Hoitajat hoi! Mitä tuomisiksi kahvihuoneeseen kiitokseksi?
Haluan kiittää erään osaston hoitohenkilökuntaa hyvästä ja pitkäaikaisesta (reilu kuukausi) hoidosta. Mitä voisin viedä tuliaisiksi? Rahaa tähän voisin käyttää esim. 100€. Summa ei ole tärkeä, vaan joku kiva ja tervetullut muistaminen.
Kommentit (50)
Ostaisin vaikka kaikille hoitajille jonkun kivan lahjapussukan, ongelma on siinä että en tiedä hoitajien lukumäärää. Paljonhan heitä siinä osastolla ehti yli kuukauden aikana pyörimään kaikissa vuoroissa, plus sijaiset päälle.
AP
Meidän osaston keittiössä on joskus potilailta kiitoskortti ja esim. makeisia. Kyllä ne katoaa parempiin suihin.
Itse satuin saamaan samasta sairaalasta töitä, jossa lapseni kävin synnyttämässä. Sain yövuoron samalle yölle, kun toinen lapseni täytti 2v. Kävin viemässä kortin ja herkkuja synnärin taukotilaan kätilöille.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin vaikka kaikille hoitajille jonkun kivan lahjapussukan, ongelma on siinä että en tiedä hoitajien lukumäärää. Paljonhan heitä siinä osastolla ehti yli kuukauden aikana pyörimään kaikissa vuoroissa, plus sijaiset päälle.
AP
Niin, koita myös muistaa laitoshuoltajia. He ovat huoneesi pitäneet siistinä ja tarjonneet ruokasi. Laitoshuoltajiakin saattaa olla osastolla 6-8. + heidän sijaiset.
veisin vaikka ison täytekakun ja kiitos-kortin, vaikka eihän se aina kaikille maistu, mutta suurella osalle kuitenkin. Minusta on iian vaikeaa alkaa miettiä mitään kovin erikoista, kun saajana on noin iso joukko ihmisiä, joita ei kunnolla tunne. Kiitos varmasti lämmittää myös niitä, joille kakku ei syystä tai toisesta maistu.
En itse ole hoitaja, mutta vienyt usein jotain kiitokseksi äitini hoitokodin hoitajille.
Hienoa, jos joku kokee hoidon olleen hyvää ja on tyytyväinen saamaansa palveluun. Itse saan joka paikassa aina vain surkeaa palvelua. Kuitenkaan ei hoitajille mitään kiitoslahjaa kannata ruveta ostelemaan. Se, mitä hoitajat oikeasti tarvitsevat on enemmän työntekijöitä, parempia työoloja ja parempaa palkkaa. Näitä yksittäinen potilas ei voi antaa. Tuollaiset potilaiden antamat kiitoslahjat tulkitaan helposti lähinnä vain ärsyttämiseksi ja pahimmillaan tuo johtaa siihen, että niukoissa resursseissa tuollaisilla, siis lahjonnalla sitten saa parempaa hoitoa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
AP
Minä vastasin sinulle jo. Laske lokerot. Miksi teet ketjun, jos et lue sitä?
En ole enää siellä sairaalassa lokeroita laskemassa! Eikä minulla muutenkaan ollut pääsyä mihinkään hoitajien lokerohuoneeseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Jos sulla on noinkin iso budjetti, niin ostaisin herkkuja jotka sopii kaikille eli esim. gluteenittomia, vegaanisia ja toki ihan ns. normituotteita. Herkut kelpaa aina, mutta monilla on omia rajoituksia. Mitään itseleivottua ei kannata kuitenkaan tuoda, ne menee valitettavasti usein hukkaan. Pieniä kuoharipulloja (vaikka holittomiakin niin vois töissä kilistellä)? Hemmottelujuttuja, esim hyvän tuoksuisia käsivoiteita? Ihana ajatus sulta, tuollaiset piristää aina ja saa jaksamaan tätä duunia 💗
Älä nyt viitsi, ei tartte pienen vähemmistön mukaan mennä. Ei gluteenittomia ja vegaanisia kukaan normaali syö.
Vegaaninen kaurasuklaa on ainoa oikea suklaa mitä hoitsut syövät.
Vie se satanen sinne kahvihuoneen pöydälle. Hoitajat ostavat sitten itse makunsa mukaan. Ei ihmisiä pidä syöttää syöttää syystä, että on kiitollinen. Hanakammin herkkuihin tarttuvat ne, joiden tulisi niitä välttää.
Koko osasto tykkää enemmän kortista ja vaikka makeisista. Vai miten meinasit rahat jakaa? 🤔