Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joulupöydässänne on syöjänä 2tyypin diabeetikko, niin

Vierailija
14.12.2022 |

miten huomioitte hänet?

Vai ettekö mitenkään?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys ensin kirjoitti:

Meidän työkaveri aikanaan laihdutti 50 KG käveli joka päivä ja söi ryvita näkkäriä vettä ja parani niin ettei tarvittu enää diabetes tabletteja !!! Älkää pelleilkö.

Silloin, kun kyse on huonoista elintavoista ns. ihmeparantumisia tapahtuu.

Olen aina rakastanut liikuntaa ja syönyt järkevästi, mutta se ei kuitenkaan estänyt sairastumasta diabetes kakkoseen. Ei ole oikein enää mitään, mistä laihduttaa ja mitä pitäisi syödä vieläkin järkevämmin. 

Äidin perintöä.

Vierailija
42/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö mityä haluaa kun pitää huolen insuliineistaan ja verensokereistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku hommaa itselleen elintapasairauden niin miksi muiden elämä pitäisi siitä häiriintyä.

Tuo aina loukkaa. Mitenkähän olen tämän elintapasairauden itselleni hommannut? Urheilen paljon, painoindeksi on siellä alarajoilla, syön terveellisesti. Herkuista en ole koskaan välittänyt. Niin vaan iski kakkostyypin diabetes. Lääkäri sanoi, että koska olen elämäni varrella kokenut niin paljon karmaisevia asioita, niin niistä aiheutunut vuosikymmenien stressitila on voinut laukaista sukurasituksella olevan diabeteksen.

Vierailija
44/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä kakkostyypin diabeetikoilta, joilla on tablettilääkitys, mitataan verensokeri kerran vuodessa.

Vierailija
45/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea, ei tarvitse huomioida, syön vähemmän. Turha ruveta korostamaan itseään kylässä

Vierailija
46/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä 1 että 2 typ db ja ihan normiruokaa syövät.

Vierailija
47/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meiltä kakkostyypin diabeetikoilta, joilla on tablettilääkitys, mitataan verensokeri kerran vuodessa.

Eikö teillä ole omaa laitetta kotona. Kyllä mun mies mittaa joka päivä ite, enne ateriaa.

Vierailija
48/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kai itse mittaat sentään muutaman kerran viikossa?

Vierailija
49/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa. Kyllä mulla on mittauslaite ja liuskat kotona saatuna terveyskeskuksesta. Kyllä itse pidän silmällä miten arvot milläkin syömisellä/ liikunnalla on.

Vierailija
50/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyyppi saa tosiaan syödä mitä haluaa, eihän sitä kukaan kiellä. Mutta jos yhtään miettii omaa sairautta, jonka on itselleen syömällä aiheuttanut, niin ymmärtää, että sen voi parantaa kun korjaa ruokavaliotaan.

Omasta ruokavaliostani en kyllä keksi mitään, mikä on minulle tämän kakkostyypin diabeteksen aiheuttanut.

Vierailija
51/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on läheinen ja tiedän, että on vhh:lla, huomioin. Esim. vähähiilarinen kasvislisäke lämpimille ruoille, juustot pöytään samalla kuin muukin jälkiruoka. En kyttää, ottaa mitä ottaa kuten muutkin.

Ruotsissa kakkostyypin virallinen hoitomuoto perinteisen rinnalla.

Lanttulaatikko ja porkkanalaatikko on ihan ok kinkun lisäksi, ei niitä syödä kuin pienet nokareet

Vierailija
52/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saa hyppiä hyppynarua ja samalla katsoa juutuup-videota missä kerrotaan ylipainon vaikutuksista kansantalouteen. Videon päätyttyä hän saa porkkanan.

Vierailija
53/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä laihduta, laihduta tyypit eivät vielä tiedä miten heidän elimistönsä ja haimansa käyttäytyy kun tulee ikää vaikka 70 v.

Ystäväni on koko ikänsä ollut n. 50- kiloinen nainen, liekö enää sitäkään. Niin vain on sokeriarvot kohonneet kun tuli n. 75- vuotiaaksi. Insuliinille uhkaavat panna ihmisen jolla on aina ollut äärimmäisen askeettiset ruokailutottumukset.

Kolesterolit on josssan 8 hilppeillä vaikka tosiaan syö kevyesti, vähärasvaista, ei makeaa.

Itselläni on sokerit vielä pysyneet seitsemässä tableteilla. Kolesteroliarvot normaalit.

Vierailija
54/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teille tulee jouluvieras älkää herran tähden koko ajan hössöttäkö hänen sairaudestaan ja vahtiko syömistä .

Kakkostyypin aikuinen kyllä tietää itse. Ja mieluummin nauttii joulutunnelmasta kuin kokoaikaisesta varo, laihduta, et kai kakkua ota - hohinasta.

Vierailija
56/62 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin hänen kertovan etukäteen, jos minun tarvitsee hänet jotenkin erityisemmin huomioida.

Vierailija
57/62 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
58/62 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa koko ajan huolehtia ja vahtia mitä ottaa.   Neuvokaa lapsetkin vahtimaan mitä vieras syö ja paljonko.  Älkää antako hänen unohtaa verensokereitaan.

Vierailija
59/62 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on ollut yli 20 vuotta tyypin 2 diabeetikko. 

En huomioi mitenkään eikä hänkään huomioi. Arvot on pysyneet lääkkeillä kohdillaan. 

Vierailija
60/62 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kai itse mittaat sentään muutaman kerran viikossa?

Pitäisikö? Kirjoitti juuri äidistäni, jolla on dm2 ollut jo yli 20 vuotta. Jossain vaiheessa hänellä oli kotihoidon tuoma mittari. Ne vei se sitten pois. 

Nyt on ollut mittaus noin vuoden välein. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi