Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joulupöydässänne on syöjänä 2tyypin diabeetikko, niin

Vierailija
14.12.2022 |

miten huomioitte hänet?

Vai ettekö mitenkään?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomioi mitenkään. Kakkostyypin diabeetikko ottaa kaikkea mitä haluaa.

Vierailija
2/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse huomioida. Ymmärrän olla mättämättä mitään liiaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykköstyypin diabeetikko ottaa mitä haluaa, koska haiman saarrekesolut on jo menetetty. Sen kun vaan pistelee insuliinia ottamansa sokereiden verran. Kakkosen kannattaa vielä suojella kroppaansa. Ainoastaan kakkonen voi vielä laihduttamalla parantaa diabeteksen.

Vierailija
4/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän osaa itse huolehtia itsestään. Laittaisin ehkä erilaisia kasviksia. Voisi olla kiva myös laittaa joku kevyempi jälkiruokavaihtoehto, hedelmiä esimerkiksi.

Vierailija
5/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuta erityistoimia. 

Vierailija
6/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän osaa itse huolehtia itsestään. Laittaisin ehkä erilaisia kasviksia. Voisi olla kiva myös laittaa joku kevyempi jälkiruokavaihtoehto, hedelmiä esimerkiksi.

Ei hedelmiä. Nostaa verensokeria nopeasti. Mieluummin marjoja, jos jotain on pakko olla. Juustolautanen on ihan perfect.

T. 2-tyypin diabetes

Vierailija
7/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ykköstyypin diabeetikko ottaa mitä haluaa, koska haiman saarrekesolut on jo menetetty. Sen kun vaan pistelee insuliinia ottamansa sokereiden verran. Kakkosen kannattaa vielä suojella kroppaansa. Ainoastaan kakkonen voi vielä laihduttamalla parantaa diabeteksen.

Miksi sekoitat ykkösen tähän ketjuun? Etkö osaa lukea, tämä ketju käsittelee kakkosta.

Vierailija
8/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi tyypin II ja yksi tyypin I diabeetikkoa ja ei tartte huomioida mitenkään.

Vierailija
9/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tosiaan osaa itse huolehtia ja jättää hedelmät syömättä.

Vierailija
10/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomioi mitenkään, ei ole tarvetta. Meillä siis miehellä on kakkostyypin diabetes.

Vierailija
11/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset ruuat mutta ei piilosokeria missään. Jos itse tekee ei mitään siirappia sokeria ole jos valmisruokaa siellä on aina glugoosia jne.

Vierailija
12/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouvan ruokavalion mukaan tarjoan hillomunkkeja ja juustoa, sekä juomaksi limonadia. 

Vierailija
13/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on läheinen ja tiedän, että on vhh:lla, huomioin. Esim. vähähiilarinen kasvislisäke lämpimille ruoille, juustot pöytään samalla kuin muukin jälkiruoka. En kyttää, ottaa mitä ottaa kuten muutkin.

Ruotsissa kakkostyypin virallinen hoitomuoto perinteisen rinnalla.

Vierailija
14/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa tai leipoo sokeritonta leipää ja sokeriton puuro laittaa itse siihen mitä haluaa. Maidossa on myös maito sokeria. Keittää kiisseliä ettei paljoa sokeria. Ja omenaa kuorittuna. No itse tehty paisti uunissa on sokeriton.Samoin keitot.

Vierailija
15/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva lukee etikettiä missä leivässä sokeria missä valmisruuassa. Ja on.

Vierailija
16/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesilasi aina lähellä kirjoitti:

Ostaa tai leipoo sokeritonta leipää ja sokeriton puuro laittaa itse siihen mitä haluaa. Maidossa on myös maito sokeria. Keittää kiisseliä ettei paljoa sokeria. Ja omenaa kuorittuna. No itse tehty paisti uunissa on sokeriton.Samoin keitot.

Viestisi yrittää olla hauska, ehkä jonkun mielestä.

Vierailija
17/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee helvetin huono olo jos liikaa sokeria nukuttaa väsyttää hyvä ettei mene taju. Älkää pelleilkö.

Vierailija
18/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työkaveri aikanaan laihdutti 50 KG käveli joka päivä ja söi ryvita näkkäriä vettä ja parani niin ettei tarvittu enää diabetes tabletteja !!! Älkää pelleilkö.

Vierailija
19/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä pöydästä löytyy syötävää ihan jokaiselle ruokavaliolle automaattisesti, eiköhän vieras itse tiedä, mitä hänen kannattaa syödä.

Vierailija
20/62 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri käskee HETI LAIHDUTTAA KUN VEREN SOKERIT ON KOHOLLA. JA KOLESTEROLI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän