Ulkomailla paljon matkustaneet, mikä on ollut paras paikka?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan Riviera on minulle ikisuosikki. Niin kaunis luonto ja paljon näkemistä, mukava ilmapiiri ja hyvä ruoka.
Ranskan kaikki rannikot. Atlantin rannikolla on rauhallisempaa, autioita hiekkarantoja ja komeita kallioita.
Mun mielestä Riviera on tylsin rannikoista. Mm junarata kulkee ihan rannassa ja useimmat ei-turistirannat on pikkukiveä. Paljon pienteollisuutta parhailla paikoilla
Joo, mutta siis onhan Antibes, Juan-les-Pins, Saint Maxime ja St Tropez upeita, samoin Marseillen lähirannat
Kyllä siis Vantaa hakkaa mennen tullen kaikki muut paikat
Varmaan Thaimaa, koska se on kaikista lukuisista kohteista pysynyt mun kestosuosikkina. Plakkarissa kuitenkin 48 maata.
Paras kohde ulkomailla on Kööpenhamina. Siisti, ei liian iso, sopivasti tekemistä pitkälle viikonlopulle. Yhdysvalloista en tykännyt yhtään, likaisia paikkoja ainakin NYC ja Miami, tosin suhteessa samantasoinen majoitus ja ruoka halvempaa kuin pohjoismaissa, toki löytyy kyllä paikkoja missä maksaa itsensä kipeäksi. Aasiassa tykkäsin shanghaista, ei siisteimmästä päästä sekään mutta ei lähestään nycin tasolla, ihmiset oli ystävällisiä ja palvelualttiita.
Etelä-Amerikassa en ole käynyt joten sieltä ei ole kokemusta. Kotikylä Etelä-pohjanmaan sydämmessä on paras paikka.
Vähän tilanteesta riippuen, itse pidän kaupungeista. Esim New York, Rooma, Buenos Aires, Sydney ja Kapkaupunki ovat suosikkeja, en haluaisi asua niissä mutta kivoja matkakohteita.
Suosikkini lomakohteista on kuitenkin Toscana, sinne palaamme joka vuosi.
Kaksi viikkoa Norjassa moottoripyörän tarakalla.
Sardinia oli ihana, sinne vielä uudestaan ehdottomasti
Sisilia kakkosena listalla
1. NY
2. Irlanti
3.  Berliini
4. Tukholma
5. Islanti
6. Skotlanti
7. Algarve
8. Pariisi
9. Kööpenhamina
10. Rooma
11. Venetsia
12. Como
13. Garda
14. Venetsia
15. Tallinna
16. Lontoo
17. Lyypekki
18. Geneve
19. Zurich
20. Hampuri
21. Munchen
22. Belfast
23. Derry
24. Ischia
25. Napoli
26. Milano
27. Basel
28. Strasbourg
29. Oxford
30. Manchester
31. Leeds
32. Brighton
33. Liverpool
34. Uppsala
Uusi Seelanti, Bay of Islands siellä, on hieno paikka, mutta myös California, ja kaipungeista Istanbul, Valencia, Praha, Berliini, Lontoo ja Dublin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siis Vantaa hakkaa mennen tullen kaikki muut paikat
No no! Äläpä unohda että Keravakin on olemassa!
Italiassa lähes mikä paikka vaan on aika takuuvarma. Myös Ranskan rannikoseutu on omaan makuun.
Aasian kohteet toimii rantalomaan hyvin. Urbaanissa ympäristössä olen viihtynyt Yhdysvalloissa mainiosti.
En enää vanhemmiten yhtään tykkää pitkistä lennoista, joten suosikkikohteet lähellä olevia.
Normadian rannikko on upea.
Pohjois-Norjassa myös niin kaunista.
Pariisi on kiva ja charmikas kaupunki.
Rantalomalle esim. Lefkas tai Mallorca. Palman kaupunki on tosi kiva.
Ja Madeira on myös yksi suosikkini.
Jos kauemmas lähtein, niin ehkä yhdistelmä loma New York- Florida.
Istanbul on maailman kaupungeista mulle nbr 1