Millaisiin ongelmiin joutuu jos voittaa suurehkon summan lotossa ja pitää sen vaimolta salassa?
Ajattelin sijoittaa ne rahat kryptoihin ja hakea eroa muutaman vuoden kuluttua.
Kommentit (34)
Toivottavasti sinulla on avioehto. Jos ei ole niin puolet rahoistasi menee vaimolle jos ero tulee. Suomen laki on melko tiukka avioliittojen osalta. Minä voitin joskus uusren summan ja olin menossa naimisiin mutta tyttöystävä ottikin eron. En ehtinyt sille kertoa että voitin 400 000 euroa lotossa. Jälkeenpäin se sai tietää ja haukkui valehtelijaksi ja vaati rahaa minulta.
Yllättävän suuri osa miehistä jättäisi vaimonsa mikäli se olisi taloudellisesti mahdollista.
Laita avioero vireille, niin saat pitää rahat ihan itselläsi.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän suuri osa miehistä jättäisi vaimonsa mikäli se olisi taloudellisesti mahdollista.
Se taas ei ole mikään yllätys, että lähes jokainen mies pysyy huonossakin avioliitossa taloudellisten syiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ootte sellaisia naisen lompakolla loisijoita. Hypergamiaa, sitähän se teillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minkäänlaisiin, jos vaimo ei tiedä. Isoihin, jos sijoittaa virtuaalivaluuttaan?
Voitot maksetaan tilille, eli niistä jää jälki, ainakin eron tullen teet sitten niistä tiliä, ne lasketaan mukaan pesää jaettaessa.
T. Pankkijuristi
Pankkijuristi selitti minulle samaa. Kysyin, että oikeastiko joskus 8 kk sitten tilille tulleesta rahasummasta pitää tehdä selvitystä erossa. Hän kiemurteli hetken ja sanoi, että tilini voidaan sulkea, jos aion pimittää rahat puolisolta. Totesin, että höpsis.
Sun voitto, sun rahat. Et niistä ole kenellekään velvollinen kertomaan.
Jos eroat niin juristi saa selville että olet ne rahat jonnekin piilottanut. Sen nimi on varojen kätkeminen .
Vierailija kirjoitti:
Jos eroat niin juristi saa selville että olet ne rahat jonnekin piilottanut. Sen nimi on varojen kätkeminen .
Miten ne todistaa sen etten niitä laittanut niitä peliautomaatteihin? Helposti saa 500€ parissa tunnissa kulumaan jos pelaa 2€ panoksella.
Ja ihan hyvin voisin olla jonkun aikaa linnassa jos se tarkoittaisi ettei se akka saisi senttiäkään mun voittorahastoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne todistaa sen etten niitä laittanut niitä peliautomaatteihin? Helposti saa 500€ parissa tunnissa kulumaan jos pelaa 2€ panoksella.
Ja ihan hyvin voisin olla jonkun aikaa linnassa jos se tarkoittaisi ettei se akka saisi senttiäkään mun voittorahastoista
No esim. sillä todistaa, ettei Veikkaus-kortilla löydy vastaavista peleistä merkintää. Nykyäänhän ei voi pelata rahapelejä anonyyminä. Arpoja tietty olisit voinut ostaa, mutta ei ole oikein uskottavaa, että niitä ostaa määräänsä enempää (eikä voita mitään).
Vierailija kirjoitti:
No vaimosihan saa puolet rahoistasi erossa. Jos jotain käräjiä käydään häviät, ja joudut maksamaan vaimolle korvauksia. Vaimo nauttii varmasti ihan erityisesti shoppaillessaan korvausrahoillasi <3.
Riippuu kyllä vaimon omaisuudesta.
Jos ei ole avioehtoa, yhteinen omaisuus jaetaan puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaimosihan saa puolet rahoistasi erossa. Jos jotain käräjiä käydään häviät, ja joudut maksamaan vaimolle korvauksia. Vaimo nauttii varmasti ihan erityisesti shoppaillessaan korvausrahoillasi <3.
Riippuu kyllä vaimon omaisuudesta.
Jos ei ole avioehtoa, yhteinen omaisuus jaetaan puoliksi.
Tarkoitus oli kirjoittaa yhteenlaskettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot kyllä oikea helmi. Kuinka kauan olet loisinut vaimosi lompakolla häntä vihaten?
Juu, voitoista jää. Kyllä minä sen ymmärrän.
Mutta ei kai mikään laki kiellä minua tuhlaamasta niitä ilman että vaimo tietää?
Voin sanoa vaikka että ne meni uhkapelihin kun minulla on uhkapeliriippuvuus.
Ap