Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kaikki tukemaan Ähtärin eläinpuistoa!

Vierailija
14.12.2022 |

Mesenaatin kautta voi ostaa kannatusjäsenyyden ja auttaa omalta osaltaan.
Eläinpuisto on ollut vaikeuksissa jo vuosia. Kieltämättä pandat ovat iso rasite, jo bambu maksaa 200 000 vuodessa. Lumi-pandakaan ei saanut odotettua poikasta. Nyt eläinpuisto on konkurssin partaalla. Mieluummin palautetaan bandat Kiinaan kuin annetaan koko eläinpuiston mennä konkurssiin. Ensi vuonna vietetään eläinpuiston 50-vuotisjuhlia. Ovatko pandat enää paikalla?
Yksityisten rahoittajatahojen kanssa on neuvoteltu, ei paljoa apua. Valtion tukea toivotaan myös, onhan kyse valtioiden välisistä ystävyyssuhteista.
Näin kertoo HS.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti! Pandat pitää palauttaa. Mitä pikemmin, sen parempi. Vasta sitten voin taas vierailla siellä eläinpuistossa.

Vierailija
22/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandat oli Ähtärin viimeinen toivotaantoivotaan yritys, mikä ei tuonut suurta yleisöryntäystä ja korona-aika tappoi varmaan lopunkin pyristelyn. Ei valtion rahaa tuohon pohjattomaan kaivoon, vaan eläintarha konkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"bambu maksaa 200 000 vuodessa" ja pandat maksaa melkein 2 miljoonaa per vuosi.

Vierailija
24/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavan ähtäriläiset vastustivat alunperin hanketta koska se vei niin paljon verorahoja ja kunnan palveluja jouduttiin heikentämään.

Nyt kun kaikki silloin ennustettu on käymässä toteen, saadaan taas heikentää palveluja ja nostaa kuntaveroa koska pitää Kiinalle maksaa rahaa.

Oli järkevä keikka, Ähtärin kunnanisät!

Vierailija
25/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

zero points kirjoitti:

Ei kiitos, en osallistu.

Pandat olivat virhe. Siitä oli jo selvät laskelmat, joihin Ähtärin eläintarha suhtautui ylimielisen välinpitämättömästi. Itse ovat sössineet asiansa ja järjestäneet itsensä taloudelliseen ahdinkoon.

Selvä tapaus "kun ei kuunnella järjen ääntä".

Sitä saa mitä tilaa!

Luottivat liikaa siihen, että jos käy kusisesti, niin kyllä kansa lahjoittaa tukirahoja, koska nehän pandoja. Kun alkoivat hankkia noi pandat ja kerrottiin se hinta, niin olin itse, että ok, mutta millä rahalla ja paikka Ähtäri.

Vierailija
26/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Vesa Keskisen kyläkauppa siinä parinkymmenen kilometrin päässä naapurikunnassa vetää miljoonia ihmisiä vuosittain "keskelle ei mitään" niin kyllä ihan ymmärrettävää että pandoihinkin luotettiin, ja varmasti olisi mennyt paremmin ilman pandemiaa ja tätä helvetin sotaa.

Ei ole reilua että Ähtärin eläinpuisto ja Ähtärin kaupunki kärsii syyttömänä, kyllä valtion pitäisi vähän piffata koronatukea.

Vierailija
27/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säynätsalo kirjoitti:

Pandat olisi alunperinkin pitänyt laittaa korkeasaareen.

Etelä-Suomessa on väkeä ja turistejakin Helsingissä riittää.

Ähtäri on sijainiltaan vähän niin kuin ei missään.

Korkeasaari ei halunnut pandoja.

Vierailija
28/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tukenut pandoja käymällä katsomassa perheen kanssa niitä, ylihinnoitetuilla lipuilla.

Vierailija
29/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäköön pandat takaisin. Mä en edes halua nähdä tuommosia kiinalaisten kalliita houkutuslintuja. Mä boikotoin kiinaa jo muutenkin. Kuten intiaa myös.

Vierailija
30/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandat uuniin.

Vierailija
31/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisivät ennemmin pandat ja lopettaisivat tarhan.

Vierailija
33/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettäköön pandat takaisin. Mä en edes halua nähdä tuommosia kiinalaisten kalliita houkutuslintuja. Mä boikotoin kiinaa jo muutenkin. Kuten intiaa myös.

Miksi?

Pandoja olisi hauska lähteä katsoon. Pingviinejä voisi tuoda myös, vaikka luontoon sopeuttaa. Ovat hauskannäkösiä. Semmosia isoja pingviinejä. Onhan tänne tuotu kaikenlaista muutakin, pandoja ja pingviinejä voisi tuoda. Pingviini pärjäisi kalalla, ei olisi kallistakaan.

Vierailija
34/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetetaan kiinankarhu syömään tuorerehua.

Vierailija
35/35 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisi on myös tsäänssi Ähtärille. Jättikilpikonnat ja sinivalaat voisivat melko varmasti palauttaa yleisön.