Helsingin lumisten katujen puhdistaminen on täysin laiminlyöty!
Samaan aikaan saan lukea Iltsikasta, että koneet pörrää lumettaen hiihtolatuja.
Tässä ei ole nyt järjen häivääkään p**kele. Kadut on kuin pottupeltoja 10 cm sohjon kanssa.
Puhdistakaa nyt nuo kadut ensin.
Se sama konemies, joka lumettaa latuja pitää panna auraamaan ja lanaamaan katuja.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi katujen varressa asuva väki ei palkkaa ketään auraamaan ja viemään lumia pois? Me täällä maalla maksamme kiinteistöveron JA sen lisäksi maksamme tiekunnalle, joka on tehnyt sopimuksen siitä, että tie on ajokunnossa. Itse maksamalla saa palvelua.
Hemmetin hyvä idea. Paljonkohan maksaisi kun tilaisi aurauksen jostain esim. tuolle Aleksis Kiven kadulle?
Veroja täällä Helsingissäkin maksetaan. Ja paljon enemmän kuin maaseudulla.
Ja millä mandaatilla voisin esim mennä perimään monirappuisesta isosta kerrostalosta kadunhoitomaksuja?
Onko idean isällä (äidillä) joku hyvä ohje tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin punavirheä johto on jo yli 10v sitten päättänyt että aurauskalustoa ei tarvita, koska ilmastonmuutos vei lumiset talvet. Äänestäkää muita puolueita kuin vihreitä ja vasemmistoliittoa, jos tilanne harmittaa.
Eikö siellä hesassa oo kokoomus suuressa kannatuksessa ja viroissa? Näin ainakin oon ollut näkevinäni kun vaalit ollut, että pääkaupunki seutu kokoomuksen suurimpia kannatus alueita.
Vihreillä, demareilla ja vasemmistolla on enemmistö.
kokoomus (23 paikkaa), vihreät (18), SDP (13), vasemmistoliitto (11), perussuomalaiset (9), RKP (5), Liike Nyt (3), keskusta (2) sekä kristillisdemokraatit (1).
Eli kyllä Helsingissä mennään viher-vasemmiston tahdissa.
No jos haluat noin laskea, niin Kokoomus+ Persut ja Liike Nyt on suuremmalla paikkamäärällä kuin vihervasemmisto.
Kokoomus, Persut ja Nyt-liike yhteensä = 35 paikkaa
Vihreät, SDP ja Vas = 42 paikka. Kumpi on isompi luku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette ole itse kolaamassa lumia? Poikkeksellisiin oloihin varautuminen maksaa valtavasti ja tupla miehityksen ja kaluston varallapito maksaa toisen mokoman veronmaksajille. Vähemmällä pääsisi, kun kaikki jättäisivät hetkeksi sohvansa tai kuntosali-iltansa johonkin hyödylliseen.
Mä en voi lapioida lumia jokaiselta ajamaltani kadulta, jota ei luokitella pääväyläksi. Isot tiet on joo aurattu, mutta muualla ei sitten pääsekään liikkumaan autolla saati sitten rattailla, rollaattorilla tms.
Oletko siis yksin siellä? Missä muut ovat, karkotettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette ole itse kolaamassa lumia? Poikkeksellisiin oloihin varautuminen maksaa valtavasti ja tupla miehityksen ja kaluston varallapito maksaa toisen mokoman veronmaksajille. Vähemmällä pääsisi, kun kaikki jättäisivät hetkeksi sohvansa tai kuntosali-iltansa johonkin hyödylliseen.
Mä en voi lapioida lumia jokaiselta ajamaltani kadulta, jota ei luokitella pääväyläksi. Isot tiet on joo aurattu, mutta muualla ei sitten pääsekään liikkumaan autolla saati sitten rattailla, rollaattorilla tms.
Oletko siis yksin siellä? Missä muut ovat, karkotettu?
Ja miten sinä organisoisit tuon? Kenen piikkiin tilaisit ne lumen poisviejät ja aura-autot?
On aivan eri asia järjestää tuollainen juttu pikkukunnassa kuin esim Helsingin Töölössä.
Kyllä täällä talkoilla tehdään taloyhtiöiden piha-alueita, mutta en usko, että yksityinen voisi edes mennä kolailemaan vaikkapa Mäkelänkatua.
Monin paikoin Helsingissä auraus lopetettu kokonaan. Stara hoitaa huonosti ja ulkoistaa reppufirmoille jotka ei saa töitään hoidettua. Ei ole myöskään mikään helppo löytää lenkkireittiä missä pääsee kulkemaan jne.
Laskehan uudestaan!