Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne voin viedä lapsen opettelemaan hiihtoa?

Vierailija
14.12.2022 |

Meidän vieressä on paljonkin latuja kuntoradoille tehtynä täällä Espoossa, mutta niissä on paljon hiihtäjiä vauhdilla tuhatta ja sataa. Mitään lasten latua ei ole missään ja autottomana ei voida jonnekin Messilään tms lähteä, jos siellä olisi. Joten voiko tuonne kuntoradan ladulle viedä pienen lapsen? Itse en osaa hiihtää vaan kävelisin vieressä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paloheinässä peltopätkä on helppo ja siinä on aika hyvin tilaa harjoitella lapsen kanssa, jos Hgin suunta ei ole mahdoton ajatus. Oittaa on kanssa kiva ja ei ihan niin ruuhkainen oman kokemukseni mukaan.

Jos on pieni lapsi, niin oikeastaan joku pelto tai vastaava tasainen alue on hyvä, toki kannattaa kysäistä maanomistajalta lupa sen pikku ladun tekemiseen.

Paloheinä ja Oittaa on aika mahdottomia, kun molempiin tarvisi mennä kolmella eri bussilla ja ehkä metrollakin ja sama takaisin päin. Ja mukana siis myös sukset.

Ap

Voi mikä yllätys. Et voi viedä minnekään, koska näköjään kaikki on liian hankalaa sinulle.

Tämä oli tarpeettoman ilkeä kommentti. Autottomana ei pääse minne vain.

Ap

Sinulle ilmeisesti pitäisi olla tasainen latu, joka lähtee suoraan teidän kotipihastanne ja jota ei käytä kukaan muu ihminen. Lisäksi pitäisi mielellään olla joku hiihtotaitoinen opettaja joka voisi opettaa lapsesi hiihtämään, arvattavasti toki täysin ilmaiseksi. Mitäpä luulet että löytyykö. -Eri

Vierailija
42/49 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi helpompi antaa vinkkejä, jos ap kertoisi edes suunnilleen, missäpäin Espoossa hän asuu tai ainakin, minne hän pääsee helposti julkisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella ei ole pakko olla suksia ja hiihtää. Pieni lapsi opettelee pihassa vaikka minisuksilla ja isompi osaa itse mennä vähän latua pitkin tai ilman. Jos ei ole sopivaa paikkaa missä kokeilla suksia tai ei ole suksia, sitten se ei varmaan onnistu. 

Vierailija
44/49 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ladut tehtiin itse. Eli yhden kerran hiihtää sopivan lenkin, mahdollisimman "siististi". Sitten seuraavilla kierroksilla seuraa niitä jälkiä.

Nykysuksilla on ihan mahdoton saada noin hiihtokelpoista latua. Ne kunnan ylläpitämät on kaikille sallittuja, sekaan vaan. Nopeammat kyllä väistelee, ja suurin osa aikuisista tykkää kun lapsia tuodaan hiihtämään.

Vierailija
45/49 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sanot vaan lapsellesi saman mitä ex-miehellesi...Suksi vitt##n.

Vierailija
46/49 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus taas. Totta kai te voitte mennä normaalille ladulle. Muut sitten väistää. Ei siinä sen kummempaa. Niin ennenvanhaankin se meni, että siellä hiihtivät kaikentasoiset, ja paremmat ohitteli huonompia. Jos vaan löydät jonkun sopivan pätkän niin ladulle vaan. 

Onhan näitä tapauksia ollut, että ladulla hiihtoa opettelevalle pikkulapselle on huudettu tai jopa huidottu sauvalla.

Itsekin hiihdän, mutta en todellakaan ole menossa ruuhkaisiksi tietämilleni laduille heti kauden alussa tien tukoksi (vaikka en hiihdä edes ihan hiljaa, ne kovimmat hiihtoniilot vaan menevät todella lujaa).

Niitä tapauksia on ja jokainen on liikaa, mutta oikeasti ne raivopäät ovat tosi tosi harvinaisia.

Vierailija
47/49 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latu tulee hiihtäen.Kai teillä pulkka siihen pihan lapsi painoksi pulkaan tai leikki kentän sivulle.Vedät vaikka ison pyöreän palon kuvan pulkalla.Seiso sinä itse keskellä ja lapsi hiihtää nissä pulkan jäljissä.

Vierailija
48/49 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi pientä lasta tuonne laturaivon kohteeksi. Tee itse pieni ladunpätkä johonkin pellon reunaan vaikka sinne muiden latujen lähettyville.

Vierailija
49/49 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En veisi pientä lasta tuonne laturaivon kohteeksi. Tee itse pieni ladunpätkä johonkin pellon reunaan vaikka sinne muiden latujen lähettyville.

Oikeasti laturaivotilanteet ovat todella harvinaisia. Silloinkin, kun niitä on, kysymys on yleensä siitä, että joku aiheuttaa välinpitämättömyydellään oikean vaaratilanteen tai joku kävelee ladulla. Olen itse yli 50-vuotias ja hiihdän aika paljon, suurelta osin pääkaupunkiseudulla. Esim. viime talvena tuli 500 km. Olen elämässäni nähnyt yhden ainoan kerran laturaivoa. Hiihtäjä huusi, kun neljä muuta hiihtäjää oli jäänyt kaikessa rauhassa seisomaan ja juttelemaan keskelle alamäkeä niin, että he tukkivat ladun (seisoivat sukset poikittain ladun suuntaan nähden).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän