Paras joulukinkku?
Mikä on mielestäsi ihan paras joulukinkku? Kerro valmistaja ja minkälainen kinkku on kyseessä.
Oma kinkunpaistelu tahtoo aina mennä jotenkin pieleen. Olen kokeillut monen eri valmistajan erilaisia kinkkuja eikä vaan tahdo onnistua.
Kommentit (22)
Tällainen vähän ylikypsä kinkku suoraan tuottajalta Huittisista:
https://oikeuttaelaimille.fi/static/4195836957a77f3b39d89b963834e615/47…
Ajattelin tänä
vuonna ostaa pientuottajalta suoraan kinkun. Mutta mistä? Asun pk-seudulla
Teen kamadossa 110 asteessa hikkorisavulla. 87 astetta on omaan makuun sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tänä
vuonna ostaa pientuottajalta suoraan kinkun. Mutta mistä? Asun pk-seudulla
Kato rekojaot. Suosittrelen mangalitsan kinkkua jos jotain todella spesiaalia tahdot.
Atrian harmaasuolattu juhlakinkku n. 7 kg. Tällainen paistettu joka joulu eikä ole syytä vaihtaa.
Tarpeeksi matala lämpötila, aluksi hieman alle 100 astetta. Sitten viimeiset pari tuntia vähän kuumemmassa, jotain 125C.
Olen kokeillut kaikkia suomlaisia ja paras oli viime jouluna Snellmanin 6kg luuton kinkku.
Hk juhlakinkku. Ensimmäinen tunti 150, loput 100, sisälämpötila 82. Mureaa ja hyvää.
Luullinen viljapossu se meillä on. Se maistuu ns. oikealta. Kokeiltu joskus jotain todella kallista luomukinkkua, mutta ei ole oikea maku ja koostumus
Hän elää ja röhkii. Tonkii maata kärsällään ja kaivaa tryffeleitä. Syö ne itse. Kukaan ei koskaan ammu.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut kaikkia suomlaisia ja paras oli viime jouluna Snellmanin 6kg luuton kinkku.
Ei niissä lihatalojen kinkuissa ole mitään eroa. Samaa harmaasuolattua kaikki. Loput mielikuvia.
Itse tekemääni. Ja parasta on ollut joka joulu viimeiset neljäkymmentä vuotta.
Taas nautitaan, NAM!