Lama on alkanut - Tokmanni antoi tulosvaroituksen
Kuluttajat on imetty kuiviin. Ei riitä enää rahat.
https://www.arvopaperi.fi/porssitiedotteet/tokmanni-group-oyj-sisapiiri…
Kuluttajaluottamuksen ja ostovoiman heikentyminen ovat vaikuttaneet asiakkaiden ostokäyttäytymiseen. Tokmanni on pitänyt kiinni halvasta hintatasosta samalla kun yhtiön kustannukset ovat nousseet. Tämän seurauksena Tokmanni alentaa vuoden 2022 näkymiään kannattavuuden osalta ja tarkentaa liikevaihdon ennustettaan.
Kommentit (33)
"Tulosvaroitus: Liikevaihto yli edellisvuoden, kustannusten nousu rasittaa tulosta"
Liikevaihto ei indikoi taantumaa eli lamaa. Ap ei osaa lukea. Oletko Putinin trolli?
Samoin Ideapark on tursunnut porukkaa aina kun olen siellä käynyt. Olen ajatellut, ettei paljin kohinneet kustannukset näy.
Koskarin Tokmanni Tampereella teki remontissa asiakkaille pitkän kiertoreitin, eli kierretään kuin Ikeassa, kuten pyramidin sisällä labyrinttia. Sitten vasta pääsee ulos tai oikealle osastolle, jossa on tuote. Iäkäs tai vamman/sairauden omaava ihminen tuskin jaksaa tai pystyy kävelemään sen radan loppuun saakka. Minimani tuli Lielahteen autollisille.
Vierailija kirjoitti:
"Tulosvaroitus: Liikevaihto yli edellisvuoden, kustannusten nousu rasittaa tulosta"
Liikevaihto ei indikoi taantumaa eli lamaa. Ap ei osaa lukea. Oletko Putinin trolli?
Kumpi meistä ei nyt osannut lukea? Suoraan aloituksesta. Mitä luulet, että tuo ostovoiman heikentyminen tarkoittaa?
"Kuluttajaluottamuksen ja ostovoiman heikentyminen ovat vaikuttaneet asiakkaiden ostokäyttäytymiseen."
Jotain on kyllä odotettavissa ennemmin tai myöhemmin, osalla okt asujista 1500e sähkölasku, se on paljon pois kierrosta.
Tokmanni on huonontunut parin viimeisen vuoden aikana. Hinnat ovat nousseet ja palvelu huonontunut.
Vierailija kirjoitti:
Jotain on kyllä odotettavissa ennemmin tai myöhemmin, osalla okt asujista 1500e sähkölasku, se on paljon pois kierrosta.
Niinpä. Tuonkaan seurauksia tämä hallitus ei näe. Kohta ollaan lomautuksissa ja irtisanomisissa, kun kulutus vähenee äkkiä näin radikaalisti.
Herrat Helsingissä laman alla nyyhkii, minä tein sen minkä aikamies vain voi.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni on huonontunut parin viimeisen vuoden aikana. Hinnat ovat nousseet ja palvelu huonontunut.
Kassalla paljon hintavirheitä. Vai "virheitä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassalla paljon hintavirheitä. Vai "virheitä".
Joo olen huomannut saman hintavirheitä niin että hinta on kalliimpi kuin hyllyssä tai alennus jota ei tulekaan alennustuotteesta...
Höpö höpö. Katukuvaa kun katsoo, niin vähintään joka kolmas auto on kallis uusi sähköauto.
Miksi seVITUN Tokmanni on eläkeikäisten taivas? Ei sieltä edes saa jukurttia ja rahkaa!
"Tokmanni on pitänyt kiinni halvasta hintatasosta". Ei todellakaan ole enää mikään halpakauppa. Kärkkäisellä on paljon halvemmat hinnat.
olen monesti käynyt tokmannilla tarjousten perässä ja usein huomaan, että tuotteita ei ole. Olen käynyt ostamassa myös ns. normaalihintaisia tuotteita, joita usein käytän, niin nekin ovat usein loppu. Vaikea ostaa, kun ei ole tuotteita...
Tuo on hirveän yleistä että kassoilla on eri hinnat kuin hyllyssä. Onkohan ihan tahallista toimintaa jolla yritetään vedättää ostajia?
Jännää . Miten lama etenee? Asunnot ulosmitataan. Pankkeja kaatuu . Konkursseja ja lopulta massa työttömyys. Sitten joku klobaali firma tekee keksinnön j palkkaa kaikki kepulaiset optiomiljonääreiksi!
Vierailija kirjoitti:
olen monesti käynyt tokmannilla tarjousten perässä ja usein huomaan, että tuotteita ei ole. Olen käynyt ostamassa myös ns. normaalihintaisia tuotteita, joita usein käytän, niin nekin ovat usein loppu. Vaikea ostaa, kun ei ole tuotteita...
Totta. Viimeksi tärkeitä tuoksuttomia tuotteita ei ollut, vaikka jotkut hyllyt täynnä, ellei ole poikkeustilanne. Info vain puuttuu koska tulee uutta ja miksi hylly on tyhjä. Voiko labyrinttimainen rakenne kaupassa olla riski paloturvallisuuden kannalta, jos ihmisten pitäisi päästä helposti kaupasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Katukuvaa kun katsoo, niin vähintään joka kolmas auto on kallis uusi sähköauto.
Tuskin ne jo ostetut autot nyt ensimmäiseksi jäävät pois käytöstä, kun liikkua pitää edelleen. Jos tilanteelle ei tapahdu mitään, alkaa näkyä myös kaduilla jossain vaiheessa. On hullunkurista, että täällä on syyllistetty polttomoottoriautojen käyttäjiä ja kaikin tavoin kehotettu hankkimaan sähköauto. Nyt niiden lataaminen on liki rikollista. Kiitos vihreät.
Tokmanneilla on joku muuttunut huonompaan suuntaan viime vuosina. Kaupat ovat sotkuisia, hyllyt täyttämättä ja pahvilaatikoita ja rullakoita käytävillä niin paljon, ettei kärryjen kanssa mahdu kulkemaan. Aika usein olen myös bongannut tarjousmerkintöjä, joissa tuote on itse asiassa kalliimpi tarjouksella ostaessa kuin normaalihinnalla. Viime keväästä saakka naureskelin maustepussitarjousta, joka oli hyllyn reunassa isolla keltaisella lapulla: 4 pussia 2 euroa tarjous. Hyllyn reunassa luki 50 senttiä pussi normaalihinta.
Onpa jännä. Kävin viime pe Tokmannilla ja eläkeläisiä täynnä hamstraamassa, pitkät jonot. Etsimäni tavara loppu.