Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomailla paljon matkustaneet, mikä on ollut paras paikka?

Vierailija
16.12.2022 |

Miten on?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Dubai!

Tämä pitäisi kaikilta olla boikotissa. 

Vierailija
22/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maana Sveitsi. Ihmiset hyvinvoivia, ei kerjäläisiä joka kadun kulmassa. Ihmiset tyylikkäitä ja hyvin käyttäytyviä. Kauniit maisemat, hyvät hotellit jne jne jne. Kaikki toimii ja osaa käyttäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti.

Vierailija
24/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkki on edullinen paikka.

Hienoja hotelleja ja rantoja.

Ensikesän matka jo varattu.

Olen ollut kerran Turkissa, joskus 1980-luvulla.  Seuraavan Turkin matkan, joka kohdistuu Istanbuliin, varaan, kun Turkki on ratifioinut Suomen Nato-jäsenyyden.

Vierailija
25/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet vuoristoiset paikkakunnat Alppimaissa. Puhdasta vettä, myös juomavettä ja luontoa. Rauhallista silloin, kun paikalliset koululaiset eivät ole vielä lomalla, mutta suomalaiset ovat ja ei ole talven hiihto-laskettelusesonki menossa. Voi nauttia suomalaisittain lämpimästä säästä toukokuulta-lokakuulle. Valoa enemmän kuin meidän syksyssä tai kesässä. 

Vierailija
26/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä on yksi parhaista ja jos siihen vielä liittää Georgian ja Armenian niin wow.

EI Venäjään enää liitetä yhtään maata!

Vierailija
27/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai. Ihan tuottoisa reissu, kun löytää oikeanlaista seuraa. Tuttavat ihmettelevät miksi käyn niin usein, sanon aina, että käyn vain glamourmalli kuvauksisssa Dubain aavikolla.  

Vierailija
28/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eniten on suu loksahtanut Azoreilla ja Pohjois-Sisiliassa. Azorit on kuin kasvihuone dinosauruksien ajoilta, Pohjois-Sisiliassa on kauniin vihreätä ja sieltä lähtevät risteilyt esim Strombolille ovat upeita kokemuksia.

Vierailija
29/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Norja ja Lyngenin niemimaa. Uskomaton paikka vuorineen, vuonoineen ja jäätikköineen. Eikä ole edes pahasti muita turisteja kuten esim. Lofooteilla. Ajomatka inhimillinen Oulun korkeudelta. Kymmeniä ihania vaellusreittejä ja heinäkuussa useimmiten ihan ok sää. Kilpisjärveltä rapiat sata kilometriä niin ollahan paratiisissa.

Vierailija
30/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Norja ja Lyngenin niemimaa. Uskomaton paikka vuorineen, vuonoineen ja jäätikköineen. Eikä ole edes pahasti muita turisteja kuten esim. Lofooteilla. Ajomatka inhimillinen Oulun korkeudelta. Kymmeniä ihania vaellusreittejä ja heinäkuussa useimmiten ihan ok sää. Kilpisjärveltä rapiat sata kilometriä niin ollahan paratiisissa.

Tämä on kyllä uskomaton kokemus. Suomen rajan ylittämällä pääsee kertaheitolla maailman upeimpiin maisemiin!

Vierailija
31/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskan Riviera on minulle ikisuosikki. Niin kaunis luonto ja paljon näkemistä, mukava ilmapiiri ja hyvä ruoka.

Ranskan kaikki rannikot. Atlantin rannikolla on rauhallisempaa, autioita hiekkarantoja ja komeita kallioita.

Vierailija
32/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri paikoissa on eri asioita, riippuu ihan siitä mitä hakee. Ei sitä voi sanoa missä on paras paikka.

-Roomassa ja Vatikaanissa kannattaa käydä. Siellä on oikeasti iso kirkko ja vanhoja raunioita. Olen käynyt 3 kertaa.

-New York on toinen kaupunki jossa on käytävä edes kerran elämässään. Jotain yli 10 kertaa.

-Alpeilla on isoja mäkiä jos pitää laskettelusta, hiihtämässä voi käydä myös Suomessa. Pari kertaa.

-Parasta rantakohdetta on vaikea sanoa. Täydellistä paikkaa on vaikea sanoa mutta oma suosikki on Thaimaan Railay Beach. 4 matkaa.. Thaimaassa yhteensä jotain 10 kertaa.

Vierailija
33/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi upeimmista: Huippuvuoret mereltäkäsin. Upeita maisemia, jäätiköitä, jääkarhuja, mursuja, valaita, naaleja, merilintuja. Puhdas luonto ja aurinko kesällä 24/7. 

Vierailija
34/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras paikka missä olen käynyt on Rooma, koska se on niin kaunis, ja mikä oudoista siellä ei ole kiireen tuntua. Olen käynyt marraskuussa, jolloin ehkä vähiten turisteja.

Pidän myös Thaimaasta, Krabin seudusta.

Vierailija
35/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mielessä paras? Kokemuksena ja elämyksenä Australian itärannikko (ajettiin rannikkoa pitkin Brisbane-Sydney-Melbourne-Adeleide) ja Uusi-Seelanti (ajettiin ympäriinsä sekä pohjoista että eteläistä saarta) olivat huikeita.

Vierailija
36/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantalomakohteista Bahama on ollut toistaiseksi paras. Täydellinen ilmasto (hurrikaanikauden ulkopuolella), kirkas vesi kiehtovalla merielämällä, upeat hiekkarannat, letkeä meininki ilman esim. Jamaikan turvallisuusriskejä jne.

Vierailija
37/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras paikka on oman mökin rantasauna ja sen edustan sileä rantakallio.

Vierailija
38/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on paras maa meille kepulaisille <3

Vierailija
39/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole matkustanut Euroopan ulkopuolella, mutta Yorkishire Englannissa on vienyt sydämeni täydellisesti.

Vihreät niityt.

Vierailija
40/64 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli Thaimaan Khao Lhak. Kohteesta kun lähti kävelemään rantaa pitkin pohjoiseen päin, niin sai kävellä pitkiäkin matkoja ihan yksin, eikä ollut asutusta/hotelleja. Ainut mikä otti silmään, oli rannalle ajautuneet muoviroskat. :(

Minulle myös Khao Lak. Loputon ranta, sen rauha. Toisaalta myös Pohjois-Norjan vuoret ja jäämeri, välillä tuntuu kuin olisi toisella planeetalla. 

Mutta myös Lontoo; sinne jotenkin vain pujahdan ja tunnen oloni kotoisaksi ja energiseksi. 

Minä en taas oikein pitänyt Khao Lakista. Kerta riitti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme