Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähköhäpeä?

AC/DC
14.12.2022 |

Onko pakko tuntea häpeää siitä, että kausi valot palavat yötäpäivää ulkotiloissa? Ne on kyllä ledit, eikä varmaan vie paljoa sähköä. Naapureissa kuitenkin ihmetellään. Katsoin myös äsken pörssisähkön hintaa saunasta tullessani, oli kai joku piikki ilmeisesti. Tosin ei se sinällään minua kiinnosta, koska on määräaikainen 5,47€/kWh vielä heinäkuulle, mutta silti. Ainakin Turussa on ulkovalot vähentyneet ja miten onko tämä nyt jotenkin holtitonta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole veemäisempää kuin naapurin kirkkaat yöllä palavat ulkovalot, jotka tunkevat sälekaihtimistakin läpi. Haluaisin ihan vilpittömästi kuulla, että mitä iloa niistä on yöllä kenellekään?

Vierailija
2/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin poltan valoja yötä päivää, on kivan näköiset jos käyn vaikka yöllä tupakalla.👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kysymystä esitin ja kumpaankaan ei joku osannut vastata. Mutta iloa on 😁 jos vaikka silmäni osuvat niihin vapaasti valitsemanani ajankohtana, eikä noi kyllä häi-i.

Vierailija
4/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko ja on holtitonta. Ei ole pakko ja ei ole holtitonta. On pakko ja ei ole holtitonta. Ei ole pakko ja on holtitonta. Valitse noista mieleisin ja jatka elämää.

Vierailija
5/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausivalot. Ei kausi valot.

Oletko miettinyt, että ihan oikeasti ketään ei kiinnosta onko sulla valot päällä vai ei? Jos koet häpeää, niin häpeä rauhassa. Kannattaa mennä vaikka nurkkaan tai kellariin häpeämään. Itse en häpeä. Meillä on kausivalot jokaisessa ikkunassa ja vielä pihan puissa ja pensaissakin ja aion pitää niitä päällä niin kauan kuin huvittaa.

Vierailija
6/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AC/DC kirjoitti:

Kaksi kysymystä esitin ja kumpaankaan ei joku osannut vastata. Mutta iloa on 😁 jos vaikka silmäni osuvat niihin vapaasti valitsemanani ajankohtana, eikä noi kyllä häi-i.

Mitä haluaisit kuulla vastaukseksi?

Jos valosi ovat tyylikkäät, määrältään kohtuulliset ja hyvällä maulla laitetut LED:it, niin ei kenelläkään ole mitään urputtamista, eikä sinun pitäisi olla asiasta huolissasi, jos asia on näin. Sähkön kulutus on niin pientä, että jos kävit sähkösaunassa, niin käytit kai enemmän sähköä kuin Ledeihin koko talvena.

Mitä tuollaiseen pitäisi muuten sanoa? Makuja kun on erilaisia.

Jos saat itse niistä iloa, niin sen kai pitäisi riittää??? Suomessa joku naputtaa ja paheksuu aina jonkun toisen tekemisiä. Ei niistä pidä välittää.

Vierailija
7/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhäpeä, lentohäpeä, polttomoottoriautohäpeä...mitäs vielä?

Vierailija
8/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vilkkuvat diskovalot ovat kyllä ärsyttäviä jo pienessäkin määrissä.

Vierailija
9/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan päreeni ja saan siitä virtaa.

Vierailija
10/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän sellaisia valoja kuin haluan. Jos joku haluaa valittaa niin seuraavaksi yötä valaisee suuliekit.

Vidun urpå. Mut älä ihmettele jos tulee takaisin.

Vierailija
11/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän huonoa viestiä antaa tällaisina sähköpulan aikoina.

Vierailija
12/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähän huonoa viestiä antaa tällaisina sähköpulan aikoina.

Meillä olis sähkö 4,95 €/kWh mutta kaikki kausivalot on sammutettu.

Vierailija
13/13 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko kallis sopimus sinulla.