Deittailu ja "roikkuva" vartalo laihdutuksen jälkeen
Olen laihtunut 45 kiloa (noin 100 kg -> 55 kg). Alkuun pudotin tietoisesti noin 35 kg, sitten laihduin sairauden tuoman ruokahaluttomuuden jälkeen vielä 10 kiloa. Nyt voin hyvin ja paino on pysynyt samoissa lukemissa jonkin aikaa.
Tietenkin olen iloinen kaikesta mistä olen selvinnyt ja mitä olen saavuttanut. Laihtuminen on tuonut paljon hyvää: liikkuminen on helpompaa, olo kevyempi, terveys parempi, näytän vaatteet päällä ihan hyvältä. Nyt parisuhdemarkkinoille menemistä harkitessa koen kuitenkin epävarmuutta siitä, miltä kehoni näyttää ilman vaatteita.
Iho on hyvin roikkuvaa, reidet valuvat ja käsivarsissa on ryppyiset, nahkaiset allit treenaamisesta huolimatta. Rinnat ovat lättänät ja roikkuvat, lapasen muotoiset. Kehoni on kuin suurperheen synnyttäneellä mummolla, vaikka olen vasta 34. Vatsastani leikattiin löysää nahkaa, joten sentään se näyttää ihan hyvältä, vaikka iso arpi jäikin muistoksi.
Mietinkin, kuinka suuret mahdollisuudet minulla on löytää kumppani ja kuinka monelle tuo olisi kynnyskysymys. Muilta osin olen aika tavis; luotettava ja luullakseni peruskiva, mutta ei minulla ole mitään sellaisia huippuhienoja ominaisuuksia, jotka tavallaan paikkaisivat tuota "puutetta". Mietin sitäkin, miten tätä asiaa kannattaisi lähestyä kumppaniehdokkaita tavatessa. Olisiko asiasta syytä sanoa etukäteen/ainakin ennen seksiä, ja jos kyllä niin miten?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta tuot pöydälle? Jos ei ole haluttava niin on hyvä erottua muuten edukseen ja ymmärtää, millaiseen käytökseen on "varaa". Kuulutko feministikulttiin vai oletko nainen, jonka luo on hyvä tulla rankan työpäivän jälkeen? Pidätkö huolta kodista ja laitatko ruokaa? Kunnioitatko miehen ajatuksia, toteutat toiveita vai loukkaannutko joka vitsistä ja kritiikistä?
Toihan on postimyyntimorsian. Pitää nokan kii ja kattoo vierestä lompakon perseilyä.
Postimyyntimorsian taitaa omistaa erilaisen vartalon, eikä ihan tuppisuuna tarvitse tietenkään olla. Pakosta tai rahasta ei tarvitse mihinkään ryhtyä, annoin vain neuvoja parisuhteen saamiseen aloittajan tilanteessa.
Jos naisen pitää työkseen lukea miestä ja olla tälle mieliksi puhutaan kotirouvuudesta. Työssäkäyvän ei tarvitse omistaa koko elämäänsä miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta tuot pöydälle? Jos ei ole haluttava niin on hyvä erottua muuten edukseen ja ymmärtää, millaiseen käytökseen on "varaa". Kuulutko feministikulttiin vai oletko nainen, jonka luo on hyvä tulla rankan työpäivän jälkeen? Pidätkö huolta kodista ja laitatko ruokaa? Kunnioitatko miehen ajatuksia, toteutat toiveita vai loukkaannutko joka vitsistä ja kritiikistä?
Toihan on postimyyntimorsian. Pitää nokan kii ja kattoo vierestä lompakon perseilyä.
Postimyyntimorsian taitaa omistaa erilaisen vartalon, eikä ihan tuppisuuna tarvitse tietenkään olla. Pakosta tai rahasta ei tarvitse mihinkään ryhtyä, annoin vain neuvoja parisuhteen saamiseen aloittajan tilanteessa.
Jos naisen pitää työkseen lukea miestä ja olla tälle mieliksi puhutaan kotirouvuudesta. Työssäkäyvän ei tarvitse omistaa koko elämäänsä miehelle.
Totta kai saa olla oma elämä. Kyse oli siitä, että ymmärtää, mihin omat rahkeet riittää. Pakkohan ei ole, vaan vapaasti voi vaatia mieheltä vaikka ja mitä, poteroitua somekuplaan muiden naisten kehuttavaksi ja katsoa saako siten seuraa.
Kyllä tiukkanahkainen pullukka on parempi kuin jokapuolelta löysä ja valahtanut ryppynahka. Eli lihota sen verta takaisin ettei liikaa nahkat lepata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa olla oma elämä. Kyse oli siitä, että ymmärtää, mihin omat rahkeet riittää. Pakkohan ei ole, vaan vapaasti voi vaatia mieheltä vaikka ja mitä, poteroitua somekuplaan muiden naisten kehuttavaksi ja katsoa saako siten seuraa.
Miesten ei pidä ihmetellä itsensä kanssa naimisiin menneitä naisia. Nainen toivoo tulevansa kohdatuksi ihmisenä.
Miten tollanen ylimääräisen nahan poistoarpi kestää esim tulevan raskausen. Miten sille isolle arvelle käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein naisena miettii kaikenlaista, millä sitten ei ole loppupeleissä mitään merkitystä. Varmaankin joku kaupungin komein salikomistus EHkä reagoisi tuohon, mutta 99 prosenttia tavismiehistä ei.
Komea komistus on pinnallinen paska?
Komeilla saattaa tökätä jo pienii kauneusvurheisiin kuten raskausarpiin reisissä ja lantiolla. Kokemusta on.
Komea oli tähän väärä sana, joillain tökkää ulkonäköön ja toisilla johonkin muuhun. Ja silleen tää peli toimii, että löydetään se tyyppi, jonka kanssa kriteerit menee yksiin. Ulkonäkö on oikeassa maailmassa lopulta vain pieni osa siinä, mikä ketäkin viehättää. Ja pointti on siinä, että ihan meillä kaikilla on oikeasti ihan hyvät mahdollisuudet löytää se joka meistä tykkää - vaikka joitain palstaulisijoita se harmittaakin, että vientiä on myös niillä, joita ei anttilan postimyyntikatalogiin kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tiukkanahkainen pullukka on parempi kuin jokapuolelta löysä ja valahtanut ryppynahka. Eli lihota sen verta takaisin ettei liikaa nahkat lepata.
Mitä jos ei pullukkanakaan ollut "tiukka" vaan löysä ja selluliittinen? En ole ap, mutta minulla on ollut tämä tilanne. Ja luuletko että ongelma tuosta vaan poistuu lihottamalla tässä vaiheessa? Aika paksua että vaaditte ison työn tehnyttä ap:ta heikentämään terveyttään viehättävyyden takia, varsinkin kun neuvo tuskin toimii.
Miten kumppanin kanssa voisi vanheta yhdessä, jos millään ei ole mitään väliä, kunhan on tiukka ja kiinteä? En ymmärrä miksi tällainen pinnallisuus on saanut noin paljon yläpeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Miten tollanen ylimääräisen nahan poistoarpi kestää esim tulevan raskausen. Miten sille isolle arvelle käy?
Arville on vissiin laser hoitoja. Arpi voidaan peittää. Raskausarpi menee samaan syssyyn.
Älkää viitsikö vängätä tyhmiä ettei ketjua poisteta, kyllä sanottavansa voi asiallisestikin sanoa. Tämä on varmasti aloittajalle herkkä/tärkeä asia ja ennen kaikkea hyvä keskustelunaihe niistä ulkonäköpaineista, joita tulee senkin jälkeen kun tekee kaiken "oikein" ja laihduttaa kuten vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo oikein tapahtui, laihduitko hyvin nopeasti? Elämäntapamuutos on tuollaisiin paras tie... Ei mulle ainakaan tullut sellaista roikkoa edes vatsaan joka olisi pitänyt leikata, vaikka tiputin saman verran. Iho palautui äkkiä.
IKÄ RATKAISEE. iHO EI PALUDU NOPEALLA LAIHDUTUS , 20-30 KG LAIHDUTUS ENÄÄ JOS OLLA ESIM.45V YLIKIN MATKALLA MENOPAUSIIN JA SEN JÄLKEEN VAIHDEVUOSIN HOLLILLA MOLEMIN PUOLIN 50V.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Minulle ei tarvitse tulla kuin hieman turvotusta ja arpi kiristää niin että pahaa tekee. Raskaus luonnollisesti pilaa koko leikkauksen ja se täytyy tehdä uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo oikein tapahtui, laihduitko hyvin nopeasti? Elämäntapamuutos on tuollaisiin paras tie... Ei mulle ainakaan tullut sellaista roikkoa edes vatsaan joka olisi pitänyt leikata, vaikka tiputin saman verran. Iho palautui äkkiä.
Riippuu ihan ihon elastisuudesta. Minä laihdutun 45kiloa 8 vuotta ja jäi iso roikko joka leikattiin. Olin suunnilleen ap:n ikäinen silloin ja vartalo oli vanhemman näköinen kuin monilla kasikymppisillä mummoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Minulle ei tarvitse tulla kuin hieman turvotusta ja arpi kiristää niin että pahaa tekee. Raskaus luonnollisesti pilaa koko leikkauksen ja se täytyy tehdä uusiksi.
Todennäköisesti ap on ottanut tämän huomioon, kun kerran leikkaukseen meni. Lääkärit tuskin jättävät asian mainitsematta, jos potilas on lapsentekoiässä. Kaikki eivät halua lapsia tai suunnittele raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Älkää viitsikö vängätä tyhmiä ettei ketjua poisteta, kyllä sanottavansa voi asiallisestikin sanoa. Tämä on varmasti aloittajalle herkkä/tärkeä asia ja ennen kaikkea hyvä keskustelunaihe niistä ulkonäköpaineista, joita tulee senkin jälkeen kun tekee kaiken "oikein" ja laihduttaa kuten vaaditaan.
Jep, tässä keskustelussa kyllä näkee ettei nainen voi tehdä mitään oikein. Ylipainoista vaaditaan laihduttamaan kymmeniä kiloja jotta voisi edes harkita pariutumista, sitten kun tekee työtä käskettyä niin pyydetään lihottamaan kun pitää olla tiukka. Aina löytyy haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tässä keskustelussa kyllä näkee ettei nainen voi tehdä mitään oikein. Ylipainoista vaaditaan laihduttamaan kymmeniä kiloja jotta voisi edes harkita pariutumista, sitten kun tekee työtä käskettyä niin pyydetään lihottamaan kun pitää olla tiukka. Aina löytyy haukkumista.
Voisi olla lihomatta alunperinkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla lihomatta alunperinkään...
Sähän saat täysin vapaasti poiketa Itä-Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sitä arvelin. Itsellä muualla kehossa vanha leikkausarpi, jossa iho ohkanen ja hyvin aristava jos esimerkiksi jonkun vaatteen reuna hankaa/osuu. Ja arven pituus alle 10cm. Iho ei kestäisi mitään venymisiä siinä kohdassa.
Kaikki nykymiehet ei kykene seksiin, ehkä sieltä löytyy kumppani.
Toisinsanoen ryhdy katalogimorsmaikuksi