Joulusiivous! Lykkäättekö tekin viikkosiivouksia siksi että ensi viikolla voi tehdä suursiivouksen?
Minä olen lykännyt viikkosiivousta jo kolme viikkoa. Pikaimuroinnit on tehty, mutta ei muuta. Keittiön lattiassa sukat jää vähän kiinni tahmaan. Mutta millään en viitsisi nyt siivota, kun ensi viikolla teen erittäin perusteellisen joulusiivouksen. Sama koskee kaikkia tyynynpäällisiä, vilttejä, päiväpeittoja ym. Ne pari mattoa mitä huushollissa on, ovat ihan mustia, mutta ensi viikolla, ensi viikolla...
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kuka alle 60 v edes pohtii mitään suursiivouksia joulun vuoksi?
No minä. 49 v. Suursiivous on mulle osa jouluun valmistautumista, tykkään siitä, että koti on jouluna putipuhdas ja tuoksuu raikkaalle.
Lykkään... mutta lähinnä siksi, että oon ihan poikki lumitöistä, enkä ole jaksanut siivota :D
Ap jatkaa. Ei meillä kaapinperukoita aleta siivoamaan mutta tarkemmin tavarat paikoilleen, imurointi, pölyjen pyyhintä ja lattioiden moppaus. Laatikot ovat jo pakkasessa, vähän vielä leipomuksia ja sitten kunnon siivous ja koristeet esiin.
En todellakaan tee koskaan mitään suursiivouksia. Siivoan joka viikko ja ympäri vuoden pesen kaappeja, pyyhin seiniä, pesen tyynyjä, peittoja ym. Pari kertaa vuodessa uunin siivous. Jääkaappi pyyhitään aina ennen kauppakäyntiä ym.
Ei mikään ole inhottavampaa kuin likaisen kodin pakkosiivous. Vähän kerralla ja aina siustiä on hyvä.
Imuri sammuu juuri ennen joulurauhaa. Sitten on hyvä keskittyä julistukseen :-)
En ehdi tekemään mitään siivouksia. Teen ympäri pyöreitä päiviä aattoaamuun saakka. On sitten likaista tai sotkuista niin voi voi...
Normaalisti siivoan vuoden ympäri. Ei ole joulusiivouksia, eikä juhannussiivouskia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka alle 60 v edes pohtii mitään suursiivouksia joulun vuoksi?
Ja kuka yli 60 v. jaksaa enää edes välittää mistään joulun suursiivouksista?
No ei todellakaan. Mähän astmaatikkona tukehtuisin täällä, varsinkin kun on kissa. Toivottavasti ap on vain trolli eikä joku oikeasti ole noin typerä. Ihan normaalisti siivotaan joka viikko jouluun asti. Ap:n tyylillä on kauhea homma siivota koti kun ei kuukauteen siivoa.
Vierailija kirjoitti:
Tein jo kuun vaihteessa joulusiivouksen samalla kun koristelin. Helppoa oli kun verhot oli pois ikkunoista, matot pois lattioilta, tasot ja hyllyt tyhjinä. Pyyhin melkein joka kolon pölystä, koristelin, silitin jouluisat verhot, laitoin joulumatot, talvisia ja jouluisia koristeita hyllyille.. Nyt pärjää pienemmillä siivouksilla. Just pikaimuroin. Ei näy pölyä missään.
Seuraavaks ruoka uuniin ja tulet takkaan.
Kuulostaa ihanalta
Kyllä.Kylpyhuone j tiski allas eri asia.katson päivittäin ovat puhtaita.