Voiko huomenna vielä lähettää joulupostimerkillä joulukortteja?
Miten tää homma nyt menee?
Ja voiko postiin viedä suoraan kirjeet jos postilaatikon aika on mennyt umpeen?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Joulukorttien viimeinen lähetyspäivä edullisemmalla (arvo 1,40 €) joulupostimerkillä on 13.12. Jätä kortit kirjelaatikkoon viimeistään klo 24.
Mutta jos ne haetaan vasta klo 17 seuraavana päivänä??
Se on ihan arpapeliä meneekö ne perille millään merkillä, niin melko sama mitä teet.
Siis sä voit lähettää joulukortit ihan milloin haluat, vaikka aatonaattona. Menevät sitten vastaanottajalle perille vasta joulun jälkeen mutta mitä väliä. Missään ei ole kielletty korttien lähettämistä minä päivänä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Siis sä voit lähettää joulukortit ihan milloin haluat, vaikka aatonaattona. Menevät sitten vastaanottajalle perille vasta joulun jälkeen mutta mitä väliä. Missään ei ole kielletty korttien lähettämistä minä päivänä tahansa.
Niin mutta kyse on joulupostimerkeistä, oon liimannut ne jo kirjeisiin jotka on vielä lähettämättä
Vein eilen, jotta ehtii tänään tiistaina lähtevään postiin.
Tänään tiistaina 13.12. kun on se viimeinen halpa päivä.
Mietin samaa. Halvoille merkeille tämä pvä viimeinen. Kellonaikaa ei lue, joten oletan että 24 mennessä. Toisaalta postilaatikkoa ei yöllä kukaan tyhjentele. Jos postilaatikossa lukee että tyhjennetään klo 16, niin tuskin sinne mitään lisätyhjennystä aiemmin tulee. Joten meneekö käytännössä seuraavan aamunakin vielä halvemmalla merkillä?
Dacia kirjoitti:
Mietin samaa. Halvoille merkeille tämä pvä viimeinen. Kellonaikaa ei lue, joten oletan että 24 mennessä. Toisaalta postilaatikkoa ei yöllä kukaan tyhjentele. Jos postilaatikossa lukee että tyhjennetään klo 16, niin tuskin sinne mitään lisätyhjennystä aiemmin tulee. Joten meneekö käytännössä seuraavan aamunakin vielä halvemmalla merkillä?
Postin sivuilla lukee että klo 24 asti. Eli menee siis seuraavana päivänä vielä halvemmalla merkillä.
Joulukorttien viimeinen lähetyspäivä edullisemmalla (arvo 1,40 €) joulupostimerkillä on 13.12. Jätä kortit kirjelaatikkoon viimeistään klo 24.