Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virhe Lidlin mainoksessa

Tarkkailija
16.12.2022 |

Huomaatko virheen Lidlin mainoksessa? Vinkki - Porokylän Aito-karlalanpiirakka.

https://www.lidl.fi/c/viikon-tarjoukset/c2942/w1

Jos kukaan ei hoksaa, niin kymmenen väärän vastauksen jälkeen "paljastan" virheen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Käyn ostamassa, syön muutaman ja tämän jälkeen menen valittamaan ja vaadin rahani takaisin.

Vierailija
22/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaako se itsetuntoa kun omii näitä muiden juttuja itselleen? Tästä oli lehtijuttukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tuo 100% kotimaista viljaa --> riisi on vilja --> riisiä ei viljellä Suomessa?

Mä en näe kyllä missään lukevan että 100% kotimaista viljaa.

Tuossa linkin tarjousivulla ainakin minulla lukee ainoastaan "Porokylän Aito-karjalanpiirakka perinteinen ruiskuoreen leivottu karjalanpiirakka Pohjois-Karjalasta"

Vierailija
24/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tuo 100% kotimaista viljaa --> riisi on vilja --> riisiä ei viljellä Suomessa?

Tuossa linkin tarjousivulla ainakin minulla lukee ainoastaan "Porokylän Aito-karjalanpiirakka perinteinen ruiskuoreen leivottu karjalanpiirakka Pohjois-Karjalasta"

Oletko sokea?

Vierailija
25/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistettu on eri asia kuin kasvatettu tai kasvanut. Ihan oikein ovat ilmoittaneet, marjakeittopurkeissakin lukee Suomenlipulla varustettuina "valmistettu Suomessa" riippumatta mistä ostaa. Marjat ovat ulkomaisia, samoin punajuurisäilykkeissä monissa, valmistettu Suomessa mutta juuret kasvaneet Puolassa. Suomessa ei edes ole saksanhirviä, pitäisi tuo tajuta.

Marjakeitto valmistetaan eri raaka-aineista, samoin punajuurisäilykkeet. Raakaa maustamatonta lihaa ei valmisteta, se kasvaa alkuperäisissä olosuhteissa. Jos liha on kasvanut Uudessa-Seelannissa niin se on uusiseelantilaista lihaa.

Vierailija
26/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuossa puhuta riisistä mitään. Jospa ei ole riisipiirakka.

Aidot karjalanpiirakathan ovat ohratäytteellä.

Leipomon omilla sivuilla kertovat kyseessä olevan riisipiirakan, minkä riisi EU:n alueelta.

Vierailija
27/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein!!

Kymmenen pistettä ja papukaijanmerkki!!

Tosiaankin, Lidlillä on aioka usein näitä virheellisiä kotimaisuusväitteitä.

Kerran uusiseelantilaista saksanhirveä myytiin Suomen lipulla ja maininnalla valmistettu Suomessa, kun laha oli vain paloitetltu ja pakattu Suomessa.

t. Tarkkailija

lipun saa, kun

"Tuotteen tai tuoteryhmän kotimaisuusaste on vähintään 50 prosenttia omakustannusarvosta."

https://suomalainentyo.fi/yrityksille/avainlippu/avainlipun-saannot/

Vierailija
28/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakan kuvassa sinisessä laatikossa oikeassa kulmassa lukee. Toki monet laskevat viljakasveiksi vain vehnän, rukiin, kauran ja ohran mutta riisi myös kuuluu juokkoon.

Vierailija
29/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostaako se itsetuntoa kun omii näitä muiden juttuja itselleen? Tästä oli lehtijuttukin.

Ei ollut tästä, oli jostakin Tokmannin mainoksesta, ei siis tästä.

Missä sun itsetunto? Kadoksissa?

Vierailija
30/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sokea?

En. Mitään muuta kuin tuo lainaamani ei ainakaan minulla mainoksessa lue.

Näytä minulle se kohta jossa niin pitäisi lukea.

Vierailija
31/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät siis ostamatta ja odotat, että löytyy kotimaista riisiä ja sitten vasta ostat?

Vierailija
32/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät siis ostamatta ja odotat, että löytyy kotimaista riisiä ja sitten vasta ostat?

Pönttö!

Kyse oli mainoksen virheestä, ei muusta.

Vierailija
33/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sokea?

En. Mitään muuta kuin tuo lainaamani ei ainakaan minulla mainoksessa lue.

Näytä minulle se kohta jossa niin pitäisi lukea.

Karjalanpiirakan kuvassa oikeassa ylänurkassa sinisellä pohjalla laatikossa valkoisella tekstillä.

Vierailija
34/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein!!

Kymmenen pistettä ja papukaijanmerkki!!

Tosiaankin, Lidlillä on aioka usein näitä virheellisiä kotimaisuusväitteitä.

Kerran uusiseelantilaista saksanhirveä myytiin Suomen lipulla ja maininnalla valmistettu Suomessa, kun laha oli vain paloitetltu ja pakattu Suomessa.

t. Tarkkailija

lipun saa, kun

"Tuotteen tai tuoteryhmän kotimaisuusaste on vähintään 50 prosenttia omakustannusarvosta."

https://suomalainentyo.fi/yrityksille/avainlippu/avainlipun-saannot/

Lihan paloittelu ja pakkaaminen ei nosta kotimaisuusastetta 50 prosenttiin.

Lidlin kunniaksi on sanottava, että huomautuksen jälkeen muuttivat tavan ja uusiseelantilaista saksanhirveä eivät sen jälkeen enää Suomen lipulla ja maininnalla "Valmistettu Suomessa" ole mainostaneet vaan selvästi ilmoittavat että kyseessä on uusiseelantilainen liha.

Vierailija
35/35 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihan paloittelu ja pakkaaminen ei nosta kotimaisuusastetta 50 prosenttiin.

Toki avainlipun osalta huomioitava perustelu:

Mikäli tilaan puolikkaita eläimen ruhoja, mitkä sitten leikkaan ja pakkaan Suomessa, niin lihan hinta ja kuljetus on ulkolaista mutta leikkaus ja pakkaus kotimaista. Sopivasti kuluja laskien voi hyvinkin lopputuotteen omakustannearvosta olla yli 50%. Toki tuotetta ei silti voi mainostaa kotimaisena, vaikka sillä voisikin olla avainlippu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä