Kirkkoon nahkaminihameessa?
Voiko kirkkoon mennä nahkamihihameessa? Huomenna siis menossa perheen kanssa joulukonserttia kuuntelemaan. Voinko laittaa nahkaisen minihameen, ja sen kanssa mustat talvisukkahousut, nilkkurit ja villaneuleen? Vai onko joku etikettivirhe? En muista milloin olisin viimeksi ollut kirkossa niin en tiedä yhtään miten sinne kuuluisi pukeutua?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Joo hyvin voit mennä. Nahkahameet ja housut on ihan perusvaatteita nykyään. Itselläni on usein toimistolla nahkahousut ja neule.
Kirkko on eri asia kuin joku toimisto. Kirkossa on vanhempaa väkeä, joten täytyy ymmärtää huomaavaisuus heitäkin kohtaan.
Minä olen ateisti, mutta meidän kirkonkylällä järjestetään sellainen joulutarina ja siinä on lopussa super lyhyt tilaisuus kirkossa. Viime vuonna menin ahegao-hupparissa eikä kukaan huomauttanut. Boomerit tosin ei edes tiedä mistä puhun, mutta anyway. M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo hyvin voit mennä. Nahkahameet ja housut on ihan perusvaatteita nykyään. Itselläni on usein toimistolla nahkahousut ja neule.
Kirkko on eri asia kuin joku toimisto. Kirkossa on vanhempaa väkeä, joten täytyy ymmärtää huomaavaisuus heitäkin kohtaan.
Miksi? Ei pelkkä ikä tee ihmisestä arvokkaampaa.
Eikös prostituoitu ole nykyään ihan normaali naisen ammatti, että työvaatteissa kirkkoon vaan.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ei kiellä, joten voit.
Koko kirkkoa ei ole mainittu raamatussa eikä pappeja.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ateisti, mutta meidän kirkonkylällä järjestetään sellainen joulutarina ja siinä on lopussa super lyhyt tilaisuus kirkossa. Viime vuonna menin ahegao-hupparissa eikä kukaan huomauttanut. Boomerit tosin ei edes tiedä mistä puhun, mutta anyway. M27
Respect! Nainen25V
No, ei ole ellei ole joku rokkari. Kaikista karmeinta on että Suomessa nahkapöksyihin pukeutuu just se porukka jolle ne vähiten sopii: lihavat nuoret naiset jotka pursuilee muutenkin ulos liian piukoista vaatteistaan, möhömahaiset viisikymppiset ukot ja rupsahtaneet ryppynaiset jotka kuvittelevat muuttuvansa 20-vuotiaiksi pukeutumalla nahkahousuihin. Hyi!
Voi laittaa. Olen käynyt sunnuntaisin kirkossa. Siellä on töissä vapaaehtoisia messussa, joillain on aika tiukkoja vaatteita. Siinä saa huomiota, kun kerää kolehtia.
Kaikilla meillä on syntimme, olkaamme armahtavaisia.
Nahkakamppeiden valmistamiseksi yleensä jonkin tehotuotantoeläimen pitää kuolla.
Nahkaa on vaikea pestä.
En oikein innostuisi, koska
1) Nahka on usein tehotuotantoeläimestä. Se on väärin tehty eläintä kohtaan.
2) Parkittu myrkyillä.
3) Ovat epämukavat. Hikiset nahkavaatteet haisevat hirveälle.
4) Vaikea puhdistaa.
5) Jokaisella on nahka omasta takaa, miksi pitäisi jokin raato päälleen vetää.
Kirkko on kaikille. Ei vaatteet tee syntistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ei kiellä, joten voit.
Koko kirkkoa ei ole mainittu raamatussa eikä pappeja.
Kyllä papit mainitaan. Heidän piti muistaakseni olla Leeviläisiä ja heidän viittojensa kulmissa pitää olla tupsut.
Käyttäisin jotain muuta. Pyydän katsomaan artikkelista:
Miten turkiksia, villaa, nahkaa ja untuvaa tuotetaan? Millaisissa oloissa eläimiä pidetään? Muun muassa näihin kysymyksiin löydät vastauksen alla olevasta artikkelista Oikeutta eläimille -sivustolta.
https://oikeuttaelaimille.fi/elainperaiset-materiaalit-vaatetuksessa
SAMPA HAMEET PEITTÄVIÄKÖ kirjoitti:
TIÄ VAIKKA ITSE PIISPA TULIS KYSELEMÄÄN LATTA PILLU SESSIOTA EX PRESSA TARJAKIN VOISI OSALLISTUA
Namm!
Ikävä kyllä puolet suomiakoista on ylipainoisia. Näyttävät nahkatamineissa usein makkarankuoreen tungetulta Pipsa Possulta.
Kiinnittävät ainakin paljon huomiota. Ja ovat aika jäykät istua. En laittaisi kun muitakin vaihtoehtoja on.
En menisi minkäänlaisessa minarissa kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minisuksissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minisuksissa?
Hameessa.
Minihame ei sovi kirkkoon. Eikö pitkää hametta tai ihan vaan housuja löydy?