Peräkamarista parisuhteeseen?
Olen 58v mies ja erosin viitisen vuotta sitten. Nämä vuodet on menneet haavoja nuollessa, mutta nyt vähän innostuin, että löytyisikö sitä vielä tässä iässä lähikumppania. Tein muutamaan nettitreffisivustoon oman profiilin. Muutaman naisen kanssakin olen viestitellyt ja parilla treffeillä käynyt. Kaikki on kuitenkin päättynyt aina samalla tavoin. Kun käy selville, että mulla on sama osoite vanhan äitini kanssa. Sen jälkeen on ihan turha enää selitellä mitään. Mut on leimattu.
Sinänsä aika jännä, kun mietin toimiiko tämä myös toisinpäin. Jos siis nainen asuisi vanhan äitinsä kanssa isossa omakotitalossa, lopettaisivatko miehetkin deittailun sitten kuin seinään.
Onko siis niin, että mun pitää hankia ihan vaan naiskumppanin hankkimiseksi jostain asunto, jota en nyt tarvitse. En tietenkään ole tähän tilanteeseen jäämässä, mutta naiset on niin epäluuloisia, että tämä nykytilanne pudottaa mut automaattisesti deittiehdokaslistalta.
Tässä sitä on miettinyt monia asioita mistä tämä johtuu. Onko niin, että naiset kokevat äitini kilpailijaksi vai mistä on kyse. Joka tapauksessa olen myös tulevaisuudessa pitämässä äidistäni huolta niin kauan kuin hän pärjää kotona.
Suomalaiset naiset ilmeisesti ajattelevat niin, että yhteiskunnan pitää huolehtia vanhuksista, jotta heillä ei tällaisia huolia ole edes miehen kautta. On tässä tullut sekin mieleen, että ehkä pitäisi ryhtyä katsomaan naiskumppania maista, joissa sukulaisista huolehtimista arvostetaan vaikka se vaivaa tuottaakin. Sille. että lähipiiristä huolehditaan täällä naureskellaan. Mitä sitten kun itse ei enää jaksa?
Kommentit (70)
Uskoisin, että jos nainen asuisi oman äitinsä kanssa, sitä yhtä lailla katsottaisiin karsaasti.
Tarvitseeko äitisi jotain apua nyt? Oletko omaishoitaja? Muussa tapauksessa kyllä itsestänikin tuntuisi oudosta ja johtaisi ajattelemaan, että onko miehellä talousvaikeuksia tai muita ongelmia vai miksi asuu äitinsä kanssa. Teini-iästä on kuitenkin aikaa, kun mentiin poikaystävän luo ja siellä olivat äiti ja isä vastassa ja piti olla hiljaa, jos harrastettiin seksiä.
Kieltämättä jättäisin itsekin treffit väliin, jos olisin sinkku.
Itse peräkammarinpoikia tapailleena kävi ilmi ettei se aina niin ole, että poika huolehtii vanhemmista, vaan elää täysin siivellä ja passattavana.
Tai sitten ei pääse edes tapaamaan, kun pitää olla aina valmiina kuskaamaan lääkäriin tms.
Tapaaminen oli muutenkin hankalaa, kun ei asuntoni ollut miehelle riittävän miellyttävä, ja tietenkään hänenkään luona ei voinut tavata.
Ihanko oikeasti tulee yllärinä ettei naiset syty miehestä joka asuu reilusti yli-ikäisenä äitinsä kanssa? Oletko kuullut miten naiset puhuvat anopeistaan ihan noin yleisesti?
Kannattaa naiset muistaa, että miehen elämän tärkein nainen on äiti. Vaikka se kuinka ottaisi päähän.
Englanniksi sanotaan, että "Happy wife, happy life." No se on vain osittainen totuus. Suomalainen parempi viisaus on, että nainen tule toimeen anoppisi kanssa ja sinulla käsissäsi hyvä ja pitkä parisuhde.
Olet siis jo viisi vuotta viettänyt aikaa siellä! Kyllähän tuo vaikuttaa toivottomalta. Ensin joku parisuhde katkeaa ja heti ollaan juoksemassa mamman helmoihin. Ono sulla lapsia. Eikö ne tuollaista isää häpeä!
Paras ryhtyä hautapaikkaa varaamaan. Mitään naista et enää saa kuin rahalla.
En nyt ihan olisi toivosta luopumassa. Joku ylisuurella hoivavietillä varustettu nainen tai vaikka thaimorsian, jotka ovat tottuneet siihen, että samassa huoneessa asuu 5 ihmistä. Suomalaiset tavalliset naiset ei yllä tule kysymykseen. Vaikka muuttaisit nyt omilleen, miten selität deitille parisuhdehistoriasi epäilyttävän jakson. Ei mene läpi. Sen verran tiukka mankeli on nykyään deittikuulusteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse peräkammarinpoikia tapailleena kävi ilmi ettei se aina niin ole, että poika huolehtii vanhemmista, vaan elää täysin siivellä ja passattavana.
Tai sitten ei pääse edes tapaamaan, kun pitää olla aina valmiina kuskaamaan lääkäriin tms.Tapaaminen oli muutenkin hankalaa, kun ei asuntoni ollut miehelle riittävän miellyttävä, ja tietenkään hänenkään luona ei voinut tavata.
Onks sulla joku peräkamaripoika fetissi. Pyrit dominaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ei pääse edes tapaamaan, kun pitää olla aina valmiina kuskaamaan lääkäriin tms.Tapaaminen oli muutenkin hankalaa, kun ei asuntoni ollut miehelle riittävän miellyttävä, ja tietenkään hänenkään luona ei voinut tavata.
Onks sulla joku peräkamaripoika fetissi. Pyrit dominaksi!
No ei, tielle on vaan näitä sattunut, ja olen antanut mahdollisuuden. Mutta en enää.
Mikä on syy tuon ikäisenä vielä asua äitin helmoissa?
Tiedän tosin muutaman maalla asuvan miehen joka on asunut koko ikänsä, vielä yli 60v äitinsä luona.
Aika tylyä, mutta nyt alkaa omankin historian kautta tämä aueta.
Mulle kävi niinkin, että kävimme vuosia sitten yhtenä viikonloppuna vaimon ja äidin kanssa yhdessä pikkukaupungissa. Äiti liikkui vähän huonosti, joten jouduin olemaan hänen tukenaan aika paljon. Sitten kun palattiin ja äiti oli viety kotiinsa, vaimo sai ihan järkyttävän vihakohtauksen ja haukkui mut ihan pataluhaksi siitä, että olin huomioinut vain äitini, en häntä. Sen jälkeen ei tuolla kolmikolla enää missään liikuttukaan.
Kestävässä parisuhteessa miehen pitää tehdä selvä ero äitiinsä. En ollut tätä eroni yhtenä syynä edes ajatellut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi niinkin, että kävimme vuosia sitten yhtenä viikonloppuna vaimon ja äidin kanssa yhdessä pikkukaupungissa. Äiti liikkui vähän huonosti, joten jouduin olemaan hänen tukenaan aika paljon. Sitten kun palattiin ja äiti oli viety kotiinsa, vaimo sai ihan järkyttävän vihakohtauksen ja haukkui mut ihan pataluhaksi siitä, että olin huomioinut vain äitini, en häntä. Sen jälkeen ei tuolla kolmikolla enää missään liikuttukaan.
Kestävässä parisuhteessa miehen pitää tehdä selvä ero äitiinsä. En ollut tätä eroni yhtenä syynä edes ajatellut.
Ap
Kannattaisi käsitellä se ero, niin et törmää samoihin ongelmiin yhä uudelleen. Totta, vaikka tämä vastaus varmistikin, että kyse on provosta, jonka tarkoituksena on jälleen kerran haukkua itsekkäitä naisia.
Olen muuten itse isäni omaishoitajana silloin, kun hänen hoitajansa ei voi tulla. Asumme eri asunnoissa ja käyn töissä normaalisti. Monet noista äitinsä kanssa asuvista miehistä voivat olla alkoholisoituneita miehiä, jotka käyttävät taloudellisesti äitiään hyväksi. Välillä saattaa vanhemmilta henkikin lähteä noissa kuvioissa.
Riippuvaisuus omista vanhemmista on oikeasti sairas ilmiö. Joskus myös toisin päin eli vanhemmat ripustautuvat aikuiseen lapseensa sairaalla ja narsistisella tavalla. Silloin parisuhteet luonnollisesti epäonnistuvat, jos siitä kuviosta ei itse ymmärrä irtaantua.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tosin muutaman maalla asuvan miehen joka on asunut koko ikänsä, vielä yli 60v äitinsä luona.
Hyvä kysymys. En sitä noin silloin ajatellut. Varmasti moni asia vaikutti. Äiti on 90v, eikä pysty pihatöitä enää tekemään, joten mulle ne muutenkin jäisi. En luuhaa kotona, joten se on vaan kääntymispaikka ja siellä miesluolassa värkit, jos jotain teen. Ero oli sen luonteinen, että naissuhteeseen ei silloin ollut mitään hinkua, en ole seksivetoinen.
Siis aika yllätys, että tällaiseen tilanteeseen jouduin ja tällaisten ennakkoluulojen kohteeksi. Tämä syönyt taas aika tavalla uskoa suominaisiin. Exä oli jo tarpeeksi kova ihmisten hädän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. En sitä noin silloin ajatellut. Varmasti moni asia vaikutti. Äiti on 90v, eikä pysty pihatöitä enää tekemään, joten mulle ne muutenkin jäisi. En luuhaa kotona, joten se on vaan kääntymispaikka ja siellä miesluolassa värkit, jos jotain teen. Ero oli sen luonteinen, että naissuhteeseen ei silloin ollut mitään hinkua, en ole seksivetoinen.
Siis aika yllätys, että tällaiseen tilanteeseen jouduin ja tällaisten ennakkoluulojen kohteeksi. Tämä syönyt taas aika tavalla uskoa suominaisiin. Exä oli jo tarpeeksi kova ihmisten hädän suhteen.
Tämä selittää paljon. Jos olet noin itsenäiseen elämään tottunut, tuskin sinun enää kannattaa perinteistä parisuhdetta ajatella. Kävisit siellä kumppanisikin luona vain kääntymässä samanlailla kuin nyt äitisi luona. Seksitarpeet hoitanet kuten nytkin. Muutama vaki, jotka ei odota liikaa voisi olla hyvä tavoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä selittää paljon. Jos olet noin itsenäiseen elämään tottunut, tuskin sinun enää kannattaa perinteistä parisuhdetta ajatella. Kävisit siellä kumppanisikin luona vain kääntymässä samanlailla kuin nyt äitisi luona. Seksitarpeet hoitanet kuten nytkin. Muutama vaki, jotka ei odota liikaa voisi olla hyvä tavoite.
Totta, miksi lähtisin tässä iässä enää johonkin naiseen ripustautumaan. Kiitos, kyllä helpotti. Olipa hienoa, että satuin tänne pistäytymään. Näistä asioista ei voi kenenkään kanssa jutella.
Ap
Ei kannata luovuttaa. Itse asuin Äitini kanssa 40 vuotiaaksi asti, kunnes löysin naisystävän ja muutettin yhteen hänen kanssa. Toiset olivat ennakkoluuloisia, kaikki treffi kumppanit eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kannattaisi käsitellä se ero, niin et törmää samoihin ongelmiin yhä uudelleen. Totta, vaikka tämä vastaus varmistikin, että kyse on provosta, jonka tarkoituksena on jälleen kerran haukkua itsekkäitä naisia.
Olen muuten itse isäni omaishoitajana silloin, kun hänen hoitajansa ei voi tulla. Asumme eri asunnoissa ja käyn töissä normaalisti. Monet noista äitinsä kanssa asuvista miehistä voivat olla alkoholisoituneita miehiä, jotka käyttävät taloudellisesti äitiään hyväksi. Välillä saattaa vanhemmilta henkikin lähteä noissa kuvioissa.
Riippuvaisuus omista vanhemmista on oikeasti sairas ilmiö. Joskus myös toisin päin eli vanhemmat ripustautuvat aikuiseen lapseensa sairaalla ja narsistisella tavalla. Silloin parisuhteet luonnollisesti epäonnistuvat, jos siitä kuviosta ei itse ymmärrä irtaantua.
Totta tämäkin. Haluanko jonkun haavekuvan takia, takaisin parisuhdevankilaan. Lapsuudenkodista lähdin aikanaan jo 17v iässä, joten en epäile etteikö sitä itsenäisesti edelleen pärjäisi. Vitsi, ihan sama mitä jotkut naiset ajattelee mun nykystatuksesta osoitteen perusteella. Miten ihmeessä olen tuon päästänyt ihon alle. Äitiänikään en häpeä. Isän kuoleman jälkeen on ollut kunnia auttaa häntä. Hän ei turhista valita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta tämäkin. Haluanko jonkun haavekuvan takia, takaisin parisuhdevankilaan. Lapsuudenkodista lähdin aikanaan jo 17v iässä, joten en epäile etteikö sitä itsenäisesti edelleen pärjäisi. Vitsi, ihan sama mitä jotkut naiset ajattelee mun nykystatuksesta osoitteen perusteella. Miten ihmeessä olen tuon päästänyt ihon alle. Äitiänikään en häpeä. Isän kuoleman jälkeen on ollut kunnia auttaa häntä. Hän ei turhista valita.
Ap
Turhahan se on parisuhdetta yrittää ainakaan naisen kanssa, kun et selvästikään heistä edes pidä. Ulkopuoliselle ei ihan aukene se, että yhden naisen kanssa naimisissa oltuasi olet valmis tuomitsemaan kaikki naiset, mutta eipä tuo minulle kuulu.
Katkera elämänasenne ei ole hyväksi, se kertoo käsittelemättömistä asioista. Toivottavasti se jossain vaiheessa laimenee itsekseen, jos terapiaan et kerran halukas ole menemään. Hyvää elämää voi elää yksinkin ja hoitaa oma vanhempi kunnialla loppuun asti kuten itsekin aion tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa naiset muistaa, että miehen elämän tärkein nainen on äiti. Vaikka se kuinka ottaisi päähän.
Englanniksi sanotaan, että "Happy wife, happy life." No se on vain osittainen totuus. Suomalainen parempi viisaus on, että nainen tule toimeen anoppisi kanssa ja sinulla käsissäsi hyvä ja pitkä parisuhde.
Naisena, vaimona ja aikuisen naisen äitinä, Luojan kiitos sentään tuolta olen säästynyt, ja tulee säästymään tytärkin. Ei vanhempien tarkoitus ole olla aikuisten lastensa tärkeimpiä, napanuora on syytä katkaista ihan jokaisen.
Ps. Tasa-arvon nimissä, Happy spouse, happy house. Puolison kunnioittaminen on onnellisen parisuhteen elinehto.
Hmm. Mä olen parisuhteessa peräkammnarissa asuvan miehen kanssa. Ja harkitsen eroa, tämä on osoittautunut yllättävän raskaaksi kuvioksi.
Kun tavattiin, mies asui töiden vuoksi eri kaupungissa. Mä itse arvostan sitä, että omista ikäihmisistä pidetään huolta ja siksi en kauhistunut sitäkään, kun työpaikan siirtyessä vanhalle kotipaikkakunnalleen, päätti muuttaa samaan taloon vanhempiensa kanssa.
Mutta nyt on pakko todeta, eteen tunne olevani parisuhteessa aikuisen miehen kanssa. Mies jakaa jääkaapin vanhempiensa kanssa ja äitinsä laittaa useimmiten ruokaa. On myös kiinni vanhempiensa lääkärissä, pankkiasioilla ym. käyttämisessä.
Kun itse menen sinne, fiilis on kuin teininä poikaystävän luona. Lisäksi mua hävettää kertoa ihmisille, että miesystäväni asuu peräkammnarissa. Yhteistä tulevaisuutta ja elämää ei voi myöskään rakentaa, kun miehen ensisijainen perhe on se lapsuudenperheen.
Tuntuu, että elän painajaista.
Ne pitävät sua mammanpoikana joka tekee kaiken äidin mielen mukaan eikä osaa asua omillaan.