Lama on alkanut - Tokmanni antoi tulosvaroituksen
Kuluttajat on imetty kuiviin. Ei riitä enää rahat.
https://www.arvopaperi.fi/porssitiedotteet/tokmanni-group-oyj-sisapiiri…
Kuluttajaluottamuksen ja ostovoiman heikentyminen ovat vaikuttaneet asiakkaiden ostokäyttäytymiseen. Tokmanni on pitänyt kiinni halvasta hintatasosta samalla kun yhtiön kustannukset ovat nousseet. Tämän seurauksena Tokmanni alentaa vuoden 2022 näkymiään kannattavuuden osalta ja tarkentaa liikevaihdon ennustettaan.
Kommentit (33)
Tokmannin ongelmat on ihan muualla kuin ihmisten ostotottumuksissa. Mitäs jos miettisi sitä siistiä tuotteiden sijoittelua niin että ne löytää ja jos ne hinnat mitä luvataan pitäisi siellä kassallakin.
Ei hitsi, olis pitänyt myydä osakkeet ajoissa
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Katukuvaa kun katsoo, niin vähintään joka kolmas auto on kallis uusi sähköauto.
Kierräpä koko Suomi läpi ja katso todellista tilannetta... taidatkin asua West Endissä?
Vierailija kirjoitti:
Joo olen huomannut saman hintavirheitä niin että hinta on kalliimpi kuin hyllyssä tai alennus jota ei tulekaan alennustuotteesta...
Tokmanni on ainoa kauppa, jossa tarkistan aina kuitin
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ei hitsi, olis pitänyt myydä osakkeet ajoissa
Minä myin siinä vaiheessa kun jouduin kaivelemaan tuotteita isosta tunkiosta ja kassalla ryöstetään lähes joka toinen kerta. En nähnyt mitään kestävää siinä kehityksessä. Lisäksi tämä heidän etuasiakkuus ohjelmansa varmasti rikkoo jotain tietosuoja sääntöjä kun ihmiset joutuu kassalla antamaan puhelinnumeronsa saadakseen alennuksen.
tokmanni ehkä vielä jää muut yrittäjät mutu tuntumalla arvotut eläkemaksut lopettavat ELI JOS TOKMANNI TEKEE TULOSTAAN PITÄÄ NAAPURI KAUPPIAANKIN MAKSAA SEN MUKAAN OMAAN ELÄKEKASSAANSA. KYLLÄ MINISTERI TYTÖT OVAT TODELLA LUOVIA VEROTTAVAT VARMUUDEN VUOKSI.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen huomannut saman hintavirheitä niin että hinta on kalliimpi kuin hyllyssä tai alennus jota ei tulekaan alennustuotteesta...
Tarkasta myös Lidlissä, siellä n. 1/5 punalaputetusta jää alentamatta kassalla.
Aina kannattaa tsekata kuitti.
Vierailija kirjoitti:
"Tokmanni on pitänyt kiinni halvasta hintatasosta". Ei todellakaan ole enää mikään halpakauppa. Kärkkäisellä on paljon halvemmat hinnat.
Kärkkäisellä on joulupersu ale. Eurolla foliiooo ja halpaa hpeavettä. 😄😄
Miksi kauppa ei käy?
Kävin Tokmannilla, mutta näin melkein kaikessa uudessa ja päällisin puolin hienolta näyttävässä myyntiin tulleessa tekstin "Made in China". Periaattessa boikotoin tässä Europan taloustilanteessa halpatuontia Kiinasta. Päätin, että voi olla ilman noita tuotteita.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se joka puljussa kannata tarkistaa. S-marketissa viimeksi sapetti, kun jamppa kassalla ei laittanutkaan minkäänlaista alennusta laputetuista vaikka siinä kauheasti näpytteli ja oletin että alennukset laittoi. Kotona vasta huomasin, kun kuitti tulee vain s-mobiiliin eikä ollut puhelinta mukana. Tuo kuittimuutoskin pelkästään sähköiseksi tuli automaattisesti viime kortin uusinnassa, ihmettelin kun vaan yhtäkkiä ei enää kuittia tullutkaan koneesta ja oletin ensin että oli vain paperi loppu.
Ihme valitusta. Kun Kesko ilmoittaa tehneensä huipputuloksen, on palsta täynnä itkijöitä, kun moinen verenimijä repii kaikki kohonneet kustannukset kansalaisilta ja vielä vähän päälle. Kun tokmanni ilmoittaa myyneensä enemmän kuin ennen ja ottaa itse kustannusnoususta osan kannettavakseen ,eli tekee tulosta vähemmän kuin ennen vaikka myynti nousee, niin palstalla on taas kauhea itku.
Vierailija kirjoitti:
Onpa jännä. Kävin viime pe Tokmannilla ja eläkeläisiä täynnä hamstraamassa, pitkät jonot. Etsimäni tavara loppu.
Myyntitulos voi olla hyvin suurtakin, mutta kulutkin on nyt yrityksillä tosi isoja.
Todellakin, tarkkana saa olla ettei kassa ryöstä, minulta yritti kiskoa talouspaperipaketista yli 40 euroa. Eikä suostunut tarkistamaan hintaa tms. Maksoin ja kävin itse tarkistamassa, hinta oli 15 eur. Rahat sain toki takaisin mutta kassalla istuva rosvo ei edes pahoitellut.