Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulusiivous! Lykkäättekö tekin viikkosiivouksia siksi että ensi viikolla voi tehdä suursiivouksen?

Vierailija
15.12.2022 |

Minä olen lykännyt viikkosiivousta jo kolme viikkoa. Pikaimuroinnit on tehty, mutta ei muuta. Keittiön lattiassa sukat jää vähän kiinni tahmaan. Mutta millään en viitsisi nyt siivota, kun ensi viikolla teen erittäin perusteellisen joulusiivouksen. Sama koskee kaikkia tyynynpäällisiä, vilttejä, päiväpeittoja ym. Ne pari mattoa mitä huushollissa on, ovat ihan mustia, mutta ensi viikolla, ensi viikolla...

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan jaksa tehdä suursiivousta. Normaalin viikkosiivouksen tein juuri tänään ja ensi viikollakin loppuviikosta.

Vierailija
2/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykkään, mutta en tahallani vaan kiireen ja väsymyksen takia. Rakastaisin kyllä joulua muuten, mutta nämä hössötykset syö voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sun matot ehdi jouluksi kuivua jos vasta ensi viikolla peset.

Vierailija
4/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkosiivous, mikä se on?

Vierailija
5/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Joulu tai Juhannus, normaali siivous.

Vierailija
6/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tee suursiivousta nyt, jos sellaisen haluat tehdä? Juuri ennen joulua ei tarvitse sitten kuin ylläpitää, vähän imuroida jne.

Vierailija
7/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja käsitteitä molemmat.

Relatkaa, toivoo 64 vuotias naishlö.

Vierailija
8/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jo kuun vaihteessa joulusiivouksen samalla kun koristelin. Helppoa oli kun verhot oli pois ikkunoista, matot pois lattioilta, tasot ja hyllyt tyhjinä. Pyyhin melkein joka kolon pölystä, koristelin, silitin jouluisat verhot, laitoin joulumatot, talvisia ja jouluisia koristeita hyllyille.. Nyt pärjää pienemmillä siivouksilla. Just pikaimuroin. Ei näy pölyä missään.

Seuraavaks ruoka uuniin ja tulet takkaan.

Vierailija
9/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meillä on kylppäriremontti menossa ja pitäis tulla valmista huomenna. Normaalisti en tee edes joulusiivousta, koska meillä on jatkuvasti koti tiptop, eli ihan normaali viikkosiivous riittää, mutta nyt on tota v***n rakennuspölyä ja muuta pashaa ympäri kämppää, joten joudun repimään pois kaikki verhot, pestä kaiken katosta lattiaan ja v**uttaa ihan hemmetisti.

Vierailija
10/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein jo kuun vaihteessa joulusiivouksen samalla kun koristelin. Helppoa oli kun verhot oli pois ikkunoista, matot pois lattioilta, tasot ja hyllyt tyhjinä. Pyyhin melkein joka kolon pölystä, koristelin, silitin jouluisat verhot, laitoin joulumatot, talvisia ja jouluisia koristeita hyllyille.. Nyt pärjää pienemmillä siivouksilla. Just pikaimuroin. Ei näy pölyä missään.

Seuraavaks ruoka uuniin ja tulet takkaan.

Ennen joulua tiedossa vaan pikaimurointia, vessojen pesut ja lakanoiden vaihdot. Koti kun on ympäri vuoden kunnossa, niin ei tarvii kaikkea käydä kerralla läpi.

Meni mulla tossa kuun vaihteessa koko hommaan sellaset 6-7 tuntia.

Vierailija
11/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykkään, mutta vain tältä viikolta. Ensi viikolla laitan kuusen ja muut koristeet, samalla hoituu siivous.

Vierailija
12/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka alle 60 v edes pohtii mitään suursiivouksia joulun vuoksi?

Vierailija
13/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit siivoukset, ehkä jopa vähemmän siivotaan kuin tavallisesti. Aikaa menee lahjoihin, leipomisiin ja ruoan valmistukseen. Hämärä valaistus, niin ei pienet sotkut haittaa. Viiniä vielä lasiin, niin unohtuu siivoukset. Lahjojen avaamisen jäljiltä on aina jotain silppua nurkissa. Siivotaan sitten kun arki koittaa.

Vierailija
14/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä tee suursiivousta ensi viikolla, sellaiselle ei ole tarvetta kun pitää kodin siistinä.

Vierailija
15/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mikään tarve käydä keittiön kaappeja läpi, saunakin saa olla siinä kunnossa kun on. Mut sen tiedän et joulu on pyhitetty mulla levolle. Ainoastaan tiskit koneeseen ja roskapussit roskikseen. Yhtään en imuroi, en pese pyykkiä, enkä pese vessoja.

Jos tulee lunta niin käyn kolaamassa, niin jaksaa lisää suklaata.

Vierailija
16/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta suursiivouksia. Siivoan tasaisesti, jotain joka päivä. Kotini on siisti.

Vierailija
17/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo mikään tarve käydä keittiön kaappeja läpi, saunakin saa olla siinä kunnossa kun on. Mut sen tiedän et joulu on pyhitetty mulla levolle. Ainoastaan tiskit koneeseen ja roskapussit roskikseen. Yhtään en imuroi, en pese pyykkiä, enkä pese vessoja.

Jos tulee lunta niin käyn kolaamassa, niin jaksaa lisää suklaata.

Näin minäkin joulusiivouksen hahmotan. Siivotaan sen verran perusteellisemmin ettei ennen loppiaist tarvitse tikkua ristiin laittaa. Toki samalla kun joulukoristeet kaivaa varastosta, helppo on heittää turhaa pois, mutta ei se ole joulusiivouksen tarkoitus.

Vierailija
18/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini äiti on vanhan koulukunnan naisia ja puunaa kaikki kaapitkin jouluksi. Ihan älytöntä pingottamista. Tai ei kai siinä muuten mitään olisi jos hän vaivaisi sillä ainoastaan itseään, mutta kun on yrittänyt siirtää tätä ajattelumallia tyttärelleenkin... huonolla menestyksellä. 😀

Vierailija
19/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta suursiivouksia. Siivoan tasaisesti, jotain joka päivä. Kotini on siisti.

Huh, munkin koti on siisti mutta ei tulisi mieleenikään siivota joka päivä.

Vierailija
20/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran lykkäsin, että viime viikonloppuna mietin, että pitäisi viedä matot pihalle ja pestä lattiat, mutta päätin tehdä sen vasta ensi viikonloppuna. Nyt oon koronassa, joten katsotaan riittääkö puhti sittenkään.

Kaappeja olen perinteisesti järjestellyt ja pyyhkinyt joulukuussa, joulusiivous motivoi noihin edes joskus tehtäviin juttuihin (keittiön kaappien putsaus, vaatehuoneen järjestys, jääkaapin takaa imurointi...). Mielummin minä niitä räntäsateisina ja pimeinä iltoina siivoan, kuin kevätauringon houkutellessa ulos tai kesälomalla. Tuleepahan tilaa hyllyille, jos tulee uusia lahjoja.