Jos joulupöydässänne on syöjänä 2tyypin diabeetikko, niin
Kommentit (62)
Jouluna saa 2 tyyp dia.ottaa rennosti niinkuin muutkin normaalit tarjoilut pöytiin.m70
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän osaa itse huolehtia itsestään. Laittaisin ehkä erilaisia kasviksia. Voisi olla kiva myös laittaa joku kevyempi jälkiruokavaihtoehto, hedelmiä esimerkiksi.
Hän tosiaan osaa itse huolehtia ja jättää hedelmät syömättä.
Höpöhöpö taas, kyllä voi syödä, kohtuus kaikessa!
Jos joku hommaa itselleen elintapasairauden niin miksi muiden elämä pitäisi siitä häiriintyä.
En minä mitään ruokavammaisia jaksa ottaa huomioon, en pyöritä mitään perkeleen sairaalakeittiötä
OSTA VIINEREITÄ JÄÄTELÖÄ kirjoitti:
Lääkäri käskee HETI LAIHDUTTAA KUN VEREN SOKERIT ON KOHOLLA. JA KOLESTEROLI.
Minulla on ollut jo lähes 20 vuotta 2-tyypin diabetes eikä lääkäri ole koskaan kehottanut laihduttamaan, vaikka tänä aikana on painokin noussut. Sama lääkitys ollut koko ajan, 2 500 mg metformin päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut jo lähes 20 vuotta 2-tyypin diabetes eikä lääkäri ole koskaan kehottanut laihduttamaan, vaikka tänä aikana on painokin noussut. Sama lääkitys ollut koko ajan, 2 500 mg metformin päivässä.
Siis Kaksi kertaa 500 mg
Vierailija kirjoitti:
Jouluna saa 2 tyyp dia.ottaa rennosti niinkuin muutkin normaalit tarjoilut pöytiin.m70
2tyypin diabeetikko SAA syödä aivan kaikkea. Järkevä diabeetikko ei silti syö kaikkea. Rennosti voi ottaa muutenkin kuin syödä itselleen sopimatonta ravintoa.
Vain vähän sokeria kirjoitti:
Tulee helvetin huono olo jos liikaa sokeria nukuttaa väsyttää hyvä ettei mene taju. Älkää pelleilkö.
Sehän on ihan itsestä kiinni, mitä joulupöydästä syö.
Yleensä joulupöytä on tavallisesti niin monipuolinen kattaus, että jokaiselle löytyy syötävää.
2.tyypin diabeetikon ei tarvitse olla niin tarkka ruokavalion suhteen, ykkös diabeetikon
2.diab. on useinmiten tabletti hoitoinen.
Eri asia, 2. tyypilläkin on insuliini pistos hoito, kuten joillakin iäkkäillä ihmisillä onkin.
Kerran vuoteen saa 2 diab. herkutella täysillä joulupöydässä.
Se sokeri ei todellakaan ole kielletyin aine 2. diab. sitä saa vähissä määrin käyttää.
Kaikkein vaarallisinta on rasva.
Näin sanoi diabetes lääkäri itselleni.
Liika kovan käyttö tukkii nopesti verisuonet 2. diabeteksessakin.
Hän sanoi, että osaltaan tuota diabetesta voi kutsua verisuoni sairaudeksikin.
Olen sairastanut 2.diab. nyt kymmenen vuotta. Minulla on tabletti hoito. Pari kertaa vkossa seuraan verensokeria, koko päivän:
Aamulla, heti herätessä, 2 tuntia aamupalan, lounaan, päivällisen jälkeen. Ja vielä nukkumaan mennessä.
Diabetekseni on tasapainossa.
Pitkä sokeri on testeissä on normaali arvoissa.
Ainoastaan paastosokeri, eli aamuisin, verensokeri ylittää viitearvot.
Kun sairastuin, olin ylipainoinen.
Lähes kahdessa vuodessa, laihdutin ruokavaliolla rauhallisella tahdilla 20 kg.
Nyt sitä ylipainoa, normaalin painoon verattuna on vajaat 5 kg.
Mutta diabetekseni ei parantanut laihdutuksella, mutta kunto parani ja vireyttä tuli lisää.
Jos diabetes on geeneissä, eli sukurasitus, se ei parane.
Serkkuni kuoli ykköstyypin diabetekseen 49 vuotiaana.
Hänellä todettiin diabetes neljä vuotiaana, lasten sairaalassa.
Silloin ei diabeteksen hoito ollut yhtä kehittynyttä kuin nyt.
Insuliinikin piti pistää tosi suurilla neuloilla. Myös velipojalla on 2.diab. eikä hän taatusti ole grammaakaan ylipainoinen.
Mutta iäkäs hän jo on.
Ei ole ollut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän osaa itse huolehtia itsestään. Laittaisin ehkä erilaisia kasviksia. Voisi olla kiva myös laittaa joku kevyempi jälkiruokavaihtoehto, hedelmiä esimerkiksi.
Hän tosiaan osaa itse huolehtia ja jättää hedelmät syömättä.
Höpöhöpö taas, kyllä voi syödä, kohtuus kaikessa!
Taudista huolimatta syön hedelmiä päivittäin ja ikäni olen niitä syönyt. Lapsena toki vähemmän, koska ei niitä ollut siinä määrin saatavilla kuin nykyään. Rakastan hedelmiä ja marjoja!
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei siis omat aivot toimi lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei siis omat aivot toimi lainkaan.
Ne toimivat erinomaisen hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huomioi mitenkään. Kakkostyypin diabeetikko ottaa kaikkea mitä haluaa.
Ykköstyypin diabeetikko ottaa mitä haluaa, koska haiman saarrekesolut on jo menetetty. Sen kun vaan pistelee insuliinia ottamansa sokereiden verran. Kakkosen kannattaa vielä suojella kroppaansa. Ainoastaan kakkonen voi vielä laihduttamalla parantaa diabeteksen.
Miksi sekoitat ykkösen tähän ketjuun? Etkö osaa lukea, tämä ketju käsittelee kakkosta.
Koska kakkostyypin diabeetikon ei kannata syödä mitä haluaa. Juuri siksi hän onkin sairastunut, mutta ei välitä siitä. Kannattaisi todellakin välittää, koska vielä voi parantua.
Kakkostyyppi saa tosiaan syödä mitä haluaa, eihän sitä kukaan kiellä. Mutta jos yhtään miettii omaa sairautta, jonka on itselleen syömällä aiheuttanut, niin ymmärtää, että sen voi parantaa kun korjaa ruokavaliotaan.
MInulla db2 ja en ota sitä huomioon joulupöydässä. Miksi pitäisi? Olisi eri asia, jos söisin joka päivä samaa ruokaa ja makeita.
Jos aikuisesta diabeetikosta kyse, hän päättää itse mitä suuhunsa laittaa tai on laittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Terveys ensin kirjoitti:
Meidän työkaveri aikanaan laihdutti 50 KG käveli joka päivä ja söi ryvita näkkäriä vettä ja parani niin ettei tarvittu enää diabetes tabletteja !!! Älkää pelleilkö.
Älä itse pelleile! 2tyypin diabetesta ei leivällä paranneta.
Painonpudotuksella saattaa parantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hedelmiä. Nostaa verensokeria nopeasti. Mieluummin marjoja, jos jotain on pakko olla. Juustolautanen on ihan perfect.
T. 2-tyypin diabetes
Itse db2:na söisin juustojen sijaan hedelmiä, jos tarjolla olisi vain niitä. Aina voi miettiä pahemmasta sen vähemmän pahemman. Rasva on meidän vihollinen.
Vain vähän sokeria kirjoitti:
Tulee helvetin huono olo jos liikaa sokeria nukuttaa väsyttää hyvä ettei mene taju. Älkää pelleilkö.
sulla ei ole lääkitys kohdallaan.
Leipänä myös ruisleipää, vihanneksina muutakin kuin tärkkelyspitoisia juureksia.
Älä itse pelleile! 2tyypin diabetesta ei leivällä paranneta.