Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia labrakokeita teillä on suositeltavana syvää uupumusta potevalle? - olen ostamassa labrapaketin.

Vierailija
15.12.2022 |

Lääkärit ei paljoa laita verikokeisiin, ei ainakaan mihinkään hivenaine tai vastaavaan vaan masennuksen piikkiin kaikki oireet.
Olen väsynyt, voimat menee vähästäkin tekemisestä. Muisti pätkii, masentaa ja olen jatkuvasti "jossain muualla".
Ajattelin nyt näillä vähäisillä voimillani nyt selvittää, voisiko kyseessä olla jotain muutakin kuin psyykkistä oireilua. Oireet ovat jatkuneet pitkään, koko ajan vain pahentuen.
Rahaa laitan vaikka satoja euroja, tuhatkin, jos on pakko. Antaa tulla vain labratutkimuksia mitä otan, saadakseni selville mitä tämä mahdollisesti on. Saa myös suositella jotain yksityistä terveydenhuollonpalvelua.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti tästä ei ole apua, mutta pidäthän vähintään 15 min väliä thyroxinin jälkeen ennen aamupalaa? Äidilleni oli unohdettu mainita asiasta. Lääke alkoi vaikuttaa täysin eri tavalla, kun alkoi pitämään tuon välin. 

Eikä vatsansuojalääkettä pidä ottaa samanaikaisesti minkään muun lääkkeen kanssa.

Vierailija
42/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saako tätä Suomesta, mutta NutrEval on todella kattava testi ravitsemuspuutteiden  tunnistamiseen

https://www.gdx.net/product/nutreval-fmv-nutritional-test-blood-urine

The NutrEval FMV® is both a blood and urine test that evaluates over 125 biomarkers and assesses the body's functional need for 40 antioxidants, vitamins, minerals, essential fatty acids, amino acids, digestive support, and other select nutrients. Personalized recommendations for nutrients are determined by using an algorithm based on the patient's test findings. The NutrEval Plasma and NutrEval FMV (first morning void) differ based on which sample type is used to measure amino acids, plasma or urine.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä komppaa yhdenkään omatoimisen labrakokeen ostoa, vaikka olisit lääkäri itse. Jos sulla kerran on varaa laittaa vaikka kuinka paljon asian eteen, etsi toinen lääkäri yksityiseltä, jolle kerrot huolesi ja toiveesi. Nimittäin, jos sä lähdet otattamaan nuo esitetyt näytteet, saat niistä vastaukset, ja pahimmassa, mutta todennäköisimmässä, tapauksessa menet vain entistä enemmän sekaisin. Ihmisessä kun kaikki vaikuttaa kaikkeen, eikä yksittäinen veriarvo paljon kerro kokonaistilanteesta. Ei sua vie yhtään eteenpäin rimpsu vastauksia, jos sulla ei ole tietoa, mikä on terveyttä, mikä sairautta, mikä on niitten suhde toisiinsa.

Ihan oikeat lääkäritkin käyvät lääkärissä, ainakin konsultoivat toisiltaan, eivätkä pelkästään puoskaroi itseään. Tietenkin, jos valitset toisen reitin, kannat vastuun valinnoistasi, etkä itke, jos nämä vievät harhaan.

Jos niihin verikokeisiin ei saa lähetettä ja jatkuvasti kaikki oireet ohitetaan mt-ongelmina, niin voimavarat saattaa huveta tuossa prosessissa. Ymmärrän täysin miksi ap on menossa otattamaan näitä. Sitten jos sieltä löytyy häikkää, on helpompi mennä lääkäriin tulokset kourassa, ja lääkäri sitten arvioi onko syytä huolestua vai ei. Ja jos on eri mieltä, voi etsiä sen toisen lääkärin.

No juuri tämän vuoksi tässä olen menossa kokeisiin. Jos siellä ei ole mitään, niin hyvä mutta jos on, niin menen niiden tuloksien kanssa lääkäriin ja kerron tilanteestani. En vain saa mitään muuta kuin masennuslääkkeitä nykyään. Niitä ainoastaan minulle tarjotaan. Katsovat, että ahaa, olet ollut ennenkin masennuksen vuoksi lääkärillä, nostetaan vähän annosta tai aloita uusi. En minä niitäkään myrkkyjä halua syödä, ennen kuin tiedän, että onko minulla mahdollisesti jotain puutoksia. Jos ei ole, niin hyväksytään sitten, että tämä helvetin masennus sitten vain vaikuttaa kokonaisvaltaisesti ja pakko vaan jotenkin tulla toimeen masennuslääkkeiden kanssa. Kun voimat on niin vähissä, että olen suurinpiirtein sänkypotilas enkä kertakaikkiaan jaksa elää normaalia elämää, niin joskus vaan ottaa niin paljon päähän, että haluaa selityksiä, että mitä tämä oikein on. 

ap

Mikä masennuslääke sinulla on käytössä? Osa niistä väsyttää ja tekee aivosumun tyylistä oireilua.

Vierailija
44/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tutkittu ihan kaikki mahdolliset asiat mitä verikokeilla voi tutkia. Ainoastaan D-vitamiini oli alhainen. Syy uupumukseen oli niinkin yksinkertainen kuin liian vähäinen ja huono uni. Ei ole ihan helppo hoitaa. Olen tälläkin hetkellä saikulla.

Eli monta sataa koetta? Huh on siinä palvelua.

Vierailija
45/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Listannut olen kaikki mitä olette laittaneet jo, kiitos. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta minulla on ollut jo pitkän pitkän aikaa, ihan teini-iästä lähtien. Ei tuo thyroxini pure minuun kai oletetulla tavalla. T4v ei ole koskaan noussut yli 15 isommallakaan lääkityksellä. Nyt menee 125 ug/vrk. 

ap 

Mitä on TSH? Thyroxin-annos kuulostaa melko isolta. Liikatoimintakin voi väsyttää ja uuvuttaa.

Viimeksi arvot olleet yli puoli vuotta sitten TSH 0,94 ja T4V 13.5. Sama annos kun nyt ollut silloin.

ap 

Millä arvoilla olet saanut lääkkeet? Omat arvot TSH 2,3 ja T4V 11, mutta kuulemma valtavasta oiremäärästä huolimatta nämä ovat hyvät. Muuta ei löydy. Jos tosin diagnoosi olisi, niin nyt lääkitystä nostettaisiin. Mikä järki, en ymmärrä. Nyt etsitään sitten syytä muualta, kun oireita on niin paljon ettei ne enää selity mt-ongelmilla... Ja onneksi viimein etsitään! Toivottavasti myös löydetään. 

Eiväthän nuo nyt varsinaisesti "hyvät" ole. Pitäisi pyrkiä siihen että T4-V on viitteiden yläpuoliskolla tai jopa yläkolmanneksessa ja vointi hyvä ilman vajaa- ja liikatoiminnan oireita. TSH on ihan toissijainen, mutta Suomessa lääkärit tuijottavat liikaa sitä annoksen sopivuutta arvioidessa.

Vierailija
46/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kalliiksi tulee, jos haluat kaiken poissulkea. Melkein mikä vaan sairaus voi aiheuttaa tuollaista oireilua. Tsekkaa nyt ensin nämä:

- rauta-arvot (varastorauta)

- hemoglobiini

- pvk/tvk

- kilppariarvot

- crp ja lasko

- borrelioosi

- maksa ja munuaisarvot

- tumavasta-aineet > peruslääkäri ei osaa tulkita näitä, mutta koholla oleva arvo viittaa joko autoimmuunitautiin tai pitkäaikaiseen infektioon. Jos ovat koholla, niin tule kyselemään lisää.

Painu v**tuun alapeukuttaja. Minulla on erittäin vaikea uupumus ja diagnooseja löytyy useampi. Toimin myös vertaistuessa. Tiedän mistä puhun.

Vierailija
47/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen ferritiini, rauta. H-crp eli elimistön tulehdustila.

Sinkki, D-vitamiini. (C:n lisäksi tärkeitä immuunipuolustukselle)

Viruksista EBV ja HHV4 (ebstein barr ja human herpesvirus 4) Mykoplasman ja borrellioosinkin voit tarkistuttaa, näihin vaan hankalammat erikoisverikokeet. Nämä aiheuttavat jopa kroonista väsymysoireyhtymää. Hoitoa tosin ei Suomi tarjoa, hoitona googlaa herpes nutrition, syö L-lysiiniä ja välttele arginiinipitoisia ruokia.

Vierailija
48/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kerran vuodessa Terveystalon

laajan verikokeen otattamassa.

Siinä tutkitaan aika kattavasti arvot.

Ei maksa kovin paljon eikä tarvi lähetettä.

Vierailija
49/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee sähköpostiin jatkuvasti tarjouksia. Terveystalossa todettiin raudanpuuteanemia. Voin suositella.

Vierailija
50/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä verikokeet sisältää ja paljon maksaa?

Vierailija
51/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimavarat vähissä tutkimuspaketti maksaa 205€

Lue lisää www.terveystalo.com

Vierailija
52/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otin nyt tuon terveystalon paketin johon kuuluu tuo pkv, ferrit ja transferriini, D - ja b12 sekä folaatti, tsh ja t4v sekä crp. Katson nyt tuon ensin, on ainakin jotain peruskokeita näin alkuun. 

ap 

Vierailija
53/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy hyvä ihminen katsomassa terveystalon sivuilta eri vaihtoehtoja, sieltä löytyy hinnatkin.

Vierailija
54/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No otin nyt tuon terveystalon paketin johon kuuluu tuo pkv, ferrit ja transferriini, D - ja b12 sekä folaatti, tsh ja t4v sekä crp. Katson nyt tuon ensin, on ainakin jotain peruskokeita näin alkuun. 

ap 

Hyvä alku.

Vierailija
55/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta minulla on ollut jo pitkän pitkän aikaa, ihan teini-iästä lähtien. Ei tuo thyroxini pure minuun kai oletetulla tavalla. T4v ei ole koskaan noussut yli 15 isommallakaan lääkityksellä. Nyt menee 125 ug/vrk. 

ap 

Mitä on TSH? Thyroxin-annos kuulostaa melko isolta. Liikatoimintakin voi väsyttää ja uuvuttaa.

Viimeksi arvot olleet yli puoli vuotta sitten TSH 0,94 ja T4V 13.5. Sama annos kun nyt ollut silloin.

ap 

Millä arvoilla olet saanut lääkkeet? Omat arvot TSH 2,3 ja T4V 11, mutta kuulemma valtavasta oiremäärästä huolimatta nämä ovat hyvät. Muuta ei löydy. Jos tosin diagnoosi olisi, niin nyt lääkitystä nostettaisiin. Mikä järki, en ymmärrä. Nyt etsitään sitten syytä muualta, kun oireita on niin paljon ettei ne enää selity mt-ongelmilla... Ja onneksi viimein etsitään! Toivottavasti myös löydetään. 

Nuo ovat huonot arvot ja itse oireilen niillä. Aloita vahva ruokavaliohoito vähintään. Ja se kannattaa aloittaa, vaikka saisi lääkkeetkin. 

Vierailija
56/59 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

ap 

Nuo ovat huonot arvot ja itse oireilen niillä. Aloita vahva ruokavaliohoito vähintään. Ja se kannattaa aloittaa, vaikka saisi lääkkeetkin. 

Itsekin uskon että näistä kilppareista kyse. Ruokavalio on jo alkoton, gluteeniton, roskaruuaton ja herkuton. Pitänee lopettaa itsehoito, jotta saa nuo arvot sen verran huononemaan, että saan diagnoosin ja lääkkeet :(

Vierailija
57/59 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NutrEval testin saa MDD kautta

Vierailija
58/59 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen toimintaan liittyvät kokeet. Hemoglobiini ja ferritiini.

Vierailija
59/59 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasarvot: TSH + T4V + TPOab.

Raudoista joku osaa sanoa tarkemmin, mutta ainakin ferritiini. 

Jos ei näissä mitään, kannattaa tarkistaa myös jodi. Ainakin synlabillä yksittäisenä kokeena oli kallis, joten kannattaa ottaa erikseen, sillä esim. noi kilppariarvot sai halvemmalla, ja jos niissä on häikkää niin jodin tarkistus on todennäköisimmin turhaa. 

Verensokeri varmaan katsottu, jos jotain verikoetta on ollut? Jos ei, niin se. Toki jos ei ole mitään diabeteksen oireita, niin sitten turha. 

Tpoab on tarpeeton, jos t4v ja tsh kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi