Kaikki saatiin työpaikalta joululahjaksi isot joulukinkut
Nyt osa valittaa että olisi pitänyt olla kalkkunaa tai seitania kun eivät syö kinkkua. Kyllä sitte ihmiset osaavat olla kiittämättämiä ja heidän takiaan käy sääli toimaria,joka on nähnyt paljon vaivaa joululahjojen eteen.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Jos saisitte lahjakortin verottaja katsoisi että se on verotettavaa tuloa saajalle
Nykyään on olemassa sellaisia lahjakortteja, joissa ei käy noin. Niissä sa valita tietystä valikoimasta tuotteita eli sillä ei saa mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin oman kinkkuni sinne työpaikalle lämpimään.
En välitä joulukinkusta ja jos sitä jossain tarjotaan, niin voin syödä siivun tai pari. Joulukalkkunaa olen syönyt ihan tarpeeksi silloin, kun jenkeissä asuimme. Joulukalat kelpaisivat minulle, tosin niiden kylmäketjun ja tuoreuden säilyminen on hankalahko tuollaisissa tapauksissa.
Toivottavasti tukehdut jouluruokaan saatanan itsekeskeinen ääliö.
Tämä voi järkkyttää sinua, mutta kaikki eivät pidä jouluruuasta eikä kenenkään ole pakko sitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin oman kinkkuni sinne työpaikalle lämpimään.
En välitä joulukinkusta ja jos sitä jossain tarjotaan, niin voin syödä siivun tai pari. Joulukalkkunaa olen syönyt ihan tarpeeksi silloin, kun jenkeissä asuimme. Joulukalat kelpaisivat minulle, tosin niiden kylmäketjun ja tuoreuden säilyminen on hankalahko tuollaisissa tapauksissa.
Toivottavasti tukehdut jouluruokaan saatanan itsekeskeinen ääliö.
En ymmärrä miten minä olisin itsekeskeinen kun en lähtisi ruuhkajunassa muide potkimaa pöpökinkkua kotiin raahaamaan. Töissäkin niin pieni bioastia etten sinne mahdu. Jäisi niille sijoilleen mihin sen joku muu laski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai kukaan työnantaja enää noin typerä ole? Eihän tuollaisesta kinkkulahjasta ilahdu kuin pieni porukka, suurimmalle osalle on vain riesa.
Mutta provohan tämä.
Onko Suonessa ruokakulttuuri muuttunut noin kovin, että edes lihaa ei arvosteta tai syödä? Aika kamalaa. Onneksi asun kulttuurissa, jossa katsotaan, että liha on osana ruokailua toisinaan ja kun sitä lihaa on niin se on herkkua.
Liha aiheuttaa syöpää, tämä on tutkimuksissa todettu. Hyvää joulua vaan sullekin!
Olet varmaan tietoinen, että moni muukin asia aiheuttaa syöpää? Ei ole montaa vuotta, kai 2021, kun Europpan Ruokavirasto ilmoitti, että titanium dioksidi aiheittaa geenivääristymää eli syöpää. Tätä tuotetta on kaikessa, joka on teollisesti valmistettu ja on vaaleaa. Esimerkiksi kosmetiikka, ruoka, lääkkeet, paperi. Tiesit varmaan myös, että omalle kropale vääränlainen ravinto voi aiheuttaa solumuunnoksia eli syöpää, tätä tapahtuu esimerkiksi keliakiassa ja muissa ärsykkeitä aiheuttavissa ruuissa. Myös jo jatkuva stressi voi aiheuttaa syöpää. Summeuksena sanon, että teet niin tai näin niin sinulle luultavasti se syöpä tulee. Jos syöt lihaa sen normaalin määrän eli, 200g viikossa, se vain tukee sinun luontaista ruokaympyrää.
Olisiko sulla tarjota joku vähemmän typerä argumentti?
Terveisin; henkilö, jota lainasit.
Miksi ehdoin tahdoin syödä jotain, minkä on todettu aiheuttavan syöpää, sillä argumentilla, että kun moni muukin asia aiheuttaa syöpää? Salli mun lainata itseäsi: "Olisko sulla tarjota joku vähemmän typerä argumentti?"
kinkku tai kalkkunarulla voisi olla parempi. vie vähemmän tilaa ja paistuu nopeammin ja jos ei itse sillä mitään teen, helpompi antaa eteenpäin.
Jos on iso työpaikka, niin on työnantajan aika vaikea lähteä jokaisen irma-petterin mieltymyksiä toteuttamaan. Lahja on lahja eikä se koskaan miellytä kaikkia. Itse tekisin niin, että jos saan lahjan, jolle ei ole käyttöä, niin todennäköisesti tuttavapiiristä löytyy joku jolle se kelpaa. Eikä siitä sen suurempaa numeroa tarvi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai kukaan työnantaja enää noin typerä ole? Eihän tuollaisesta kinkkulahjasta ilahdu kuin pieni porukka, suurimmalle osalle on vain riesa.
Mutta provohan tämä.
Onko Suonessa ruokakulttuuri muuttunut noin kovin, että edes lihaa ei arvosteta tai syödä? Aika kamalaa. Onneksi asun kulttuurissa, jossa katsotaan, että liha on osana ruokailua toisinaan ja kun sitä lihaa on niin se on herkkua.
Liha aiheuttaa syöpää, tämä on tutkimuksissa todettu. Hyvää joulua vaan sullekin!
Olet varmaan tietoinen, että moni muukin asia aiheuttaa syöpää? Ei ole montaa vuotta, kai 2021, kun Europpan Ruokavirasto ilmoitti, että titanium dioksidi aiheittaa geenivääristymää eli syöpää. Tätä tuotetta on kaikessa, joka on teollisesti valmistettu ja on vaaleaa. Esimerkiksi kosmetiikka, ruoka, lääkkeet, paperi. Tiesit varmaan myös, että omalle kropale vääränlainen ravinto voi aiheuttaa solumuunnoksia eli syöpää, tätä tapahtuu esimerkiksi keliakiassa ja muissa ärsykkeitä aiheuttavissa ruuissa. Myös jo jatkuva stressi voi aiheuttaa syöpää. Summeuksena sanon, että teet niin tai näin niin sinulle luultavasti se syöpä tulee. Jos syöt lihaa sen normaalin määrän eli, 200g viikossa, se vain tukee sinun luontaista ruokaympyrää.
Olisiko sulla tarjota joku vähemmän typerä argumentti?
Terveisin; henkilö, jota lainasit.Miksi ehdoin tahdoin syödä jotain, minkä on todettu aiheuttavan syöpää, sillä argumentilla, että kun moni muukin asia aiheuttaa syöpää? Salli mun lainata itseäsi: "Olisko sulla tarjota joku vähemmän typerä argumentti?"
Voi nyt oikeesti. Sulla meni pointti täysin ohi. Esimerkiksi soijan on todettu aiheuttavan rintasyöpää, jätät sen varmaan pois ruokavaliostasi?
Kirjoituksen pointti on se, että teet niin tai näin niin sinulle luultavasti iskee syöpä. Joudut karsimaan elintavoissasi niin paljon asioita, jos haluat pelata noin varman päälle ettet saa syöpää. Tuo argumentti, että liha aiheuttaa syöpää on tiedetty jo vuosikymmeniä, se ei ole mikään nyky teinien uusinta tutkimustulosta. Siksi sen saantisuositusta on rajoitettu, kuten on myös soijan, kalan, kananmunien ja muiden tuotteiden. Argumenttina aiheuttaa syöpää on ihan yhtä typerä kuin sanotaan, että tummanvihreät tuotteet ovat vähänkalorisimpia. Tämä on itsestään selvää ihan jokaiselle.
Menikö nyt perille?
näin kirjoitti:
Jos on iso työpaikka, niin on työnantajan aika vaikea lähteä jokaisen irma-petterin mieltymyksiä toteuttamaan. Lahja on lahja eikä se koskaan miellytä kaikkia. Itse tekisin niin, että jos saan lahjan, jolle ei ole käyttöä, niin todennäköisesti tuttavapiiristä löytyy joku jolle se kelpaa. Eikä siitä sen suurempaa numeroa tarvi tehdä.
isot kinkut on kalliita ja jos firma on iso, niin rahaa menee paljon. joten firman kannattaisi antaa jotain muuta kuin kinkkua, niin pääsee helpommalla.
näin kirjoitti:
Minä en ottaisi vastaan lahjaa, mikä on pakko kierrättää eteenpäin. En varsinkaan tuoretta ruokaa, mikä vie paljon tilaa ja pilaantuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Ison kinkun?
Miksiköhän mä en nyt oikein usko.
Tuo on lahjana sellainen, joka ei todellakaan kaikkia ilahduta eikä kaikki pysty mitään kinkkua valmistamaan. On yksineläviä ihmisiä, joille iso kinkku on täysin turha ja on niitä, jotka ei syö lihaa. Kuinkahan monta työntekijää ap:n firmassa on ja kysyttiinkö etukäteen työntekijöitä, onko halukkuutta saada joulukinkku?
Olisin ihan äimänä, jos mulle yhtäkkiä paiskattaisiin eteen iso kinkku ja sanottaisiin, että ole hyvä. En saisi sitä edes kuskattua kotiini ja pieneen uuniini se ei edes mahtuisi.
En usko, että kukaan työnantaja voi olla noin törppö.
Sen ymmärtäisin, jos olisi tehty kaupan kanssa sopimus, että jokainen työntekijä voi halutessaan käydä hakemassa sieltä joulukinkun firman laskuun. Ja silloinkin olisi oltava mahdollisuus saada sen tilalle jotain muuta, jos ei kinkkua halua.
Kuinka niin pientä uunia voi ollakaan ettei sinne kinkku mahdu?!
näin kirjoitti:
Jos on iso työpaikka niin luulisi, että yhtiöllä on sen verran organisointikykyä, että osaa järjestää muutaman eri mahdollisuuden valita. Ei tuo oikeasti ole mikään vaikea homma.
Miten pitkiä paikallisia lomia työntekijänne ottivat? Entä itse?