Mikä helvetin velvollisuus mulla on soitella mummolleni?
Tarkoitan, että se ei koskaan soita saati tule käymään. Se ei ole koskaan käynyt mun luona, vaikka on kutsuttu. Sitten kun joskus soitan, kuulostaa niin marttyyrilta ja oikein syyllistää salaperäisesti, kun on niin pitkä aika kun viimeksi on käyty. Voisi itekin tehdä joskus jonkun aloitteen. Eikä ole edes mikään rampa, etteikö voisi tulla käymään. Miksei minun kahvipöytä kelpaa? Omat vanhemmatkaan ei meinaa tulla helposti käymään.
Onko muilla tällaista ns. ongelmaa? Onko se tosiaan alentavaa tulla käymään lapsenlapsen luona?
Kommentit (9)
Onko mummollasi vaikeuksia liikkua tai onko hän muuten niin sairas, ettei pääse kyläilemään?
Kannattaa kuitenkin pitää yhteyttä, sillä mummo ei elä ikuisesti ja joskus voi kaduttaa jos nyt lopetat yhteydenpidon.
Ei jaksa kuunnella niitä 10 000 kertaa kuultuja juttuja enää kun osaa ne itse paremmin kuin mummi.
isän äiti on kuollu jo ennen ku mei isäkään muistaa isä oli sillon 1v . keuhkotautiin kuoli . mutta papan uusi vaimo ollu ihan ok mummo sillon ku siel ollaan käyty ja enemmän se on meihin pitäny yhteyttä ku pappa. Äitin isä taas on kuollu jo sillon ku äiti ollu 13v joten en oo sitäkään tavannu. mummo eli kyllä 92v mutta viimisinä vuosina ei tavattu johtuen pitkästä välimatkasta. tosin ois ollu kivaa et ois saanu elää siten et nekin ois asunu lähellä mut minkäs teet jos vanhemmat on muuttanu kauas pois:S
Mitä mieltä olisit jos sinun lapsenlapset (tulevaisuudessa) ajattelisivat samoin kuin sinä nyt?
Meillä ihan sama homma. Yksi lapseton sukulaistäti, jolla on käyttörahaa ihan kivasti, ei koskaan soita, tule käymään, koska se on niin kallista. Silti minun opiskelijana pitää soittaa hänelle viikoittain ja matkustaa mahdollisimman usein (matkakulut 86 euroa). Pitäisin yhteyttä häneen tosi mielellänim, mutta minulla ei ikävä kyllä ole siihen varaa sillä lailla kun hän haluaisi.
Semmoisia ne vaan on. Et voi muuttaa niitä.