Amk-opinnäytetyöstä arvisana 3, onko tosi huono?
Olen tosi pettynyt. Aiemman AMK tutkinnon lopputyön arvosana 5. Lopputyön valvoja ja arvostelija vaihtui ihan lopussa. Toinen arvioitiin osallistunut yliopettaja on substanssi osaamisestaan ihan toiselta alalta. Harmittaa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se, kun ajatus oli jatkaa opintoja
Eli sinulla on jo kaksi tutkintoa alla, eli ilmeisesti ajattelit ylempää AMK-tutkintoa. Tuskinpa siinäkään arvosana mikään ongelma on, jos sinulla on selvä tutkimusongelma ja motivaatiota.
Missähän ammattikorkeassa tehdään tutkimusta? Yliopistossa edes gradussa ei tehdä tutkimusta niin miten sä ajattelit, että jossain ammattikorkeassa tehdään akateemista työtä?
Aloittaja, yleensä se opparin arvosana lasketaan siihen keskiarvoon eli ei hätää jos olet muuten koulun suorittanut hyvin. Ja muutenkin haet sitten sinne mihin rahkeesi riittää sinun tuloksilla.
Kyllä gradussa usein tehdään tutkimusta - harjoitteluahan sekin opintoihin liittyvä työ on, mutta kyllä monet gradutasoiset työt voivat sisältää täysin tutkimukseksi käsitettävää materiaalia, ja olen nähnyt hyvin tehtyihin lopputöihin viitattavan myös "virallisessa" tutkimustyössä.
Varmaan jonkin verran vaihtelee myös aloittain ja aiheen mukaan, että voiko kutsua tutkimukseksi. Olen itse taidealalla ja lopputyöni saattoi olla niillä rajoilla, että voiko sitä kutsua tieteelliseksi tutkimukseksi, mutta kyllä meilläkin osa teki tosi tutkimuspainotteisen työn.
Ammattikorkeakoulujen tutkinnosta en tiedä niin paljon, mutta voisin kuvitella, että sielläkin vähän vaihtelee aloittain ja osa tekee ihan tutkimusmaisen työn myös amk:ssa.
Ja niin, ei sillä arvosanalla ole väliä, ap. Ehkä joissain yksittäisissä tilanteissa kuten että jos haet johonkin jatko-opintoihin tms. Ja ei niihinkään tarvitse välttämättä olla se korkein arvosana. Ei kannata jumittua asiaan - ellei sitten jää vaivaamaan sen vuoksi, että tuntuu että uusi ohjaaja ei oikein sisäistänyt työtäsi tai vaikka osannut arvostaa riittävästi sen yhteydessä tekemääsi työtä, jos ei aihettasi niin hyvin tuntenut.
Jos jokin tuollainen vaivaa mieltä, voihan asiasta kysyä ja keskustella. Ymmärrän kyllä, että joskus saattaa jokin ehkä pieneltä tuntuva asia jäädä painamaan, jos kokee tulleensa sen yhteydessä esimerkiksi väärinymmärretyksi tai epäreilusti kohdelluksi.
Sain opparistani arvosanaksi 5, mutta se ei vastaa työni todellista tasoa, oikea arvosana olisi mielestäni ollut 2 tai 3. Ei minusta ollut mukavaa saada hyvää arvosanaa noin helpolla, sillä oma opparini oli mielestäni aikamoista tuubaa.
Haluaisin jatkaa ammatillisen opettajan opintoihin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei alle nelosta kehtaa näyttää.
Kelle sitä nelostasi näyttäisit, ketä se yleensä kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä katsotaan. On vanha tutkintotodistuksen arvosanaa joka kerta työhaastattelu saa katsottu ja pyydetty kertomaan opinnäytetyön aiheen sisällöstä tarkemmin. Työn aihe lukee tutkintotodistuksessa.
Jaa, mulla kukaan ei ole todistuksia edes pyytänyt nähtäväksi. Maininta tutkinnosta CV:ssä on aina riittänyt
Jos arvosteluasteikko alkaa numerosta 3, niin silloin se on huono.