AUTTAKAA MINUA! Tarvitsen nyt vanhempien ja viisampien elämänneuvoja
Hoitajan opintojani minulla on jäljellä puolitoista vuotta (4 vuotta yht.). Sain opiskelupaikan toiselle alalle ja opinnot alkavat tammikuussa. Kannattaako suorittaa hoitajan tutkintoa loppuun? En haluaisi työskennellä alalla, mutta en saa toisaalta opintolainan lyhennystä, jos en valmistu aikataulussa. Onko kenelläkään kokemusta alan vaihtamisesta kesken opintojen ja miten kaikki on mennyt?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun valmistut, voit heittää hoitokeikkoja uuden alan opiskelun ohessa ja loma-ajoiksikin löydät halutessasi melkein varmasti töitä.
Eikö se olekaan niin, että hoitajat revitään hommiin jo opiskelujen aikana? Toisin sanoen, ap voi silti löytää keikkahommia epäpätevänäkin, mutta pakottaa ei voi kuten sitten jos valmistuu.
En suosittele valmistumista.
Onko tapana muutenkin jättää asiat kesken?
Jos yhden asian jättää kesken, se ei tarkoita, että jättää muut. Ei sinulla ole muuta intressiä ap:n valmistumisella kuin se, että haluat hänet kahleisiin.
Taidat olla varsinainen tuuliviiri. Tottakai voit olla työtön ihan kuin muutkin. Mutta saako kaikki työttämät korvaksia rahana. Ammatti nostaisi sinun itsetuntoa ja arvostaisit itseäsäi enemmän. Valmis sairaanhoitaja voi tehdä hyvin monenlaista työtä. muillakin aloilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuten 13 sanoi, jos valmistut hoitoalalle, ja vihaat hommaa, et silti voi IKINÄ olla työttömän sekuntiakaan, silloinkaan, kun haluaisit hetken miettiä elämäsi suuntaa, ilman, että pakotetaan uudelleen töihin.
Totta kai voi olla työttömänä sekunnin ja enempikin, mutta itse sen kustantaa. Samoin pitäisi kustantaa muidenkin suunnan mietiskelijöiden.
Ehdottomasti kannattaa käydä opinnot loppuun ja sitten jatkaa toisaalla. On vaan hyväksi jos on useampi tutkinto.
Lisää mahdollisuuksia ja voi tehdä keikkatyötä muiden opintojen ohessa ja rahoittaa opiskelut.( t konkarish)
Sisäpaisti saat hoitsututkinnosta hyväksilukujakin, ei tartte kaikkea päntätä. SItten kun saat duunia uudesta koulutuksesta, sitten vasta sanot hoitajan paperit irti!