Sisu, 11, moikkaa hymyillen vieraita ihmisiä "Onneksi en saanut tuollaista lasta", sanoi rouva pojan äidille lounaalla
Miten on mahdollista että tällaista tapahtuu Suomessa v.2022? Luulisi nyt että ollaan opittu siitä kuinka erilaisia ihmisiä on olemassa ja kaikki pitää hyväksyä.
Kommentit (191)
Se nainen joka sanoi tuollaista , niin toivottavasti osaa aivoillaan ajatella kuinka tyhmästi teki. Miten maailmaan mahtuu tuollaisia ihmisiä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos on nykyään pakko jotenkin puskea maailmaan niitä vammaisia lapsia, niin kyllä ne voi pitää sitten poissa muiden silmistä kun on kerran väen vängällä sellaisen itse halunnut vaikka olisi voinut abortoidakin ja sitten valitetaan kun on raskasta, ei ole muiden murhe eikä muiden rasite.
Jos et olisi niin yksinkertainen ja miettisit niin kaikkia neurologisia ongelmia ei tosiaan nähdä ultrassa. Downin syndrooman voi (niskan paksuudesta). Joten syntyvä lapsi voi olla neurologisilta toimiltaan arpapeliä. Sitä ei voi ennustaa millainen lapsi syntyy. Lapsi voi syntyä myös vammaiseksi synnytysklmplikaatioiden vuoksi.
Monella tuntuu olevan sellainen käsitys, että kehitysvamma = down.
Mitä tahansa voi ajatella mutta ihan kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. Varmaan rouvalla itsellään ollut paska päivä ja päätti purkaa sen sitten tahallisen loukkauksen muodossa.
On kyllä todella suloinen poika <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku lapsi moikkaa mua hymyillen, mä hymyilen ja moikkaan takaisin. Tuollaiset vanhat eukot on just pahimpia vihaajia.
Eihän se mitään vihannut. Sanoi, että ymmärtää jotain ja ei itse halua vammasta lasta. En minäkään halua vammasta lasta.
Menisitkö töksäyttämään tuollaisen vammaisen lapsen äidille, että onneksi minulla ei ole vammaista lasta?
Olisin siltä törky-kommentoina-muijalta kysynyt hänen nimeään, niin että voin sitten ottaa yhteyttä tarkemman keskustelun merkeissä.
Wokellus meni jo. Paras oppia sietämään sanoja. Minusta wokeltajat tekivät heitä kohtaan tylyn ja vittumaisen ihmisen enkä muuta tapojani enää. Jos rouva oli sitä mieltä lapsesta, minäkin olen hänen puolestaan onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku lapsi moikkaa mua hymyillen, mä hymyilen ja moikkaan takaisin. Tuollaiset vanhat eukot on just pahimpia vihaajia.
Eihän se mitään vihannut. Sanoi, että ymmärtää jotain ja ei itse halua vammasta lasta. En minäkään halua vammasta lasta.
Menisitkö töksäyttämään tuollaisen vammaisen lapsen äidille, että onneksi minulla ei ole vammaista lasta?
jos se rasittava kakara jankuttaa siinä vieressä huutamalla, niin varmasti sanoisin
Vierailija kirjoitti:
Niin, tottahan se on, kuka oikeasti haluaa vammaisen lapsen ?? ADHD on usein ihan jo siitä ravinnosta kiinni ja usein vain "syy" omalle laiskuudelle kasvattaa lasta.
Vammainen lapsi on taakka muille, itselleen ja yhteiskunnalle, mutta jos sellainen on pakko synnyttää vielä nykyaikana maailmaan niin voisi pitää huolta että ne häiritse muita.
Nyt on tiedoissa korjattavaa...ADHD ei ole ravinnosta kiinni, vaan synnynnäinen/osin perinnöllinen ja taustaltaan monisyinen neurologinen häiriö.
Kehitysviiveinen/häiriöinen lapsi (käytät sanaa vammainen, vammautua voi pahoin esim. onnettomuuksissa)ei välttämättä ole taakka kenellekään. Elämä voi olla hyvää ja runsasta häiriöistä huolimatta.
Ravitsemus ( sinun käyttämä sana ruoka) tai "kasvatus" tai sen puute EI aiheuta ADHDtä.
Ja mitä tulee muiden "häiritsemiseen", vain murto-osa meistä kokee lapsen mokkkailun häirintänä. Sillä murto-osalla on oletettavasti persoonallisuuden häiriöitä, omassa kasvatuksessa ongelmia tai itsetunto murtuu herkästi?
Vierailija kirjoitti:
"Luulisi nyt että ollaan opittu siitä kuinka erilaisia ihmisiä on olemassa ja kaikki pitää hyväksyä."
Miltä vaikuttaa tämän palstan annin perusteella?
Luulisin että tuo kertomuksen rouva on hyvä esimerkki erilaisesta ihmisestä. Se että joku käyttäytyy noin on jo todiste. Päältä ei näe minkälainen mielenterveydellinen, neurologinen tai muu vamma tai sairaus jollakulla on. Hyvinkin nuori voi sairastaa vaikka otsalohkoa rappeuttavaa estoihin ja käytökseen vaikuttavaa dementiaa. Äidin on ymmärrettävästi järkyttävää ja vaikeaa kuulla tuollaista jos on kuvitellut keskustelevansa ns. normaalin ihmisen kanssa, mutta kannattaa miettiä tarkemmin ennen kuin alkaa kehitellä jotain elinikäistä tuskaa loukatuksi tulemisesta.
NO, mutta, millaista on näiden rouvien oma käytös kanssaihmisiään kohtaan?
Onko aina kohteliasta ja hyväksyvää.
Vai onko ehkä jotain muutakin, juoruja, toisten pilkkaamista, pahan puhumista toisista.
Kysynpähän vaan .178
Vierailija kirjoitti:
Vammaiset sikiöt pitäisi pakko abortoida.
Ja kaikkien pitäisi saada lapsena tarpeeksi rakkautta ja huolenpitoa. Näin olisi vähemmän huomionkipeitä ihmisiä jotka yrittävät provosoiden purkaa pahaa oloaan muihin anonyymisti netissä.
Jos nimi on sisu niin se kertookin jo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos se rasittava kakara jankuttaa siinä vieressä huutamalla, niin varmasti sanoisin
Kärsitkö ääniyliherkkyydestä, assosiaalisesta personaallisuushäiriöstä vai oletko yksinkertaisesti tollo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jonkinlainen erityisaikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus voisit pohtia mihin osut itse kun mietitään normaaliutta ja normaalia käytöstä. Et ole ehkä edes huomannut että muut ihmiset eivät käyttäydy niin kuin sinä ja ne jotka eivät ymmärrä tai tunne sinua paremmin jopa kammoksuvat sinua.
Vierailija kirjoitti:
Monia kehitysvammoja nähdään ultralla jo hyvissä ajoin ja silloin pitäisi tulla pakko abortti.
Muihin ei toki mitään voi mutta silloinkaan ei ne muiden ihmisten riesaksi silti pidä tulla sitten sekuntiakaan.
Erilaisia toki on, mutta ei kenenkään tarvitse sietää ketään.
Niin, toivottavasti sinäkin siis tajuat pysyä poissa muiden tieltä.
Erityislapsen vanhempana sitä joskus toivoo, että joku analfabeetti tulee laukomaan tuollaisia kommentteja, jotta voi ottaa sen verbaaliseen käsittelyyn. Kun ei oikein nakkikiskan jonoonkaan ehdi tappelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos on nykyään pakko jotenkin puskea maailmaan niitä vammaisia lapsia, niin kyllä ne voi pitää sitten poissa muiden silmistä kun on kerran väen vängällä sellaisen itse halunnut vaikka olisi voinut abortoidakin ja sitten valitetaan kun on raskasta, ei ole muiden murhe eikä muiden rasite.
Jos et olisi niin yksinkertainen ja miettisit niin kaikkia neurologisia ongelmia ei tosiaan nähdä ultrassa. Downin syndrooman voi (niskan paksuudesta). Joten syntyvä lapsi voi olla neurologisilta toimiltaan arpapeliä. Sitä ei voi ennustaa millainen lapsi syntyy. Lapsi voi syntyä myös vammaiseksi synnytysklmplikaatioiden vuoksi.
Autismi alkaa näkyä yleensä siinä kahden ikävuoden tienoilla. Mistä nämä riemuidiootit tietysti päättelevät, että se johtuu rokotuksista.
Vierailija kirjoitti:
Tämän mielipiteen esittäjän tulisi olla eturivissä jälkiabortointijonossa.
Miksi pitää sanoa mitään?