipalkalla. Ymmärrän kyllä monen työntekijän kiinnostuksen puutteen touhua kohtaan.
Aikuisen pitää osata arvioida lähteekö sellaiseen duuniin sillä liksalla vai olisko parempi hakeutua vaikka raksalle tai jäädä työvoimatoimiston listoille tai saikulle tai eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin uudessa K-marketissa Espoossa. Kysyin missä eräs tarjoustuote on, koska en nähnyt sitä. Mäentiiä, sanoi tyttö. Jatkoi että on ekaa päivää siellä. Sanoin, että mene kysymään joltain joka tietää. Meni. Tuli näyttämään paikan. Niitä pitää opettaa siis, tökkiä eteenpäin. Ehkä ne sitten alkaa tajuta tai jäävät saikulle.
Et osannut etsiä tuotetta itse? Useimmat varmaan osasivat ja ne tarjoustuotteet kävi kaupaksi ja houkutteli asiakkaita.
Asiakaspalvelu on merkitys on vähentynyt kun asiakkaat kuluttaa ilman palveluakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan ilahduttaisi homehtua jossain pskapuljussa minimipalkalla. Ymmärrän kyllä monen työntekijän kiinnostuksen puutteen touhua kohtaan.
Aikuisen pitää osata arvioida lähteekö sellaiseen duuniin sillä liksalla vai olisko parempi hakeutua vaikka raksalle tai jäädä työvoimatoimiston listoille tai saikulle tai eläkkeelle.
Miksi pitäisi hakeutua muualle jos kuitenkin töitä riittää?
Asiakaspalvelu on vähän kuin metsä, se vastaa niin kuin sinne huudetaan. Itse saan yleensä hyvää palvelua, koska olen ystävälllinen asiakaspalvelijalle heti kohtaamisen alusta. Minun ei tarvitse itse päteä tai olla ylimielinen asiakaspalvelijalle vaan kommunikoin heidän kanssaa niinkuin nyt yleensä tasa-arvoisesti pitäisi ihmsten kanssa kommunikoida, käytän mm. sanaa kiitos. Vaikka olisin reklamoimassa tuotteesta tai palvelusta niin en ala rähjäämään heti vaan asian esittäminen hillitysti yleensä tuo paremman tuloksen.
Toki joskus asiakaspalvelijallakin on huono päivä enkä siitä hirveästi ota itseeni, koska en tiedä onko hänellä esimerkiksi terveyshuolia tai ongelmia parisuhteessaan. Ihmisiä hekin ovat.
Joskus kyllä on asiakaspalvelijaksi sopimattomia ihmisiä töissä mutta heitä on varmasti alle 1% kaikesta asiakaspalvelutyövoimasta. Poikkeuksena ehkä julkiset virastot ja laitokset, joissa 15 samoihin kysymyksiin vastatessa selvästi menee kenellä tahansa nuppi sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
15 samoihin kysymyksiin vastatessa selvästi menee kenellä tahansa nuppi sekaisin.
Siis 15 vuotta.
Minä en muista kuin kerran saaneeni huonoa asiakaspalvelua. Onkohan teillä siellä etelässä hankalampi elää ja tehdä töitä.
Tämä on totta. Asiakaspalvelu kai käsitetään siksi että asiakas palvelee itseään ja ns palvelija katsoo päältä kuinka sujuu. Tehdään nopeasti jotain, jos tehdään ja osoitetaan että häivy siitä
Puhelinaspa on vielä räikeämpää. Luurin takaa on helppo kieroilla ja olla palvelematta. Viimeksi näin kävi mulle Elisan chatin kanssa. Sain niin ylimielistä ja kurjaa vastaanottoa sekä puhelimessa että myymälässä että sanoin sopimukseni irti.
Nenäkkäitä pikkutyttöjä ja -poikia.
Itse olin työurani aikana useaan otteeseen sihteerinä eli palvelijana. Tiedän mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Minä en muista kuin kerran saaneeni huonoa asiakaspalvelua. Onkohan teillä siellä etelässä hankalampi elää ja tehdä töitä.
Siltä vaikuttaa. Olen itse eläkkeellä ja asun pk-seudulla. Käydessäni esim Lapissa ja Oulussa ihmiset ovat rauhallisia palvelutilanteissa ja mukavia muutenkin.
Olen kotoisin myös pk-seudulta ja tein aspassa töitä aiemmin.
Nää pikkutytöt ja -pojat aspoissa ovat aivan ulkona täällä. Ajatukset kai pelimaailmassa? Asiakkaat häiritsevät.
Miksen mä koskaan törmää tuollaisiin asiakaspalvelijoihin? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan ilahduttaisi homehtua jossain pskapuljussa minimipalkalla. Ymmärrän kyllä monen työntekijän kiinnostuksen puutteen touhua kohtaan.
Aikuisen pitää osata arvioida lähteekö sellaiseen duuniin sillä liksalla vai olisko parempi hakeutua vaikka raksalle tai jäädä työvoimatoimiston listoille tai saikulle tai eläkkeelle.
Miksi pitäisi hakeutua muualle jos kuitenkin töitä riittää?
Niin juuri. Laadusta ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan ilahduttaisi homehtua jossain pskapuljussa minimipalkalla. Ymmärrän kyllä monen työntekijän kiinnostuksen puutteen touhua kohtaan.
Aikuisen pitää osata arvioida lähteekö sellaiseen duuniin sillä liksalla vai olisko parempi hakeutua vaikka raksalle tai jäädä työvoimatoimiston listoille tai saikulle tai eläkkeelle.
Miksi pitäisi hakeutua muualle jos kuitenkin töitä riittää?
Niin juuri. Laadusta ei ole väliä.
Työnantajahan sen määrittää onko laatu riittävää ja saadaanko nykyisellä palvelulla riittävästi myyntiä/asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin uudessa K-marketissa Espoossa. Kysyin missä eräs tarjoustuote on, koska en nähnyt sitä. Mäentiiä, sanoi tyttö. Jatkoi että on ekaa päivää siellä. Sanoin, että mene kysymään joltain joka tietää. Meni. Tuli näyttämään paikan. Niitä pitää opettaa siis, tökkiä eteenpäin. Ehkä ne sitten alkaa tajuta tai jäävät saikulle.
Et osannut etsiä tuotetta itse? Useimmat varmaan osasivat ja ne tarjoustuotteet kävi kaupaksi ja houkutteli asiakkaita.
Asiakaspalvelu on merkitys on vähentynyt kun asiakkaat kuluttaa ilman palveluakin.
Kauppa oli suuri. Itse olen liikuntavammainen eläkeläinen. En nähnyt tuotteen sijoittelua vaikka sitä etsin.
Vierailija kirjoitti:
Emmätiijä.
En sinun tarvitsekaan tietää. Ota uusi purkka.
Käypä Virossa, niin tiedät mitä on
huono asiakaspalvelu.
DNA kaupan myyjä; mitä jos me nyt tehtäis se soppari? Se soppari pitäisi nyt tehdä? Tehdäänkö se soppari? Tiedoksi kaikille myyjille; se on SOPIMUS!
Miksi asiakkaita pitäisi palvella?