On siinä tosiaan ihmettelemistä, kun ei ratikat, junat ja bussit kulje tai kulkevat huonosti
Yksi muualta tullut ihmetteli, miksi julkiset välineet eivät kulje kunnolla, kun oli satanut lunta. Yritin selittää, että lunta ehditä ottamaan pois tarpeeksi nopeasti, mutta taas vain kysyi miksi? Sanoin, että itsekin kävelin osan matkaa. On tässä oikein ihmeiden ihme.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Kumma että vain HELLsinklissä tulee liikenne ongelmia jos vähän tulee lunta, ja sitä jopa ihmetellään.
No minä en ainakaan ihmettele. Ymmärrän myös, että ei sitä niin nopeasti saada pois. Lisäksi eihän ratikka, juna ja bussi pysty kulkemaan lumessa kunnolla. Eikö ihan maalaisjärki kerron tämän.
Vierailija kirjoitti:
Kumma että vain HELLsinklissä tulee liikenne ongelmia jos vähän tulee lunta, ja sitä jopa ihmetellään.
Kumma että teillä Takahikiällä jossa puksuttaa yksi traktori tunnissa niitä liikenneongelmia ei tule. Kyllä te vaan olette taitavia siellä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä täällä Vantaallakin on ongelmia. Dösät ja junat ei kulje, kun lunta pölähti kerralla maille 40 senttiä.
Eipä vaan ole kalustoa pitämään sitä pois. Raivaat yhden kerran ja samantien saa tulla toisella laitteella perässä. Ei semmoista vaan ole kellään. Ei mitenkään voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en ainakaan ihmettele. Ymmärrän myös, että ei sitä niin nopeasti saada pois. Lisäksi eihän ratikka, juna ja bussi pysty kulkemaan lumessa kunnolla. Eikö ihan maalaisjärki kerron tämän.
Maalla ihmetellään sitä, että täällä lumet saadaan nopeasti pois niin koulun pihasta kuin uimahallin parkkipaikalta. Miksi se lumenajo ei onnistu Helsingissä? Ettekö maksa tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla ihmetellään sitä, että täällä lumet saadaan nopeasti pois niin koulun pihasta kuin uimahallin parkkipaikalta. Miksi se lumenajo ei onnistu Helsingissä? Ettekö maksa tarpeeksi?
-Koska täällä on kouluja kymmenkertainen määrä teidän kyläänne verrattuna.
-Kapeat tiet
-Asukkaita sekä autoilijoita tuhansia enemmän kun teidän kylällä
-Koska ei riitä kalusto, eikä henkilöstö
Ei se ole sen vaikeampaa matematiikkaa. Luulisi että olisi yksinkertaista laskea 1+1, miksi 200 asukkaan kylässä jossa on 2 tietä, auraus onnistuu helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Koska täällä on kouluja kymmenkertainen määrä teidän kyläänne verrattuna.
-Kapeat tiet
-Asukkaita sekä autoilijoita tuhansia enemmän kun teidän kylällä
-Koska ei riitä kalusto, eikä henkilöstöEi se ole sen vaikeampaa matematiikkaa. Luulisi että olisi yksinkertaista laskea 1+1, miksi 200 asukkaan kylässä jossa on 2 tietä, auraus onnistuu helpommin.
Kouluja on enemmän, mutta siellä on myös lumenajokalustoa paljon enemmän kuin maalla.
Tiet on aika kapeita meillä maallakin, etenkin nämä tiekunnan hoitamat, joiden lumenaurauksen maksamme itse. Entä jos kokeilisitte samaa eli kadunvarren asukkaat maksaisi itse tienpidon.
Asukkaita ja autoilijoita teillä on enemmän, joten on myös väkeä, joka voisi ripeästi lapioida lunta, jos koneista on pulaa. Enkä ymmärrä, miten autojen määrä vaikuttaa siihen, että ette saa ajoratoja aurattua. Ne autothan on parkissa, kun kaduilla ei pääse liikkumaan.
Miksi muka ei riitä kalusto eikä henkilöstö? Ette ole valmiita maksamaan vai mikä mättää?