Kaikki saatiin työpaikalta joululahjaksi isot joulukinkut
Nyt osa valittaa että olisi pitänyt olla kalkkunaa tai seitania kun eivät syö kinkkua. Kyllä sitte ihmiset osaavat olla kiittämättämiä ja heidän takiaan käy sääli toimaria,joka on nähnyt paljon vaivaa joululahjojen eteen.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ison kinkun?
Miksiköhän mä en nyt oikein usko.
Tuo on lahjana sellainen, joka ei todellakaan kaikkia ilahduta eikä kaikki pysty mitään kinkkua valmistamaan. On yksineläviä ihmisiä, joille iso kinkku on täysin turha ja on niitä, jotka ei syö lihaa. Kuinkahan monta työntekijää ap:n firmassa on ja kysyttiinkö etukäteen työntekijöitä, onko halukkuutta saada joulukinkku?
Olisin ihan äimänä, jos mulle yhtäkkiä paiskattaisiin eteen iso kinkku ja sanottaisiin, että ole hyvä. En saisi sitä edes kuskattua kotiini ja pieneen uuniini se ei edes mahtuisi.
En usko, että kukaan työnantaja voi olla noin törppö.
Sen ymmärtäisin, jos olisi tehty kaupan kanssa sopimus, että jokainen työntekijä voi halutessaan käydä hakemassa sieltä joulukinkun firman laskuun. Ja silloinkin olisi oltava mahdollisuus saada sen tilalle jotain muuta, jos ei kinkkua halua.
S-Ryhmä ainakin joskus aikoinaan antoi kinkkulahjakortin työntekijöilleen. Ei siis edes kokonaista kinkkua vaan jonkun tietyn summan minkä sai käyttää ainoastaan kinkkuun ja loput piti maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Ison kinkun?
Miksiköhän mä en nyt oikein usko.
Tuo on lahjana sellainen, joka ei todellakaan kaikkia ilahduta eikä kaikki pysty mitään kinkkua valmistamaan. On yksineläviä ihmisiä, joille iso kinkku on täysin turha ja on niitä, jotka ei syö lihaa. Kuinkahan monta työntekijää ap:n firmassa on ja kysyttiinkö etukäteen työntekijöitä, onko halukkuutta saada joulukinkku?
Olisin ihan äimänä, jos mulle yhtäkkiä paiskattaisiin eteen iso kinkku ja sanottaisiin, että ole hyvä. En saisi sitä edes kuskattua kotiini ja pieneen uuniini se ei edes mahtuisi.
En usko, että kukaan työnantaja voi olla noin törppö.
Sen ymmärtäisin, jos olisi tehty kaupan kanssa sopimus, että jokainen työntekijä voi halutessaan käydä hakemassa sieltä joulukinkun firman laskuun. Ja silloinkin olisi oltava mahdollisuus saada sen tilalle jotain muuta, jos ei kinkkua halua.
Vaikuttaa sellaiselta työpaikalta, missä työntekijöitä on joitain kymmeniä, siis sen verran ettei työnantaja tunne kaikkia henkilökohtaisesti, mutta pystyy tekemään tuollaisia päätöksiä hyvin itsenäisesti ilman muiden johtajien aivoja, ja on nyt keksinyt keinon saada itselleen kinkun firman piikkiin.
Itse olen nykyään pienemmässä firmassa, ollaan siis päivittäin tekemisissä pomojen kanssa, ja tiedän että yrityslahjoiksi tulevasta Alkon satsista jää ihan sattumalta yli sellaisia juomia mitkä ihan sattumalta sopivat kolmen omistajan omaan joulupöytään, ja tietenkin ne hyödynnetään ettei jää nurkkiin pyörimään...
Minä olisin suuttunut jos olisin saanut kinkun lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se aika kurja lahja niille, jotka eivät syö. Aika typerää työnantajalta olettaa että kaikki syövät kinkkua.
Voi olla myös vihje, että vegaanien olisi parempi mennä muualle töihin. Sama tietenkin muille epäsosiaalisille aineksille. Minä arvostan työnantajan kinkun korkealle, enkä irvi sitä. Jos ei kelpaa, niin anna eteenpäin. Kinkku on hyvä lahja. Se menee käyttöön, toisin kuin laudeliinat ja surkeat saippuat.
En kyllä ottaisi vastaan kenekään työpaikalla, autossaan tai bussissa lämmittämää kinkkua. En ota lahjaksi ruokamyrkytystä ja pysyisin jatkossa kaukana sellaisesta joka sitä tarjoaa tai ehdottaa. Roskiin ne menee kun harva saa pysymään kylmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se aika kurja lahja niille, jotka eivät syö. Aika typerää työnantajalta olettaa että kaikki syövät kinkkua.
Tuo lahja on helppo kierrättää. Varmaankin joka ikisen vegaaninkin lähipiiristä löytyy lihansyöjiä, jotka takuulla ilahtuvat kinkkulahjasta. Jos ei löydy, ruoka-avutkin siitä ilahtuvat.
No ei tod. löydy enkä minä ole mikään sikojen ruumisauto. Hyi hel.
Hieno joululahja ja itse olisin todella iloinen.
Kinkku ei myöskään ole juuri kellekään sopimatonta terveyssyistä toisin kuin esim laktoosi tai gluteeni. Jos ei jonkun hihhuli-ideologian takia syö kinkkua niin voi katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilä saa valita, haluaako kinkkua vai kalaa.
Entäs ne, jotka ovat ovat kasvissyöjiä tai vegaaneja?
Kyllä kasvissyöjä voi syödä kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Kinkku ei myöskään ole juuri kellekään sopimatonta terveyssyistä toisin kuin esim laktoosi tai gluteeni. Jos ei jonkun hihhuli-ideologian takia syö kinkkua niin voi katsoa peiliin.
Jaa'a itse en olisi iloinen ruoan roskiin heittämisestä. Vai onko se työantaja todella osannut pitää huolen jokaisen työntekijän kinkun kylmäketjusta ja säilytyksestä kotonakin? Saako uuden jääkaapin samalla lahjaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös vihje, että vegaanien olisi parempi mennä muualle töihin. Sama tietenkin muille epäsosiaalisille aineksille. Minä arvostan työnantajan kinkun korkealle, enkä irvi sitä. Jos ei kelpaa, niin anna eteenpäin. Kinkku on hyvä lahja. Se menee käyttöön, toisin kuin laudeliinat ja surkeat saippuat.
En kyllä ottaisi vastaan kenekään työpaikalla, autossaan tai bussissa lämmittämää kinkkua. En ota lahjaksi ruokamyrkytystä ja pysyisin jatkossa kaukana sellaisesta joka sitä tarjoaa tai ehdottaa. Roskiin ne menee kun harva saa pysymään kylmässä.
Oma on ongelmasi. Kinkku pitää lämmittää huoneenlämpöön ennen paistoa. Jäinen kinkku sulaa yli viikon, ettei kannata kylmäketjusta huolta kantaa. Älä heitä roskiin. Anna eteenpäin. Jollakin voi olla sellainen uuni, että pöpökin kuolee, tai sellainen nenä, joka haistaa pilaantuneen ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa'a itse en olisi iloinen ruoan roskiin heittämisestä. Vai onko se työantaja todella osannut pitää huolen jokaisen työntekijän kinkun kylmäketjusta ja säilytyksestä kotonakin? Saako uuden jääkaapin samalla lahjaksi?
Älä sitten heitä roskiin vaan syö se. Sehän on sinun valintasi.
PalstaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muiden tehtävä tukea sinua omatekoisissa ongelmissasi.
Ai miten niin "oma ongelma"! Olin kuolla kun söin porsaanlihaa, olen tosi pahasti allerginen. Se ei ollut kuvitelmaa!
"Voiko sianlihalle olla allerginen?
Silloin naudan, porsaan tai lampaan lihan syöminen laukaisee allergisen reaktion, jonka tavallisimmat oireet ovat pahoinvointi, vatsakipu tai nokkosrokko. Pahimmillaan liha-allergia käynnistää anafylaktisen reaktion. Oireet alkavat muutamien tuntien kuluessa lihan syömisestä."
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa syötävä lahja on hyvä, mutta pitäisi ottaa huomioon että kaikki eivät syö kinkkua, tai vaikka söisivät niin eivät tarvitse omaa. Siksi olisi aisiallista antaa kinkulle vaihtoehdoksi esimerkiksi kala, juustoja, seitankinkku tai muuta vegaanista tms. Tälle tavalle on jopa olemassa työnantajalle erittäin helppo tapa toimittaa lahjat, nimittäin delicard.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lahja on helppo kierrättää. Varmaankin joka ikisen vegaaninkin lähipiiristä löytyy lihansyöjiä, jotka takuulla ilahtuvat kinkkulahjasta. Jos ei löydy, ruoka-avutkin siitä ilahtuvat.
No ei tod. löydy enkä minä ole mikään sikojen ruumisauto. Hyi hel.
Voit olla nirppanokkainen riidanhaastaja, mutta älä nolaa itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai kukaan työnantaja enää noin typerä ole? Eihän tuollaisesta kinkkulahjasta ilahdu kuin pieni porukka, suurimmalle osalle on vain riesa.
Mutta provohan tämä.
Onko Suonessa ruokakulttuuri muuttunut noin kovin, että edes lihaa ei arvosteta tai syödä? Aika kamalaa. Onneksi asun kulttuurissa, jossa katsotaan, että liha on osana ruokailua toisinaan ja kun sitä lihaa on niin se on herkkua.
Liha aiheuttaa syöpää, tämä on tutkimuksissa todettu. Hyvää joulua vaan sullekin!
Olet varmaan tietoinen, että moni muukin asia aiheuttaa syöpää? Ei ole montaa vuotta, kai 2021, kun Europpan Ruokavirasto ilmoitti, että titanium dioksidi aiheittaa geenivääristymää eli syöpää. Tätä tuotetta on kaikessa, joka on teollisesti valmistettu ja on vaaleaa. Esimerkiksi kosmetiikka, ruoka, lääkkeet, paperi. Tiesit varmaan myös, että omalle kropale vääränlainen ravinto voi aiheuttaa solumuunnoksia eli syöpää, tätä tapahtuu esimerkiksi keliakiassa ja muissa ärsykkeitä aiheuttavissa ruuissa. Myös jo jatkuva stressi voi aiheuttaa syöpää. Summeuksena sanon, että teet niin tai näin niin sinulle luultavasti se syöpä tulee. Jos syöt lihaa sen normaalin määrän eli, 200g viikossa, se vain tukee sinun luontaista ruokaympyrää.
Olisiko sulla tarjota joku vähemmän typerä argumentti?
Terveisin; henkilö, jota lainasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kasvissyöjä voi syödä kalaa.
Mä just istutin lohipuun ja haukipensaan mun pihalle. Toivottavasti saadan satoa ensi jo vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa syötävä lahja on hyvä, mutta pitäisi ottaa huomioon että kaikki eivät syö kinkkua, tai vaikka söisivät niin eivät tarvitse omaa. Siksi olisi aisiallista antaa kinkulle vaihtoehdoksi esimerkiksi kala, juustoja, seitankinkku tai muuta vegaanista tms. Tälle tavalle on jopa olemassa työnantajalle erittäin helppo tapa toimittaa lahjat, nimittäin delicard.
Aika mahdotonta työnantajalle jokaista hihhuli-uskontoa huomioida. Oikeat terveyssyyt voi vielä huomioida ja tosiaan ei juuri kukaan kärsi terveydellisistä syistä miksi ei voisi syödä kinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on vegaani?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin peiliin. En edelleenkään syö sianlihaa. Mitäs nyt tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikohan tässä nyt on epäsosiaalinen. Ihminen, joka ei kunnioita toisten arvoja vai se joka pitää omista arvoistaan kiinni? Mutta ihan totta, että kyllä kannattaakin mennä muualle töihin jos työnantaja ei arvosta.
mita sina sanoa